04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۳۰3864

گردهمایی سیاسی رمضان در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10 صبح روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه 1398 ، گردهمایی سیاسی رمضان با حضور جمعی از سپاهیان و بسیجیان در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی  فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران از درگاه خداوند منان ، به شرح  خطبه ی شعبانیه و ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان نمود : رسول گرامی (ص) در بخش پایانی ماه پر برکت شعبان سخنرانی کرده است. نسیم خنک و سعادت بخشی می خواهد بوزد و آن ماه مبارک رمضان است آماده باشید که فرمود: «قد أقبل إلیکم شَهر الله» ماه مبارک رمضان دارد می آید او به شما رو کرده است این برای شما اقبالی است این ماه، ماه خداست خب همه ی ماه ها ماه خداست؛ همه زمین ها ، زمین خداست اما می فرماید « سرزمین مکه سرزمین وحی است و حاجیان و معتمران وقتی وارد می شوند مهمانان الهی اند اینها جزء ضیوف الرحمان اند این مربوط به زمینِ مهمانی است ماه مبارک رمضان زمان مهمانی است و  شما مهمان خدای سبحان هستید .»


وی در ادامه به هنگام دعا کردن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و تصریح نمود : هنگام افطار، یکی از مواقعی است که استجابت دعا در آن بسیار انتظار می‌رود. در برخی از روایات آمده که اگر گرسنگی موجب ضعف شدید روزه دارنشده و او را از حال توجه درنماز باز نمی‌دارد، و یا کسانی در انتظار حاضر شدن روزه دار بر سر سفره‌ی افطار نیستند، بهتر است ابتدا نماز مغرب را بخواند و سپس افطار نماید. رسول خدا (ص) و امامان ما در طول زندگی چنین بوده‌اند. اما اگر در ازای ساعات روزه داری، موجب ضعف جسمانی شده و یا کسانی  به ویژه نوجوانان و خردسالانی که تازه روزه برایشان واجب شده است واحتمالا از نظر جسمی توانایی ادامه‌ روزه را ندارند در انتظار آمدن آن شخص در کنار سفره خواهند ماند، بهتر است درابتدا افطار کرده و سپس نماز بخواند. به هر حال در روایاتی که از امامان ما رسیده، بر خواندن دعاهای مخصوص زمان افطار بسیار تأکید شده است. چنانچه حضرت امام صادق (ع) فرموده‌اند: "دعای روزه دار به هنگام افطار مستجاب است. "


فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش سپس ماه رمضان را  ماه آمرزش، توبه و بازگشت از گناهان دانست و در این راستا گفت : رمضان ماه آمرزش توبه و بازگشت به سوي خداوند است. آنهايي كه در زندگي خويش آلودگي هايي داشته اند مي توانند با روزه جان خود را شتسشو دهند. و به پاكي درون خود بپردازند و از خداي خويش طلب آمرزش كنند. پيشوايان معصوم (ع) فرموده اند: «گناهان در اين ماه بخشوده مي شود و اين مژده اي بزرگ است براي كساني كه لغزش هايي داشته اند و تسليم خواهش هاي نفساني بودند. مي توانند از بركات اين ماه استفاده كنند و به سوي خدا بازگردند. »بدون ترديد گناهكار پشيماني كه در اين ماه مبارك رمضان براي خداوند روزه بدارد و از گذشته ی خويش توبه كندند و طلب آمرزش بخواهد مورد بخشش و عفو خداوند قرار خواهد گرفت. پيامبر (ص) فرمودند: «حسنات در ماه مبارك رمضان مقبول است و سيئات و گناهان آمرزيده است و هركس بخواهد در ماه مبارك رمضان آيه اي از كتاب قرآن کریم را بخواند  مثل كسي است كه تمام قرآن را در غير اين ماه ختم كرده است.»و هر کس مؤمنی را ملاقات نکند قدم های او روی پل صراط لرزان خواهد بود . »شهر رمضان شهر بركت ورحمت و شهر مغفرت و شهر توبه و انابه است. «هركس كه دراين ماه آمرزيده نشود پس در كدام ماه آمرزيده مي شود؟ پس بخواهيد از خدا بخواهید روزه داری و استغفار را از شما قبول كند .»

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی افزود : ما اگر در ماه رمضان با خلوص نیت  استغفار کنیم و روزه بگیریم شیطان در زندان اسیر خواهد شد ؛ پیامبر اسلام(ص) می فرماید :  «أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْن‏ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُقْبِلُ بِوَجْهِهِ إِلَى النَّاسِ فَیَقُولُ یَا مَعْشَرَ النَّاسِ إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَهُ الشَّیَاطِینِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَهِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَ اسْتُجِیبَ الدُّعَاءُ وَ کَانَ لِلَّهِ فِیهِ عِنْدَ کُلِّ فِطْرٍ عُتَقَاءُ یُعْتِقُهُمُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ یُنَادِی مُنَادٍ کُلَّ لَیْلَهٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ اللَّهُمَّ أَعْطِ کُلَّ مُنْفِقٍ خَلَفاً وَ أَعْطِ کُلَّ مُمْسِکٍ تَلَفاً/// پیامبر خدا (ص) همواره چون به هلال ماه رمضان مى ‏نگریست، رو به قبله نموده و مى ‏فرمود: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامه و الاسلام و العافیه المجلله و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوه القرآن و العون على الصلاه و الصیام اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتى ینقضى شهر رمضان و قد غفرت لنا»؛ خدایا این ماه را بر ما نو کن، با امنیت، ایمان، تندرستى، مسلمانى، عافیت سراپا، روزی فراوان، دفع بیماری، تلاوت قرآن و کمک بر نماز و روزه. خدایا ما را برای رمضان سالم نگهدار و ماه رمضان را برای ما، و بپذیر از ما، تا این که ماه رمضان به اتمام رسد، و ما را آمرزیده باشى.»

 

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش «انجام صله ی رحم ـ پرهیز از محرمات ـ دور شدن از رزایل اخلاقی ، کسب فضائل اخلاقی ، دور شدن از غیبت کردن ، تهمت زدن ، تکبر و حسد و.... » را از دیگر مواردی دانست که می بایست رعایت شوند  و در پایان  پیشبرد انقلاب اسلامی را به سمت قله صعود ، زمینه ساز ظهر حضرت مهدی موعود(عج)  دانست در در این خصوص گفت : آنچه نزد همه فرقه های اسلامی قطعی و مسلم است اینکه احادیث شریف زیادی از سید رسولان حضرت محمد (ص) روایت شده که تصریح می کند مهدی موعود از اهل بیت پیامبر (ص) به طور حتم و قطع در آخر زمان ظهور خواهد کرد تا زمین را پر از عدل و داد کند بعد از آنکه با جور و ستم پر شده باشد.

وی افزود : از نظر شیعیان اهل بیت، متواتر بودن این اخبار امری قطعی و اعتقاد به حتمی بودن ظهور مهدی موعود از ضروریات مذهب است که نمی توان آنها را انکار کرد و جزئی از اصول دین است که اعتقاد به آنها از روی دلیل و یقین واجب است زیرا بنابر عقیده مذهب اهل بیت، امامت از اصول دین است و اعتقاد به مهدی موعود(عج) به جهت اینکه از جانشینان و اوصیای رسول خدا است، از ضروریات اعتقاد به امامت می باشد که دلایل زیادی از آیات قرآن و احادیث صحیح نبوی و همچنین براهین عقلی بر آن اقامه کرده اند.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست