04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۳۰۵2444

کاشت 35 نهال در شوش ، همزمان با روز مقاومت و پایداری دزفول

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ احمد حامدی پور

روز پنجشنبه 4 خرداد 1396 به همت جمعیت درختکاری و نگهداری بهاران امید و با همکاری انجمن توانجویان(معلولین) ، هم زمان با روز مقاومت و پایداری دزفول ، با حضور جمعی از اهالی کوی ابوذرو شهرک دانیال و بیش از 10 نفر از متولدین خرداد ، 35 نهال در شوش کاشته شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حسن ناصر مدیر جمعیت درختکاری و نگهداری بهاران امیدشهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به دو نفر از طرفداران محیط زیست شهرستان اهواز گفت : مرتضی حزباوی و علی شاه امیری دو نفر از شهروندان اهوازی در جمع ما حضور دارند که ضمن عرض خیر مقدم به این دو عزیز ، می خواهم چند جمله در مورد درختکاری ، محیط زیست وتفکیک زباله صحبت کنم .

وی افزود : برای داشتن یک محیط زیست پاک و سالم بهترین روش درختکاری است و اگر ما  در هر شهرستان یک کمربند سبز داشته باشیم ، به مراتب ریزگردها کمتر باعث اذیت و آزار خواهند شد اما یکی دیگر از راه های داشتن محیطی سالم و پاکیزه و درختانی شاداب ، تفکیک زباله است .


وی افزود : برای اقدام در جهت بازیافت باید به سه فاکتور کلیدی همیشه و همه جا توجه داشت:« مصرف کمتر  ـ استفاده  ی مجدد و بازیافت » سه فاکتور مهم هستند که البته می بایست برای هر کدام مواردی را مدنظر داشت و برای این که مصرف کمتری داشته باشیم می بایست ؛ « فقط چیزهایی را بخرید که واقعا احتیاج دارید ـ چیزهایی را بخرید که قابل استفاده مجدد باشند (مانند : باطری های قلمی قابل شارژ) ـ پاک کننده های چند منظوره را خریداری کنید ـ چیزهایی را بخرید که حداقل میزان (تعداد) بسته بندی را دارند ـ وسایلی را که دیگر استفاده نمی کنید فروخته و یا به افراد نیازمند اهدا کنید ـ برای استفاده کمتر از کاغذ تا حد امکان از چاپ ایمیل ها خودداری کنید ـ تا حد امکان از مواد شیمیایی استفاده نکنید.اگر هم مجبور به استفاده از این گونه مواد هستید همه آن را به کار برید تا هنگام دور ریختن ظرف آنها ماده شیمیایی بجا نمانده باشد و قبل از دور انداختن هر چیزی به این فکر کنید که آیا می توان برای کار دیگری از آن استفاده کرد (مثال: قابل استفاده بودن روزنامه در بسته بندی ها یا پاک کردن شیشه) .


 

حسن ناصر سپس به موارد استفاده ی مجدد اشاره کرد و خاطر نشان نمود : روزنامه و کارتن ها (برای اسباب کشی) ـ شیشه های عسل یا مربا ـ لباسهای کهنه ـ لاستیک های خودرو و .... موارد هستند  که می تواند استفاده ی مجدد از آنها داشت و  وقتی که که کاملا از بین بروند زودتر جذب خواهند شد .

مدیر جمعیت درختکاری و نگهداری بهاران امیدشهرستان شوش در پایان به موارد بازیافت اشاره کرد و تصریح نمود : با تفکیک زباله های تر از خشک، بازیافت مواد آسان تر می گردد. از زباله های تر می توان در تولید (کود آلی) کمپوست و از زباله های خشک برای تولید مجدد بسیاری از محصولات استفاده کرد . تفکیک زباله های تر شامل پسماندهای غذا (برنج، انواع گوشت، حبوبات، پوست تخم مرغ، استخوان)، میوه ها و سبزی ها، ضایعات باغبانی وحیوانی، تفاله چای یا قهوه، دستمال کاغذی، دستمال توالت، چای کیسه ای، کاغذ های پوستی، گلها و گیاهان و ... می باشد ؛ همه این موارد را در یک کیسه زباله ریخته، درب آن را بسته و در مخازن ویژه زباله تر (مخازن سیاه رنگ) قرار دهید. زباله های خشک شامل انواع پلاستیک ها، شیشه، فلزات، کاغذ و مقوا، نان خشک، و... می باشد . و این کار نیاز به فرهنگ سازی توسط خبرنگاران و مقاله نویسان دارد و از طرفی شهرداری هم می بایست در هر منطقه ای که سطل زباله نصب می کنم این سطل ها را در سه رنگ جفت هم برای بازیافت زباله ها توسط مردم و کسبه و بازاریان در نظر داشته باشد .


از دیگر برنامه های این مراسم می تواند به کاشت اولین نهال به نام زنده یاد عبدالرضا لالوند و دو مین نهال به نام حمیدمنصوری مدیرانجمن معلولین شوش که تاریخ تولدش 10 خرداد بود اشاره کرد که پس از آن 28 نهال دیگر کاشته شد ،  ضمن این که ده نفر از متولدین خرداد  به مناسبت روز مقاومت و پایداری دزفول در حضور مدعوین رژه رفتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست