05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۱2147

جلسه چهار منظوره در شهرک صنعتی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جلسه ای چند منظوره با محوریت شورای اشتغال ، کارگروه سرمایه گذاران ، رفع مشکل صنعت گران و برگزاری نماز وحدت ، روز دوشنبه 11بهمن 1395 ساعت 10 الی 13:30 در شهرک صنعتی شهرستان شوش برگزار شد .

سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد اعتبارات اشتغال خانگی گفت : امیدوارم بانک ها همانند گذشته به تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان اشتغال خانگی اقدامات لازم را به عمل آورند .

وی افزود : از محل اعتبارات سال 1394 تا کنون نزدیک به 520 میلیون تومان تسهیلات برای 126 پرونده تصویب و پرداخت شده است و در این راستا اداره ی صنعت ، معدن و تجارت با استفاده از شعبه ی مرکزی بانک ملی از مجموع 28 پرونده ، ده پرونده را تصویب و پرداخت نموده ولی متأسفانه 18 پرونده ی باقیمانده به دلیل این که متقاضیان شرایط لازم را نداشتند نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند ، اما بانک صادرات تعهدات خود را این اداره به صورت کامل انجام داده است  ؛ اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از 21 پرونده 13 پرونده را پرداخت نموده و قرار بر این شده که تا پایان بهمن ماه مشکل بقیه ی پرونده ها هم بر طرف شود ، اداره ی بهزیستی هم مشکلی مشابه اداره ی صنعت ، معدن و تجارت را دارد ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش 8 پرونده داشته که 5 پرونده تصویب و تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده ، مرکز آموزش فنی و حرفه ای هم در سامانه ی رصد و هم در اشتغال خانگی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده که جا دارد از مهندس رضایی رئیس این مرکز تقدیر به عمل آید ؛ این مرکز 20 پرونده داشته که هر 20 پرونده تصویب و تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است . منیته ی امداد امام خمینی(ره) تسهیلات پرداخت شده را از محل حمایتی ماده ی 16 بوده و از محل اعتبارات مشاغل خانگی نبوده و این یک مشکل است و ما انتظار داریم در سال آینده اعتبارات حمایتی ماده 16 را برای تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به کار نگیرند . جهادکشاورزی به تعهدات خود عمل کرده اما اختلاف نظری با مرکز بهداشت مبنی بر مفاد بخشنامه مشاغل آزاد که در آن آمده است می توان پخت پز را در خانه انجام داد به وجود آمده که انتظار دارم این اختلاف نظرها در این جلسه حل و فصل شود ؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به تعهدات خود نسبت به مشاغل خانگی اقدامات لازم را به عمل آورده است و در واقع همان طور که گفته شد 520 میلیون تومان تسهیلات برای 126 پرونده تصویب و پرداخت شده است .


فرماندار شهرستان شوشنیز با تاکید بر فراهم نمودن شرایط لازم جهت افزایش و گسترش طرح های اشتغالزایی خانگی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان شوش باید در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان از طرح ها حمایت کنند.

رضا نجاتی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار باید از سرمایه گذاران و صنعت گران حمایت شود و کوتاهی در این خصوص از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه صنعتگران نباید هیچ دغدغه ای به جز تولید داشته باشند، از دستگاه های خدمات رسان آب،برق و گاز خواست تا نهایت همکاری را با صنعتگران در زمینه ی پرداخت معوقات خود داشته باشند ضمن اینکه صنعتگران نیز باید نسبت به پرداخت به موقع بدهی خود توجه نمایند.

وی گفت: باید زمینه و شرایط لازم را برای ورود سرمایه گذاران به شهرستان شوش فراهم کنیم.

نجاتی گفت: با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: این کارگروه آمادگی کامل در جهت حمایت از طرح های اقتصادی سرمایه گذاران را در تمامی زمینه ها دارد.


وی گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ارائه ی طرح ها و پیشنهادات خود دعوت می شود تا با مراجعه به دبیرخانه این کارگروه مستقر در فرمانداری شوش اقدام کنند.

فرماندار شهرستان شوش سپس از خبرنگاران خواست تا با اطلاع رسانی سرمایه گذاران را نسبت به سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دعت کند و در این خصوص خاطر نشان نمود : علاقه مندان به سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شوش نیز می توانند با مراجعه به دفتر مدیریت این شهرک نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.


وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه اینترنتی بهین یاب در زمینه ی اعطای تسهیلات به  بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد گفت: تاکنون برای 6 تعاونی و شرکت تولیدی، اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال مصوب شده است که در صورت پرداخت شدن شاهد فراهم شدن زمینه ی اشتغال برای 302 نفر در شهرستان خواهیم بود.


نجاتی از تحقق 125 درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 1114 شغل در این سامانه توسط دستگاه های اجرایی شوش ثبت شده است.

شایان ذکر است پس از اتمام جلسه نماز وحدت در محیط باز واحد آتش نشانی به امامت حجت الاسلام محمدجواد حسینوند اقامه شد . 



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست