05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۲۲1184

سومین جلسه ی اشتغال شهرستان شوش در سال 1394 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

با حضور مهندس نجاتی فرماندار شوش و جمعی از اعضاء  ، روز یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 11:30 در سالن اجتماعات فرمانداری  این شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان شوش ضمن تشکر از اعضای شورای اشتغال ، به بحث اشتغال که در واقع در سطح کشور  در اولویت مسائل اقتصادی قرار دارد اشاره کرد و عنوان نمود : معمولاً این روزها در هر خانواده ای حداقل یک بیکار وجود دارد که اگر نه به صورت روزانه بلکه به صورت هفتگی پیگیر موضوع بیکاری فرزند یا فرزندانشان هستند و برطرف نمودن بیکاری یک مقوله ای است که همه ی دستگاه ها می بایست تلاش کنیم و البته آن دستگاه هایی که به صورت مستقیم دخیل هستند می بایست تلاش آنها به مراتب پر رنگتر باشد و البته اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از این قاعده مستثنی است چرا که  این دستگاه در واقع رابط  بین جویندگان کار و کارفرمایان و کارآفرینان است .

 

مهندس نجاتی در ادامه  افزود : در حال حاضر  تمام سیستم ها بعد از کوچک شدن دولت الکترونیکی شده  و ثبت نام ها به راحتی انجام می شود اما فارغ التحصیلان نباید  این انتظار را داشته باشند که در یک اداره به عنوان پشت میزنشین استخدام شوند البته این روال  الان تغییر کرده  و با توجه به این که شغل های اداری و پشت میزنشینی حقوق آن چنانی را در برندارد لذا بحث خود اشتغالی و نخبگان  بر اساس  تخصصی که دارند «کشاورزی ـ صنعتی و .... » پس از پشت سر گذاشتن  مراحل اداری ـ تهیه ی زمین و گرفتن تسهیلات بانکی ، به صورت گروهی می توانند کارگاهی را  تأسیس کنند و چند نفر را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مشغول به کار کنند .

 

فرماندار شهرستان شوش در ادامه خطاب به مسئولین دستگاه های دولتی بیان نمود : اگر مدیران دستگاه ها نسبت به حمایت و ایجاد چنین کارگاه هایی پررنگ تر از گذشته ظاهر شوند شمار زیادی از بیکاری رها می شوند .


 

سیدناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش ابتدا به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغال زایی در سال 1393 و در بخش شرکت های تعاونی اشاره کرد و گفت : در سال 1393  بالغ بر 19 میلیارد ریال برای ایجاد شغل برای 50 نفر به کار گرفته شده است .

 

مجید دیناروند مسئول روابط عمومی شهرداری شوش نیز از مبلغ 600میلیون ریال به عنوان تسهیلات بانکی برای 50 نفر به منظور ایجاد یک بازارچه در نظر گرفته شده و انتظار داریم افراد واجد شرایط و نیازمند از این تسهیلات بهره مند گردند .

 

کبری کاظمی مدیرعامل شرکت گاز اکسیژن شهرستان شوش از دغدغه های خود سخن به میان آورد و گفت : من از بانک ملت  مبلغ 112 میلیون تومان با بهره ی 7 درصد دریافت کردم و فکر می کردم وقتی گاز اکسیژن را به متقاضیان عرضه می کنم به موقع و یا حداقل با تأخیر یک ماهه به من باز می گردانند که بتوانم اقساط وام را پرداخت کنم ، اما تأخیرها طولانی شد و در نتیجه تا جایی که سرمایه در اختیارم بود تا اکنون در مجموع و البته با تأخیر 120 میلیون تومان قسط پرداخت کرده ام اما چون سود اقساط از 7 درصد به 23 درصد افزایش یافت هم اکنون 400 میلون تومان دیگر می بایست پرداخت کنم که در حال حاضر ندارم که پرداخت کنم و اکنون از مسئولین می خوام که به همین اندازه یعنی 400 میلیون تومان را که من از شرکت نیشکر هفت تپه و بیمارستان طلب دارم  کاری کنند که طرف حساب بانک نیشکر هفت تپه و بیمارستان باشند تا منم از این اقساط رها شوم و به توسعه ی شرکت گاز اکسیژن بپردازم .


 

مدیرعامل شرکت فدک که تولیدکننده پالت سازی است خواستار آن شد که فرماندار و سایر مسئولین زیربط از تولیدات داخلی حمایت کنند و از خریداران پالت بخواهند به جای این که پالت مورد نیاز خود را از سایر شهرستان ها و یا خارج از استان خریداری کنند از شرکت تولید کننده ی فدک خریداری کنند .

 

در پایان مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش قول مساعد داد تا مشکلات شرکت گاز اکسیژن و پالت سازی فدک را پیگیری نماید .


 


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست