04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۵۲۹3335

رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی الوان از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار خبر داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شوش در بخش شاوور اجرایی می شود .

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی الوان در گفت و گویی با پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ضمن قدردانی در خصوص انعکاس اخبار اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی الوان گفت : جلسه ای با مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد که طرح مذکور به زودی عملیاتی می گردد، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال ،فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی یا استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستا توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین گردیده است ‌.

وی افزود : اهداف اصلی طرح آشنایی با محیط کسب و کار و تجربه و آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا صنایع دستی ، کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروی های فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی می باشد. "طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی "در راستای اجرایی نمودن بند ۲ سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند ۵ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است .

محمود مرادی در تکمیل صحبت های خود اظهار داشت : طرح مذکور به گونه ای است که اگر استاد کاری از مهارت آموز جدید یا شاگرد استفاده نماید و شاگرد امکان حضوری در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای را نداشته باشد در همان کارگاه یا محیط واقعی دوره خود را پیش استاد کارش آموزش می بیند سپس مهارت آموز می تواند در آزمون جامع فنی و حرفه ای شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون مقدماتی می تواند در آزمون عملی فنی و حرفه ای شرکت نموده و پس از قبولی در آزمون کارت مهارت دریافت نماید ، برای مثال کارگاه های « نجاری ، جوشکاری ، تراشکاری ، مکانیک خودرو سبک و سنگین ، شیشه بری ، تاسیسات تعمیر ، کولر ، یخچال، تلویزیون، تعمیر دستگاههای کپی زیراکس و ماشین های اداری»  و سایر حرفه های از این قبیل و سایر حرفه که در قالب استاندارد آموزشی سازمان مصوب گردیده است مهارت آموز فردی است که پس از کسب دانش کافی و در یکی از حرفه های آموزشی مجاز به منظور کسب مهارت با رضایت و اختیار خود تحت نظارت مرکز یادگیری و مطابق مقررات آموزشی سازمان در واحدهای مشمول طرح بر اساس دستورالعمل مشغول آموزش می شود مهارت آموز در محیط واقعی هم زمان با فرآیند تولید محصول آموزش از مربی و استادکار در کارگاهی که مشغول به فعالیت شده آموزش می بیند

رئیس اداره ی تعاون کار و رفاه اجتماعی الوان در ادامه به شرایط مربی یا استاد کار اشاره کرد و تصریح نمود : شرایط مربی یا استاد کار عبارتند از حداقل داری ۵ سال و در صورت داشتن گواهینامه مهارت دارای سه سال سابقه کار مرتبط ( در همان شغل) باشد ، حسن شهرت ، سطح تخصص و توان حرفه ای و مورد تایبد صنف یا صنعت مربوطه باشد ، صلاحیت عمومی و توانمندی انتقال مطالب به مهارت آموزان را داشته باشد شرایط مهارت آموز ، مهارت آموز علاقمندی و تمایل خود را کتبا اعلام نماید ، تابعیت ایرانی داشته باشد ، شرایط و توانمندی لازم متناسب با استاندارد آموزشی مربوطه را داشته باشد .

وی در پایان خاطر نشان نمود : از کارکنان فعلی کارگاه نباشد ، سن مهارت آموز حداقل ۱۵ سال باشد (در مورد اشخاص زیر ۱۸ سال با اطلاع و رضایت کتبی ولی و تحت نظارت مرکز یادگیری و مطابق مقررات آموزشی سازمان در واحدهای مشمول طرح بر اساس دستورالعمل مشغول آموزش می شود ) / مربی مرکز یادگیری می تواند با در دست داشتن مدرک ذیل ، ۱. کپی از اول شناسنامه ، اگر توضیحاتی دارد کپی از توضیحات شناسنامه،۲. کپی کارت ملی ۳ . کپی از مدارک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم ، کارشناسی و ...۴. کپی از پروانه کسب ۵ . یک قطعه عکس ۶. نامه به رئیس مرکز در خصوص درخواست متقاضی آموزش در محیط کار واقعی ۷ . کپی کارت پایان خدمت ۸. در صورت دارا بودن کد بیمه تامین اجتماعی کپی از صفحه اول دفترچه بیمه و مدارک مورد نیاز جهت طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی (شاگرد ) ۱. کپی از صفحه اول شناسنامه، در صورت توضیحات کپی از توضیحات ۲ . کپی از کارت ملی ۳ ۰ کپی از مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم ، کارشناسی و ... ۴ . یک قطعه عکس ۵ . کپی از کارت پایان خدمت استادکاران با در دست داشتن مدارک فوق می توانند به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شوش و احد آموزش مراجعه یا به شماره تماس ۰۶۱۴۲۸۷۱۶۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه ای واحد آموزش تماس حاصل نمایید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست