04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۷۰۷4529

به مناسبت روز آتش نشان از پرسنل آتش نشانی شهر فتح المبین تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با چهارشنبه 7 مهرماه 1400 به همت شهرداری شهر فتح المبین  بر سر مزار « زنده یاد سعید درشته»  از آتش نشانان  شهر فتح المبین که سه سال پیش پر کشید و رفت مراسم یادبودی   به همین منظور برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 7مهرماه1400هم زمان با « روز آتش نشانی و ایمنی و سالروز سقوط هواپیمای حامل جمعی از فرماندهان جنگ (کلاهدوز، نامجو، فلاحی، فکوری، جهان آرا) در سال 1360» مراسم یادبودی در آرامستان شهر فتح المبین بر سر مزار «سعید درشته» از آتش نشانان  شهرداری فتح المبین که سه سال پیش از این دنیا رفته بود برگزار شد .


هفتم مهر روز «آتش نشانی و ایمنی» یاد آور حماسه آفرینی آتش نشانان قهرمانی است که هنگام عملیات مهار آتش در پالایشگاه آبادان ، در بمباران هواپیماهای متجاوز بعثی به شهادت رسیدند. در حمله هوایی هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ تعداد ۱۸ آتش نشان آبادانی به خیل شهدا پیوستند.


در این بین آتش نشانان آبادانی نیز که با جانفشانی در شرایط سخت آغاز جنگ تحمیلی مشغول فعالیت بودند در عملیات خاموش کردن آتش سوزی ناشی از بمباران دشمن بعثی در پالایشگاه آبادان خود مورد حمله دشمن متجاوز قرار گرفته و ۱۸ نفر از آنها به شهادت رسیدند.

« عبدالرضا دیراوی نژاد ، عبدالغنی سامری ، علی اکبر عزیزی هندیجانی ، مرتضی عمارستانی ، نوروز میرزایی ، محمد حسین زاده دشتی ،کیامرث پرویززاده و قاسم تنگستانی» 8 نفر از شهدای این حادثه می باشند.

شهردار شهر فتح المبین در این خصوص گفت : نامگذاری روزی در تقویم با عنوان روز آتش نشانی و ایمنی به پاس حماسه آفرینی و از خود گذشتگی آتش نشانان میهن اسلامی است. و ما امروز بر سر مزار  همکاری جمع شده ایم تا این روز را گرامی بداریم و از آتش نشانان این شهر تجلیل نماییم .


همچنین مراسمی توسط واحد آتش نشانی شرکت کشت و صعنت هفت تپه در منطقه ی صنعتی هفت تپه برگزار شد ، مرتضی ایمانی اصل از آتش نشانان  هفت تپه با ارسال چند عکس از شوش نیوز انتظار داشته که این عزیزان هم در گزارش دیده شوند .


درود بر آتش نشانان شهرداری های «شوش ، فتح المبین و حر ریاحی و شرکت های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، گروه صنایع کاغذپارس ، شرکت حریر خوزستان ، شرکت کشت و صنعت قند خاور میانه ،شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب و شرکت شیر پاستوریزه ی پگاه خوزستان »


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست