04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۳۰1272

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در آستان مقدس دعبل خزایی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عیسی کرملاچعب ـ وحید صبوری

روز پنجشنبه 30 مهر 1394 ساعت 15:30 اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف استان خوزستان گردهمایی بزرگ عزاداران و عاشقان حسینی شهرستان شوش در آستان مقدس دعبل ابن علی خزایی برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ اجتماع بزرگ عزاداران حسینی ؛ همزمان با هشتم ماه محرم به همت مهندس نجاتی فرماندار و با همکاری کلیه ی دستگاه های فرهنگی و با حضور خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برگزارشد.

 

در این گردهمایی عزاداران حسینی شوش ، مداحان اهل بیت(ع)، مرثیه سرایان و عزاداران در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع) به سینه زنی، عزاداری و مداحی و ذکر مصیبت پرداختند و ندای لبیک یا حسین(ع) از سوی عاشقان اهل بیت(ع) در این اجتماع بارها به گوش رسید .

 

امام جمعه ی شوش در این آیین با بیان لزوم رعایت سادگی و در عین حال غنی نمودن برنامه های عزاداری ماه محرم گفت: بدعت ها و فعالیت هایی در هنگام عزاداری توسط برخی افراد کم آگاه صورت می گیرد که لازم است مدیریت شود.

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در این آیین افزود: عزاداری باید موجب تقویت اسلام و بیداری گردد، یکی از نمونه های این عزاداری ها، حضور دسته جمعی فارغ از هر نوع کارهایی است که نه تنها موجب تقویت اسلام نمی گردد، بلکه دست آویز دشمنان نیز قرار می گیرد.

 

 

 

وی به داشتن بصیرت عاشورایی توسط مردم متدین و پرهیز از خرافه گری و دوری از اقداماتی که موجب وهن اسلام می گردد تاکید نمود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش داشتن معرفت دینی و دشمن شناسی را محوری ترین پیام قیام عاشورا برشمرد و اشاره نمود: تمام اعمال ما در دین اگر با بصیرت و معرفت دینی باشد، پایدار، سازنده، پیشرو، تسلیم ناپذیر و موفقیت آمیز است و اگر فاقد پشتوانه معرفتی و بصیرتی باشد، سرانجام ابتری خواهد داشت.


 

 

شایان ذکر است با تلاش و پیگیری های مهندس نجاتی فرماندار و همچنین صدا و سیمای مرکز خوزستان از سال گذشته هشتم محرم جهت گردهمایی بزرگ عاشوراییان شوش  در نظر گرفته شده و امسال به خاطر توسعه ی آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ، در آستان مقدس و مطهر دعبل خزایی برگزار شد .

 

ضمناً باید افزود ؛ برنامه امسال آئین سوگواری زیر بارش باران و با وجود هوای نسبتاً سرد با حضور جمع زیادی از جوانان، مردان و زنان عزادار، تعداد زیادی از هیات های عزاداری مساجد با نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحین منتجب هیئت های ادامه یافت.


 

 

در پایان باید افزود که به کارگردانی علیرضا قماشی گوینده ی خبر سیمای مرکز استان خوزستان این اجتماع از شبکه های استانی و ملی پخش مستقیم شد .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست