04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۲۷1263

آشنایی با ملیحه سمیعی شاعره ای از تبار شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ قاسم لطیف

امروز دوشنبه 27 مهر1394 ساعت 10 صبح خانمی 45 ساله به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آمد و با خوانش برخی از سروده های خود متوجه شدم که شاعره است اما تاکنون وی را بین اهل شعر شوش ندیده بودم لذا به ایشان پیشنهاد گفت و گو دادم که با کمال میل پذیرفت .

 

 

 

 

حاصل این گفت و گو در زیر آمده است :

 

*لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

 

ـ بنام خدا ـ ملیحه سمعیی هستم متولد 1349(45 ساله ) که در شهرستان شوش به دنیا آمده و تا ده سال پیش در همین شهر زندگی می کردم اما چون در شهرستان اراک کارم ردیف شد و به خاطر فوت مادرم می بایست سرپرستی دو برادر و دو خواهر کوچکتر از خود را بر عهده می گرفتم به اراک رفتم و با خریداری یک باب مغازه و اخذ مجوز جواز کسب فروش پوشاک و البسه کار خود را شروع کردم.

 

*از چه سالی تبع شعرت گل کرد ؟

 

ـ ازکلای اول راهنمایی شعر را به صورت آماتور شروع کردم و هر سال که به تحصیلاتم بیشتر می شد با کلمات ، قافیه ها و وزن ها به صورت خود جوش آشنا می شد .و در کنار شعر تا کنون دو کتاب رمان نوشته ام یکی به نام « پیشکش عاشقان »  و دیگری به زندگی نامه ی خود اختصاص دارد که البته در این کتاب خودم را با نام مستعار به خوانندگان معرفی کرده ام .

 

*باتوجه به سرپرستی چهار نفر و همچنین مغازه داری چطور به سرودن شعر می پرداختی ؟

 

ـ وقتی که عشق و علاقه به کاری داشته باشی هیچ چیز نمی تواند مانع هدفت شود و من چون شعر را خیلی دوست دارم وقتی به خانه برمی گردم به سرودن شعر می پردازم و چون معمولا شب ها شعر می سرایم نام تخلص خودم را « شبگرد» انتخاب کرده ام و همه ی شعرهایم به همین نام هستند و این برمی گردد به یک شب مهتابی در شوش که کنار پنجره ی اتاقم که رو به خیابان باز می شد ایستاده بودم و این شعر را سرودم .

 

*تاکنون چند شعر سروده ای و از چه شاعری الهام می گیری ومعملا سبک و شیوه ی سرودن اشعارت در سطحی است ؟

 

ـ تا کنون حدود 700 قطعه شعر سروده ام و معمولا از سهرب سپهری یا فروغ فرخزاد الهام می گیرم و بیشتر شعرهایم سپید هستند .


 

*پیامت به جوان تر ها چیست ؟

 

ـ به آنها توصیه می کنم  آن رشته و سبک مورد علاقه ی خود  را دنبال کنند که در این صورت در کارهایی که انتخاب می شود هم خسته کننده نیستو هم برای جامعه مثمرثمر خواهد بود  .

 

*آیا برای سرودن شعر دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته ای ؟

 

خیر ـ آرزو دارم که فرصتی پیش آید که این دوره ها را انجام دهم اما تا این لحظه کاملا تجربی بوده و موفق شده ام تاکنون 400 جلید کتاب را مطالعه کنم  و هم اکنون هم ادامه می دهم .

 

*حرف آخر شما چیست ؟

 

جا دارم هم از شما خبرنگار تلاشگر و مردمی شوش تشکر کنم که برای اولین بعد از 45 سال که از عمرم سپری می شود این فرصت را به من دادید تا اشعارم را به مردم معرفی کنم و همچنین از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش که سبب این گفت و گو شد قدر دانی می کنم .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست