تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی
نماز سیاسی عبادی ، پرصلابت و دشمن شکن جمعه ی این هفته ، جمعه 20 بهمن ماه 1396 به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .
به گزارش شوش نیوز ، امام جمعه ی شهرستان شوش هم چون گذشته خطبه ی اول را با رعایت تقواپیشگی آغاز نمود و اظهار داشت : خود و نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در این خصوص گفت : تقوا را جدی بگیرید ، توصیه ی به تقوا شوخی نیست ، انسانی که تقوا دارد ، در مسیر صحیح و صراط مستقیم قرار دارد و بی تقوایی یعنی خودپرستی ، دنیا پرستی و باعث می شود انسانی مسیری غیر از مسیر الهی را انتخاب کند .
وی افزود : وقتی مسیر انسان بی تقوایی باشد عاقبت بخیر نخواد شد ، پس همیشه باید از خدا بخواهیم تقوای کامل را به ما عنایت کند .شما نمازگزاران می دانید که حضرت فاطمه ی زهرا(س) آن جهادو مبارزات کلامی که انجام داد ؛ یعنی روشنگری و شناساندن حق از باطل و جریان شناسی که بر عهده داشتند . و این جهاد کلامی باعث اقتدار نظام اسلام شد .
امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : همین جهاد کلامی بود که باعث گردید تاریخ افرادی که در به ظاهر در کنار پیامبر اکرم(ص) بودند را بهتر و دقیق تر بشناسد و این مبارزه در ذریه ی حضرت فاطمه ی زهرا (س) بود. حضرت امام حسن مجتبی(ع) ، حضرت امام حسین(ع) ، حضرت زینب(س) و حتی ام کلثوم(س) نیز در مقابل ظلم و ستم ایستادند .
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به داستان جنگ جمل از زبان ابن ابی الحدید پرداخت و خاطر نشان نمود : فخرالدین ابوحامد عبدالحمید بن ابوالحدید معروف به ابن ابی الحدید« ادیب، متکلم، مورخ، شاعر و فقیه شافعی و اصولی معتزلی و از علمای سده هفتم هجری در مورد جنگ جمل می گوید ؛ « وقتی حضرت امام علی(ع) از مدینه به منطقه ای به نام ذیقار در کشور عراق رسید و در مقابل طلحه ، زبیر و عایشه در بصره جمع شده بودند ، عايشه چون از رسيدن امير المؤمنين (ع) به منزلگاه ذى قار آگاه شد به حفصه دختر عمر نامه نوشت: «امّا بعد، ما در بصره فرود آمديم و على در ذى قار منزل كرده، و خداوند گردن او را خواهد شكست همچون شكستن تخم مرغ بر سنگى سخت. او در ذى قار همانند اشتر است اگر قدم پيش نهد سر بريده شود و اگر عقب نشيند، پى شود.» هر چند این نامه یک اگری بود که هیچ وقت عایشه توان اجرای آن را نداشت ، اما به حفصه دستور داد که زنان و دختران در مدینه جمع شوند و به این بهانه که امام علی شکست خورده است به شادی بپردازند . وقتی که این خبر به گوش ام سلمه رسید ، به کنیزان خود دستور داد که می خواهد برود و با این جمع صحبت کند .
آیت الله سید محمد امام همچنین اظهار داشت : ام کلثومه(س) به ام سلمه فرمود : « می خواهی چه کنی ؟ من می توانم بهتر از شما با مردم صحبت کنم ». لذا رفت و داخل مسجد نزد حفصه رفت و مشاهده کرد که گروهی از زنان و دختران شادی و پایکوبی می کنند ؛ لذا ام کلثوم نقاب را از صورت بالا زد و فرمود : اگر تو و خواهرت عایشه بر امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) قیام کنید بدانید که شما هستید که شکست می خوردید.
امام جمعه ی شوش در این خصوص به آیه ی 11 از سوره ی نور اشاره کرد و گفت : « إِنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِنْكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَكُمْ بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ مَا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ /// همانا کسانی که آن بهتان را بستند (و به عایشه تهمت کار ناشایست زدند که رسول و مؤمنان را بیازارند) گروهی همدست از (منافقان) شمایند؛ نپندارید ضرری از آن به آبروی شما میرسد بلکه خیر و ثواب نیز (چون بر تهمت صبر کنید از خدا) خواهید یافت؛ هر یک از آنها به عقاب گناه خود خواهند رسید؛ و آن کس از منافقان که رأس و منشأ این بهتان بزرگ گشت هم او به عذابی بزرگ معذب خواهد شد.»
سید محمد امام برای تکمیل سخنان خود به آیات 1 تا 10 از سوره تحریم اشاره کرد و خاطر نشان نمود « أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّـهُ لَكَ ۖ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ ۚ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿١﴾ قَدْ فَرَضَ اللَّـهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمَانِكُمْ ۚ وَاللَّـهُ مَوْلَاكُمْ ۖ وَهُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ﴿٢﴾ وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَىٰ بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّـهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَن بَعْضٍ ۖ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنبَأَكَ هَـٰذَا ۖ قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ ﴿٣﴾ إِن تَتُوبَا إِلَى اللَّـهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا ۖ وَإِن تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّـهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَٰلِكَ ظَهِيرٌ ﴿٤﴾ عَسَىٰ رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِّنكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا ﴿٥﴾ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ اللَّـهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ ﴿٦﴾ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْيَوْمَ ۖ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٧﴾ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّـهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يَوْمَ لَا يُخْزِي اللَّـهُ النَّبِيَّ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ ۖ نُورُهُمْ يَسْعَىٰ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿٨﴾ يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﴿٩﴾ ضَرَبَ اللَّـهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّـهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ ﴿١٠﴾ //// ای پیامبر، چرا چیزی را که خدا بر تو، حلال کرده است، به خاطر خشنود ساختن زنانت بر خود حرام می کنی؟ و خدا آمرزنده و مهربان است (1) خدا برای شما گشودن سوگندهایتان را مقرر داشته است خداست یاور شما،و اوست دانا و حکیم(2) آنگاه که پیامبر با یکی از زنان خود رازی در میان نهاد، چون آن زن آن، راز با دیگری باز گفت، خدا پیامبر را از آن آگاه ساخت و او پاره ای ازآن راز را بر آن زن آشکار کرد و از افشای پاره ای دیگر سر باز زد زن گفت: چه کسی تو را از این ماجرا آگاه کرده است؟ گفت: آن خدای دانای آگاه به من خبر داده است(3) اگر شما دو زن توبه کنید بهتر است، زیرا دلهایتان از حق بازگشته است و اگر برای آزارش همدست شوید، خدا یاور اوست و نیز جبرئیل و مؤمنان شایسته و فرشتگان از آن پس یاور او خواهند بود(4) شاید اگر شما را طلاق گوید پروردگارش به جای شما زنانی بهتر از شمایش، بدهد زنانی مسلمان، مؤمن، فرمانبردار، توبه کننده، اهل عبادت و روزه گرفتن، خواه شوهر کرده، خواه باکره(5) ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگها هستند نگه دارید فرشتگانی درشت گفتار و سختگیر بر آن آتش موکلند هر چه خدا بگوید نافرمانی نمی کنند و همان می کنند که به آن مامور شده اند(6) ای کافران، در آن روز پوزش مخواهید جز این نیست که شما را برابر کاری که کرده اید کیفر می دهند(7) ای کسانی که ایمان آورده اید، به درگاه خدا توبه کنید، توبه ای از، روی اخلاص باشد که پروردگارتان گناهانتان را محو کند و شما را به بهشتهایی داخل کند که در آن نهرها جاری است در آن روز، خدا پیامبر و کسانی راکه با او ایمان آورده اند فرو نگذارد، و نورشان پیشاپیش و سمت راستشان در حرکت باشد می گویند: ای پروردگار ما، نور ما را برای ما به کمال رسان و ما را بیامرز، که تو بر هر کاری توانا هستی(8) ای پیامبر، با کفار و منافقان جهاد کن و بر آنها سخت بگیر، جایگاهشان جهنم است که بد سرانجامی است(9) خدا برای کافران مثل زن نوح و زن لوط را می آورد که هر دو در نکاح دو تن از بندگان صالح ما بودند و به آن دو خیانت ورزیدند و آنها نتوانستنداز زنان خود دفع عذاب کنند و گفته شد: با دیگران به آتش در آیید(10) .
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش علت رحلت رسول اکرم(ص) را همین عایشه و حفصه دانست و در این خصوص تصریح نمود : در آیه ی 144 از سوره ی آل عمران آمده است « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّاللّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللّهُ الشَّاكِرِينَ/// محمد [ص] فقط فرستاده خداست؛ و پيش از او، فرستادگان ديگرى نيز بودند؛ آيا اگر او بميرد و يا كشته شود، شما به عقب برمىگرديد؟ و اسلام را رها كرده به دوران جاهليّت و كفر بازگشت خواهيد نمود؟ و هر كس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضررى نمىزند؛ و خداوند بزودى شاكران و استقامتكنندگان را پاداش خواهد داد.» یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!! در حالی که پیامبر توسط همین عایشه و حفصه و دیگر اعضای گروهش مسموم شد .
وی در پایان خطبه ی اول گفت : منظورم از مطرح کردن این داستان این بود که بگویم فرزندان حضرت زهرا نیز در جهاد و مبارزه ی کلامیشجاع بودند و در مقابل ظلم و ستم می ایستادند . و لذا ما هم باید مواظب باشیم چون در جامعه ممکن است عده ای هم ساده لوح باشد که با حرف یا پول فریب معاندات را بخورند و این ما هستیم که می بایست با تشکیل جلسات روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه و مشخص نمودن راه حق از باطل جلوی این فریب خوردن ها را بگیریم .
امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم تقوا را سنگری مطمئن برای حفظ کانون گرم خانواده و جامعه دانست و در این خصوص خاطرنشان نمود : تقوا را نباید از دست بدهیم چون سنگری در میدان جنگ است که اگر در آن سنگر نباشی کشته خواهی شد ، اگر تقوا هم نداشته باشی با اولین لغزش ممکن است برای همیشه نابود شوید .
وی در ادامه از برگزار کنندگان مجالس سوگواری و عزاداری در ایام فاطمیه قدردانی نمود واظهار داشت : خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته مجالس خوبی در «خانه ها ، حسینه ها ، تکایا ، مساجد و سالن ها » در سطح شهر و روستا توسط هیئات مذهبی ، ادارات و تشکل های مردم نهاد به صورت گسترده ای در حال برگزاری است و این افتخاری برای شهر مذهبی شوش به شمار می آید .
آیت الله سید محمد امام سپس نکاتی را در مورد دهه ی مبارک فجر که به برکت خون شهدا به دست آمد اشاره کرد و گفت : پذیرش جمهوری اسلامی به طبع از قرآن ، رسول اکرم(ص) و عترت پیامبر یعنی اسلامی را پذیرفته ایم که همراه با حکومت است . و اسلام منهای حکومت و یا حکومت بدون اسلام برای ما قابل قبول نیست چون هدف آنهایی که از حکومت بدون جمهوری اسلامی حرف می زنند یعنی ولایت فقیه وجود نداشته باشد ، این دسته از افرداد بدانند ، اسلام بدون سیاست و دلسوزی برای محرومیت و مستضعفین و بدون ولایت برای مردم ایران غیر قابل قبول است . می گویند چرا این راه می گویید ؟ مگر اسلام کاری به محرومیت و مستضعفین ندارد ؟
وی برای اثبات حرف خود به افکار چنین اشخاصی تصریح نمود : امروزه شیعیانی که پول های انگلیسی می خورند ، یک تشیعی را تحریف می کنند که 180 درجه با تشیع اهل بیت(ع) فاصله دارند . اهل بیت(ع) هیچ وقت نشد ببینند یک بیچاره ، درمانده و یا نیازمندی مستأصل شود و در مقابل آن بی تفاوت باشند ولی تشیع انگلیسی را دید وقتی که داعش حمله کرد چقدر از مسلمین « شیعه و سنی » را در عراق و سوریه با وضع فجیحی از بین برد ، آیا از اینها یک جمله ی اعتراض گونه و یا محکوم نمودن صادر شد ؟ و این را بدانید سکوت در برابر ظلم مساوی است با همکاری با ظالمین و ستمگران .
امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : آیا انسان با چنین کشت و کشتارهایی اعتراض نمی کند ؟ چنین جنایاتی را محکوم نمی کند ؟ ابراز هم دردی و محکم نمودن ظالمین یعنی مشارکت با مظلومین ، وقتی که آنها حتی حاضر نیستند حرفی بزنند چطور می توانیم آنها را در خط اهل بیت بدانیم ؟
وی هم جنین اظهار داشت : آقا بقیع الله مهدی آل محمد(عج) فرمود : « حوادثی که پیش می آید به فقها و علما مراجعه کنید» . در حالی که شیعه ی انگلیسی بر خلاف فرموده ی حضرت بقیع الله حرف می زنند . و می گویند ما کاری به علما و فقها که نقل حدیث و روایت می کنند کاری نداریم بلکه مستقیما به « آیات قرآن کریم ، روایات و احادیث ائمه ی اطهار(ع)» مراجعه می کنیم ، دقت داشته باشید ، این علما و فقها هستند که می دانند کدام حدیث و روایت درست است و کدام یک تحریف شده است ؛ البته اشخاصي هستند كه امروزه به عنوان فقيه از آنان ياد مي شود. « ممكن است كسى بگويد منظور از «راويان حديث» هر كسى است كه مثلاً كتاب اصول كافى يا وسائل الشيعه يا هر كتاب روايى ديگر را از بر دارد و احاديث و روايات آن را براى مردم بخواند و نقل كند. امّا با اندكى دقّت و توجّه معلوم مىگردد كه اين تصوّر درست نيست. زيرا كسى كه در زمان ما مىخواهد از قول پيامبر(ص) يا امام صادق و ساير ائمه(ع) حديث و روايتى را نقل كند بايد به طريقى احراز كرده باشد كه اين حديث واقعاً از پيامبر(ص) يا امام صادق (ع) يا امام ديگر است، و در غير اين صورت حق ندارد و نمىتواند بگويد امام صادق(ع) چنين فرموده و اگر در حالى كه آن حديث و روايت به هيچ طريق معتبرى برايش ثابت نشده معهذا آن را به امام صادق(ع) و يا ساير ائمه و معصومين(ع) نسبت دهد از مصاديق كذب و افتراى بر پيامبر و امامان خواهد بود كه گناهى بزرگ است. به عبارت دقيق تر، اگر كسى بخواهد حديثى را از پيامبر يا امامى نقل كند حتماً بايد بتواند بر اساس يك حجّت و دليل شرعى معتبر آن را به امام معصوم نسبت دهد. و واضح است كه اين گونه نقل حديث كردن نياز به تخصّص دارد و تخصّص آن هم مربوط به علم پزشكى يا مهندسى يا كامپيوتر و ساير علوم نيست، بلكه مربوط به علوم مربوط به معارف ديني و در يك كلام علم فقه است و «فقيه» كسى است كه از چنين تخصّصى برخوردار است. بنابراين، مقصود از «راويان حديث» در واقع همان فقها و علماى دين هستند.»پس باید دقت کنیم که صرفا چون شیعه ی انگلیسی به ظاهر محب اهل بیت(ع) هستند فریب آنها را نخوریم .
وی در بخش تکمیلی نکته ی دوم خود بیان داشت : اهل بیت(ع) فقط دوست داشتن را از ما نمی خواهند بلکه تبعیت می خواهند ، کلمه ی شیعه یعنی چه ؟ یعنی پیرو . ما نمی توانیم ببینیم حتی غیر مسلمان مورد ظلم و ستم قرار گیرند ؛ امروز مسلمانان میانمار قتل عام شدند ؛ داعش و انصره در سوریه و عراق چه بلایی سر مسلمین آوردند ؟ بر سر مردم مظلوم یمن تا کی قرار است انواع بمب ها ریخته شود ؟ اینها را می بینند اما نه حرفی زدند و نه کسی را محکوم نمودند ، اینها چه ارتباطی با اهل بیت دارند من نمی دانم .
امام جمعه ی شهرستان شوش موارد مطرح شده را مقدمه ای برای موضوع اصلی خود که دهه ی فجر است دانست و تصریح نمود : پیروزی انقلاب اسلامی در واقع پیروزی حقیقی ، اسلام سیاسی و اسلام اهل بیتی است در حالی که اسلام بی اهل بیت یعنی همان اسلام خود محوری ، یعنی هر چه من گفتم درست است و باید همان برگزار شود نه آن که اهل بیت(ع) فرموده اند .
وی در بخش پایانی خطبه ی دوم به یوالله غرورآفرین 22 بهمن اشاره کرد و خاطر نشان نمود : به کوری چشم دشمنان امسال پر شورتر و حماسی تر از سال های قبل راهپیمایی می کنیم چون این راهپیمایی حاوی پیام بسیار مهمی است و آن این که ما « راه جهاد ، راه مقاومت و راه اسلام مقاوم » رامی پذیریم نه اسلام ساکتی که در مقام ظلم و ستم به همنوعان بی تفاوت باشد ؛ به عبارتی « لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا /// هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود، خدا مجاهدان (فداکار) به مال و جان را بر بازنشستگان (از جهاد) بلندی و برتری بخشیده و همه (اهل ایمان) را وعده پاداش نیکو فرموده، و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است. » پس با حضور مقتدرانه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن سیلی محکمی بر صورت ترامپ بزنید تا هیچ وقت این سیلی را فراموش نکند .
دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش که قرار بود سخنران پیش از خطبه ها باشد به خاطر حضور در پروژه های بخش مرکزی با تأخیر به مصلا آمد و در نتیجه بین صلاتین نکاتی را با نمازگزاران در میان گذاشت.
وی ایام الله دهه ی فجر را به مردم شریف و ولایتمدار شهرستان شوش خصوصا نمازگزاران تبریک و ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه ی زهرا(س) را تسلیت عرض نمود و افزود : در این ایام الله و لیالی فجر ؛ لزوم حضور بیش از پیش مردم شریف و ولایتمدار شهرستان شوش در این ایام ضروری است و امیدوارم به برکت این ایام که تقارن با شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) دارد انشاءالله از برکات و اجرهای معنوی آن حضرت که بر گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است بهره ببریم .
وی در ادامه کلیه اقشار را به حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن فرا خواند و در این خصوص اظهار داشت : وقتی که رئیس جمهور آمریکا با حرفای سخیف خود مردم ایران را گرسنه معرفی نمود و نسبت به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دلسرد دانست ، از تمام اقشار نظیر « روحانیون حوزه های علمیه ی برادران و خواهران ، خانواده ی معظم و معزز شهداء ، جانبازان ، رزمندگان ، ایثارگران و آزادگان ، نیروهای نظامی و انتظامی (بسیجیان ، سپاهیان و نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان ) ـ فرهنگیان ، دانش آموزان ، اساتید و دانشجویان ، اصناف و بازاریان ، بانوان ، هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات ، کارگران و کشاورزان و ...... » انتظار دارم که حضوری مقتدرانه و تاریخ ساز در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن داشته باشید و به ترامپ بگویید شوشی ها تا خون در بدن دارند و نفس می کشند و از انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت دست بر نخواهند داشت .
پایان بخش خطبه های نماز جمعه ی این هفته قرائت بیانیه ی مشترکی از طرف « امام جمعه ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، اعضای شورای تأمین ، دستگاه های دولتی ، شرکت های خصوصی ، انجمن ها و کانون های مردم نهاد و... » توسط عبدالامیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت حضور در راهپیمایی بود .