05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۱۶1251

رئیس اداره دامپزشکی شوش خبر داد: راه‌اندازی سردخانه کشتارگاه دام در شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

میلاد عامری رئیس  اداره ی دامپزشکی شوش طی تماس تلفنی روز چهارشنبه 15 مهر 1394 گفت : با حضور پرسنل اداره دامپزشکی و نماینده و ناظر بهداشتی شهرداری شوش، سردخانه کشتارگاه دامِ شوش راه اندازی شد.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه تأمین گوشت سالم و بهداشتی جهت استفاده مردم، از اصلی‌ترین نیازها و اولویت‌های شبکه دامپزشکی است، افزود: بر این اساس وجود سردخانه و رعایت مرحله پیش سرد قبل از عرضه به بازار جهت استحصال گوشت قرمز بهداشتی در کشتارگاه، یک امر ضروری است.

 

رئیس اداره دامپزشکی شوش ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی تضمین سلامت گوشت تولیدی شهرستان است.

 

عامری به ضرورت ایجاد سردخانه در کشتارگاه اشاره کرد و یادآور شد: نگهداری لاشه گوشت به مدت 24 ساعت در سردخانه علاوه بر مطبوع شدن گوشت، منجر به کاهش PH گوشت و در نتیجه کاهش خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF، به حداقل ممکن است که 95 درصد از عوامل میکروبی بیماری‌زا را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به ظرفیت 3 هزار کیلوگرمی نگهداری این سردخانه، تصریح کرد: این سردخانه کشتارگاه دام، نیاز کنونی مردم و بازار را تا حد مطلوب برطرف می‌کند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شوش در پایان ضمن تشکر از شهرداری، بر اهمیت این پروژه تأکید کرد و گفت: این پروژه مهمترین عمل انجام شده در راستای بهداشت جامعه توسط شهرداری در شوش است.

 

شایان ذکر عکس های این خبر را نیز رئیس اداره ی دامپزشکی شوش  از طریق واتساپ جهت انعکاس در شوش نیوز ارسال نمود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست