04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۲۶1646

فراخوان هفتمين جشنواره بينالمللی شعر رضوی به زبان عربی خوزستان منتشر شد

فراخوان هفتمين جشنواره بينالمللی شعر رضوی به زبان عربی(يادمان دعبل خزاعي) از سری برنامه‌های چهاردهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، فراخوان هفتمين جشنواره بينالمللي شعر رضوي به زبان عربي(يادمان دعبل خزاعي) از سري برنامه‌هاي چهاردهمين جشنواره بينالمللي امام رضا(ع) اعلام شد.

 

اين جشنواره از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان به مناسبت سالروز ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه كرامت برگزار خواهد شد.

 

اشاعه و ترويج فرهنگ رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي هنري مذهبي و مرتبط با سيره ائمه معصومين به ويژه امام رضا(ع)، گرامي داشت توليدكنندگان و پديد آوردندگان آثار برتر فرهنگي در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به نشر اين آثار از اهداف برگزاري اين جشنواره است.

 

فراخوان هفتمين جشنواره بينالمللي شعر رضوي به زبان عربي در دو بخش شعر فصيح و شعبي و محورهاي سيره و زندگي امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، كرامات و فضيلت‌ها و جلوه‌هاي فرهنگ رضوي(علم، شفاعت، حلم، شفا، مهرباني و ...) تدوين شده است.


 

براساس اين فراخوان، موضوع بخش ويژه اين جشنواره انتخاب يك حديث از امام رضا(ع) با موضوعات مورد نياز جامعه مبتني بر سيره رضوي به عنوان محتواي معرفتي در راستاي سبك زندگي اسلامي با رويكرد اقتصاد مقاومتي است.

 

« برگزاري نشستهاي علمي پژوهشي و ارائه مقالات پيرامون شاعراني كه به مدح، ثنا و مناقب امام رضا پرداخته‌اند؛ مانند دعبل خزاعي، ابن سكيت و ابونواس اهوازي و ... ، برگزاري نشست‌هاي شعرخواني و جلسات مشاعره به زبان عربي از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره ادبي خواهد بود.»

 

مطابق شرايط و مقررات جشنواره، ارسال آثار در تمامي سبك‌ها و قالب‌هاي شعر عربي(قصيده، غزل، ابوذيه، موال و ...) آزاد است. اشعار ارسالي بايد از محتواي مناسب پيرامون مدح، ثنا و مناقب امام هشتم برخوردار باشند.

 

شاعران عرب زبان شوش  مي‌توانند سه اثر خود را از روز دوشنبه 27 اردیبهشت  الی 15 تیرماه1395 در وقت اداری به واحد فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش تحویل داده و پس از آن آثارخود را تا  ۲۴ تيرماه سال 1395 ، فرآيند ثبت نام از طريق جشنواره تارنماي شمس توس به نشاني Khozestan.shamstoos.ir انجام دهند .

 

شایان ذکر است براي ارائه دهندگان محدوديت سني وجود ندارد. اشعار بايد در كاغذ A۴ و در نرم افزار WORD با قلم B NAZANIN و فونت ۱۴ تنظیم شده و در صورتی به دو روش زیر قادر به ارسال نباشند به صورت حضوری 24 تیرماه 1395 به دبيرخانه جشنواره به نشاني اهواز، امانيه، خيابان فلسطين، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان تحویل داده ،و یا با پست پیشتاز به  صندوق پستي ۴۳۸ ارسال نمایند .

 

براساس اين گزارش، تاريخ برگزاري جشنواره ۲۰ و ۲۱ مردادماه سال ۹۵ اعلام شده است. که افتتاحیه ی آن در شهرستان اهواز و اختتامیه همانند سال های قبل در شهرستان شوش و در جوار آستان مقدس حضرت دعبل ابن علی خزایی برگزار می شود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست