03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۰۰۲4595

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی حقایق و واقعیت های انقلاب و دفاع مقدس را به جوانان بگوییم قبل از اینکه دشمنان تحریف کنند

به قلم ـ عباس کرم الهی

در کل تاریخ بشریت همیشه و همیشه انسان هایی بوده اند که راضی به حق خود نبوده اند و دائما در فکر استعمار و استکبار ، ظلم و تجاوز به انسان های دیگر بوده اند ، آدم های پست و پلیدی  که پا  از گلیم و محدوده ی  خود بیرون نهاده و به هر طریقی  که شده  « ریاست و قلدری خود را به آدمیت تحمیل نموده اند» .

از سامورایی ها و گلادیاتورها تا اس اس ها و گشتاپوها(پلیس مخفی آلمان در  دوره ی نازی ها) و رومی ها گرفته تا هیتلرها و موسولوینی ها ، ناپلئون ها ، استالین ها و..... استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر و جعلی و کودک کش اسرائیل تا نوچه های آنها همانند آل سعود . همه و همه حس خودخواهی و حب جاه و مقام ، ثروت و قدرت در وجودشان آن چنان آتشی انداخته بود که حاضر بودند  نیمی از مردم دنیا را بکشند و از بین ببرند تا خود بر نیمی دیگر حکومت کنند .

ملکه الیزابت می گفت : « جلوی من سر زن ها و مردهای جوان را ببرید تا هنگامی که می خواهم غذا بخورم غذا برای من گوارا گردد .» حجاج بن یوسف ثقفی نیز دستوری می داد تا «جلوی چشم کثیف او سر شیعیان امام علی(ع)  را از گردن جدا کنند تا او قهقه ی مستانه ی خود کیف کند و اوقات برایش لذت بخش باشد» وترامپ رئیس جمهور احمق و روانی آمریکا دستور مستقیم می دهد تا «سردار دلها « حاج قاسم سلیمانی را قطعه قطعه کنند تا او برای خود جشن بگیرد» و خلاصه هر دیکتاتوری به نوعی و طریقی  به مردم دنیا ظلم کرده و تجاوز نموده است .

همانند قبل ازپیروزی  انقلاب اسلامی ایران که متأسفانه باید گفت ؛ کشور عزیز ما  نیز از این قائده استثنا نبوده و از سالیان پیش از زمان « اشکانیان ، ساسانیان ، عباسیان و امویان تا شاهان ابرقدرت صفویه و افرادی چون شاه عباس و آغا محمد قاجار ، نادر شاه و فتحعلی شاه و حتی ناصردین شاه و مظفردین شاه تا رضا خان قلدر قلچماق بی سواد و پسر ناخلفش محمدرضا شاه » ظلم و ستم های زیادی به مردم ایران وارد کردند .


تاریخ گواه است که در گنبد گیتی                                                                   کاخی که ز خون بر شده ، بنیاد ندارد

تا اینکه فرشته ای خود را به مردم نشان داد و عقل ها  از دیدن لطافت و نورانی بودنش حیران ماندند و دیدگان مست جمال دلربای او ، اویی که جهان را حیاتی تازه بخشید ، انوار قدسی او  نه تنها در ایران و ایرانیان باکه جهان و جهانیان  را روشنایی بخشید و تمام عالم را تکان دیگر داد «وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً  قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ  قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ /// و (به یاد آر) وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه‌ای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید.» و به همگان از جن و انس نشان داد  . همو که همه ی حق جویان و حق پویان عالم را دیوانه و شیدای خود نمود . آری حضرت امام خمینی(ره) که طومار حکومت 2500 ساله ی ستم شاهی را در هم پیچید و آن را  در زباله دان تاریخ انداخت و با توکل بر خدا و حمایت مردم ، حکومتی را پایه ریزی کردکه یادآور حکومت عدل «نبوی و علوی» و آرزوی تمام انبیاء و اولیاء بود چندسالی او  که از افلاکیان بود در پیش ما خاکیان ماند و عاقبت به دیار ابد شتافت ، اما نه مثل شاهان در غربت و بی کسی و با یک دنیا نفرین و آه به پشت سرش ، بلکه هزاران هزار انسان حق جو و خدا پرست « زن و مرد ـ کودک و بزرگ و پیر و جوان » با اشک های خود  بدرقه ی راهش بودند و او را نه به خاک بلکه به دل خود سپردند .


بعد از حضرت امام خمینی(ره) مردی دیگر از تبار مردان خدایی ، مردی از تبار قهرمانان و پهلوانان ، مردی از تبار مردی و مردانگی ، سیدی بزرگوار از فرزندان علی(ع) ، پیشوای دردمند و درد کشیده ، مردی به بلندی تمام تاریخ ، اسطوره ای که مانند آن فقط  در داستان ها پیدا می شود پیدا می شود ، وارث حسین(ع) ،  جانشین مهدی(عج) ؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» که امام راحل بارها فرمود : « من آقای خامنه ای را بزرگش کرده ام» . این سید جلیل القدر بر سر کار آمد و تا کنون توانسته است  غم فراق خمینی کبیر را بر ره پویان او آرام کند و با دیدنش همه را به یاد آن مرد بزرگ بیاندازد .

امامین انقلاب اسلامی تمام هدفشان ایجاد تمدن نوین اسلامی است و تمام سرمایه ی امامین انقلاب برای رسیدن به این هدف حفظ جوانان است که مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم انقلاب بها دادن به جوانان را در اولویت قرار داده است .

روز چهارشنبه 6 آذرماه1398 به مناسبت هفته ی بسیج مقام معظم رهبری در جمع بسیجان فرمود : « تکیه‌ی‌ بنده‌ روی جوان ها است؛ می‌بینید که غالباً دلبسته‌ی جوان ها و امیدوار به جوان ها هستم برای آینده؛ منتها آن جوانی که می تواند پیشران حرکت عظیم کشور به سوی تمدّن نوین اسلامی باشد کدام جوان است؟ چه ‌جور جوانی است؟ بنیه‌ی معنوی اینجا معنا پیدا می کند؛ جوانی که با انگیزه است، با ایمان است، با خِرد است، قدردان توان خویش است، اهل کار است، اهل ابتکار است، توکّل به خدا دارد، اعتماد به نفس دارد.»

مقام عظمای ولایت در روز چهارشنبه 29 بهمن 1399 در ارتباط تصویری با مردم استان آذربایجان شرقی فرمود : «ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی‌ها و ضعفها را جبران کنیم. ببینید، این یک نکته‌ی مهمّی است. دستاوردهایی داریم که از جمله‌ی این دستاوردها خودِ همین جوان های علاقه‌مند و مبتکر و نیروهای انسانی آماده‌‌به‌کارند؛ اینها جزو دستاوردهای ما است. ما با کمک دستاوردها بایستی ناکامی‌ها را جبران کنیم؛ دشمن عکس این را می گوید؛ دشمن ناکامی‌ها را جلو می‌آورد، می گوید نگاهتان به ناکامی‌ها باشد، دستاوردها را فراموش کنید، مسیر انقلاب را رها کنید؛ این حرف دشمن است. ما بعکس، می گوییم که به کمک دستاوردهایمان بایستی ناکامی‌ها و ضعفها را برطرف کنیم و انبوه دستاوردها را ببینیم و از آنها برای کمک به برداشتن ضعفها ان‌شاء‌الله استفاده و بهره‌برداری کنیم.»

یکی از این ناکامی ها و ضعف ها این است که ما در قبال جوانان وظیفه ی خود را فراموش کرده ایم و اجازه داده ایم که دشمنان با تحریفات دروغین خود جوان را نسبت به « انقلاب ـ دفاع مقدس ـ ولایت فقیه و این روزها نسبت به مکتب فرهنگ عاشورایی و مکتب حاج قاسم سلیمانی »دلسرد و بدبین کنند و اگر مردم و مسئولین خصوصا ما اصحاب رسانه که به سفیران خط مقدم مبارزه دشمنان در فضای مجازی برای تحریفات مشهور شده ایم .

البته بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری نمایشنامه نویسان و فیلمنامه نویسان می بایست ناگفته ی انقلاب و دفاع مقدس را تولید نموده چون دیدن تئاتر و فیلم برای جوانان از سخنرانی ها گیراتر و مفیدتر خواهد بود در مجموع «خبرنگاران ، عکاسان ، خوشنویسان ، شاعران ، نمایشنامه نویسان ، فیلمنامه نویسان ، کارگردانان ، بازیگران ، موسیقی دانان و....» وظیفه داریم سرمایه ی اصلی  ایجاد تمدن نوین اسلامی یعنی «جوانان و نوجوانان» را از هرگونه تحریفات دشمنان دور کنیم و منتظر نمانیم تا دشمن چیزی بنویسد و در فضای مجازی منتشر کند آن موقع ما به فکر بیوفتیم که چه جوابی به این تحریفات بدهیم که دشمن خفه شود بلکه خودمان باید تحلیل کنیم ، پژوهش نماییم و واقعیت ها را به جوانان و نوجوانان بگوییم .


به طور مثال همین جوانان و نوجوانان شهرستان شوش اکثرا نمی دانند که در محور عملیاتی شوش چند عملیات اجرا شده ؛ فرماندهان این عملیات ها چه کسانی بوده اند ؛  چه اهدافی به دست آمده و حتی چند نفر در این عملیات ها شهید و مجروح داده ایم ، در چنین مواقعی وظیفه ی روایتگران هشت سال دفاع مقدس استکه آستین همت را بالا بزنند و نه فقط به هنگام تعطیلات نوروزی در مناطق عملیاتی رفته و برای راهیان نور روایتگری کنند بلکه به مناسبت های مختلف  در سطح شهر شوش به نوبت خاطرات خود و همچنین ناگفته های جنگ را بازگو نمایند ، یادش بخیر در سلسله برنامه های شهد صلوات که توسط مجمع اهل بیت برگزار می شد  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به صورت هفتگی به مدت ده دقیقه از شهدا و خاطرات جنگ سخنرانی می کردند « سردار علی نجفوندفرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی (عج)نیروی زمینی سپاه پاسداران ، سرهنگ پاسدار علی ظهیری فرمانده اسبق سپاه ناحیه ی شوش ، برادر ابراهیم مزرعه ، سرهنگ پاسدار علی احمدی از رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس ، سرهنگ پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، سرهنگ پاسدار نورالدین مدهنی رئیس شورای شهر اندیمشک و از مدافعان حرم ، سرهنگ علیرضا طاهری جانشین سابق  تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران ، برادر پاسدارهرمز کاظمی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس ، سرهنگ دوم پاسدارکریم بابایی فرمانده سپاه ناحیه ی ماهشهر ، سرهنگ حمید رضا بهاروند فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان ، سردار احمد خادم سید الشهداء فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) ، سرهنگ حسین حسینی از فرمانده هان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سروان پاسدار مصطفی میردورقی فرمانده ی سپاه ناحیه ی کرخه ، سرهنگ قاسم جلالی فرمانده ی سپابق نیروی انتظامی شهرستان شوش ،  سرهنگ پاسدار و آزاده عباس خیاطان ، سرگرد باقر کعب از فرمانده هان مدافع حرم ، سرهنگ پاسدار عبدالحسین سرخه ، برادر آزاده کاظم ناصری و....» در سخنرانی ها خود جوانان را با سیره ی شهدا آشنا می کردند اما این برنامه دو سال است که به خاطر کرونا تعطیل شده و تاکنون هیچ برنامه ای برای حفظ و نگهداری جوانان و نوجوانان در این راستا در نظر گرفته نشده است باز جای شکرش باقیست که حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش به صورت هفتگی دعای توسل را درب خانه ی شهدا برگزار می کرد هر چند در راستای شهدا و انقلاب یا دفاع مقدس سخنی گفته نمی شود اما این برنامه با فرا رسیدن فصل زمستان و سرما اگر درون خانه ها برگزار نشود قطعا مدتی که رها شد باز خلعی به وجود خواهد آمد .

در بخش پایانی به سئوال یکی از جوانان توجه کنید :

شما که اینقدر  از رژیم ستم شاهی و دیگر ظالمان بد می گویید چرا اکنون بعضی از مسئولین مملکتی دچار فساد اخلاقی و مالی شده اند و مدت به مدت بعضی از آنها را دستگیر می کنند ؟الان حکومت الامی و حکومت ولایت فقیه است چرا باز فساد وجود دارد؟

پاسخ ما :

بله ما هم قبول داریم در مملکت اسلامی یک سری اشکلات و کم کاری ها و بعضا ندانم کاری هال و نقص ها وجود دارد و حتی فساد اداری و اخلاقی و مالی ، رشوه ، دزدی ، باج گیری و....نیز وجود دارد اما باید گفت کدام مملکت را پیدا می کنید که در آن فساد نباشد ؟ به جرءت می توان گفت هیچ ، هچ کشوری نیست که در آن تقلب ، فساد و دغلبازی و دزدی نباشد ، مملکت ، مملکت انسان هاست و انسان ها جایزالخاط . مملکت فرشتگان و پریان نیست که اصلا فساد و اشتباه و عناصر نخاله و فساد ر آن راه نداشته باشد . شما همین کشورهای پیشرفته ی آسیای شرقی را نگاه کنید هرازچندگاهی اخبار اعلام می کند فلان رئیس جمهور یا رئیس مجلس یا بزرگان دیگر از آن کشورها به اتهام فساد مالی دستگیر شده اند ؛ در تمام  دنیا اینگونه است در هر کشوری عناصری هستند که به فکر «پول ، ثروت و قدرت» خود هستند و در این راه از هیچ کاری دریغ نمی ورزند . همین بیل کلیینتون رئیس جمهور سابق آمریکا که به اصطلاح مهد تمدن خود را معرفی می کنند آن گندی که زد و رابطه ای که با یکی از کارمندان زن خود داشت چه بلوا و غوغایی در دنیا راه انداخت .

البته اکنون که سه قوه در جمهوری اسلامی ایران در راستای انقلاب و ولایت فقیه  جلو می روند می تواند به آینده امیدوار بود که فسادهای مالی به صورت قابل توجهی کاسته و بعضا ریشه کن شوند . ما باید به نقطه ای برسیم که جوانان و نوجوانان به ما اعتماد کنند و به این باور برسند که مسئولین برای ریشه کنی فساد دست در دست هم گذاشته اند تا دیگر شاهد « گرانی ـ تورم ـ بالا رفتن سن ازدواج ـ احتکار و.... » نباشیم .ان شاءالله

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست