04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۵۰۵1767

کارگاه آموزشی کاربران رایانه اتحادیه های صنفی استان خوزستان در اتاق اصناف شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 11 ، کارگاه آموزشی کاربران رایانه اتحادیه های استان خوزستان با حضور ناصر نادری رئیس کمیسیون نظارت اتاق اصناف استان ، مسعود شیرازیان کارشناس امور اصناف اداره ی کل صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در اتاق اصناف شهرستان شوش برگزار شد .

 

در این جلسه که نصراله جایمند و فرامرز بهرامی به ترتیب روئسای ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستان های دزفول و شوش ، میاحی و محمدکاظم خدائی نژاد روئسای اتاق اصناف شوش و دزفول  ، دبیران کمیسیون های نظارت شهرستان های « شوش ـ دزفول و اندیمشک » حضور داشتند ، کارشناسان اعزامی از استان خوزستان به صورت عملی نحوه مار با سامانه ی ساران و نحوه ی برگزاری انتخابات و چگونگی ارسال نتیجه ی انتخابات برگزار شده و همچنین برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی که اعتبارنامه ی آنها به پایان رسیده است کاربران شهرستان ها آموزش دادند .

ناصر نادری  رئیس کمیسیون نظارت استان خوزستان  ضمن خوش آمدگویی به حاضر و تشگر از میاحی رئیس اتاق اصناف شهرستان شوش به خاطر برگزاری این همایش گفت : انتظار براین است این کارگاهها وجلسات هردوهفته یکبار انجام پذیرد.

مسعود شیرازیان  کارشناس امور اصناف اداره ی کل صنعت ، معدن و تجارت شهرستان استان خوزستان با اشاره به ماده ی 6 ماده 22 انتخابات نظام صنفی اظهار داشت : داوطلب شدن کارکنان اتحادیه ها ، اتاق اصناف شهرستان ، استان و کشور و دستگاه های اجرائی موضوع ماده 5 قانون مدیذیت خدمات کشوری در انتخابات هیئت مدیره ی اتحادیههای صنفی منوط به استعفای آنان از شغل قبلی خود پیش از ثبت نام  در انتخابات است .

وی خطاب به کابران بیان داشت :  ازکاربران انتظار می رود نظم وانضباط کاری و به روز کردن اطلاعات خودرا سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

شیرازیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جدیدترین قانون نظام صنفی خاطر نشان نمود : در هر شهرستان برای کاربران و اعضای هیئت مدیره ی اصناف  آزمون متشکل از 40 سئوال تستی و 10 سئوال تشریحی پس از برگزاری کلاس آموزش اصناف برگزار می شود تا همیشه اعضای اتحادیه ها و کابران با جدیدترین قوانین به روز باشند .


وی در ادامه از رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شوش و همچنین رئیس اتاق اصناف این شهرستان خواست تا بهترین ها را شناسایی و محصولات و یا کار و فن آنها را به عنوان برند در سطح استان و کشور معرفی کنند .

وی در این خصوص افزود : شما می دانید که خیلی از شهرستان های بزرگ وکوچک برای خود برند دارند ، مثلاً «  انار ساوه ـ پرتقال دزفول ـ زیره ی کرمان ، گز اصفهان ، سوهان قم و ...... » و اگر بتوانید بین تمام اصناف موجود نگاهی اجمالی داشته باشید ممکن است یا به محصولی پی ببرید و یا مثلاً یکی در شوش وجود داشته باشد که بلبریگ ساز خوبی است و یا پرسکار ماهری است ولی گمنام مانده است و چه بسا از طریق معرفی آن به ما و اطلاع رسانی از طریقی یکی از نشریات بشود آن را در سطح کشور و یا حتی المقدور استان خوزستان به عنوان یک برند معرفی کرد .

کارشناس امور اصناف اداره ی کل صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به بالا بودن آمار اتحادیه ها پرداخت و در این زمینه عنوان نمود : برخی از صنف ها اعضای کمی دارند اما اقدام بهتشکیل اتحادیه داده اند و از این به بعد می بایست ادغام سازی را در دستور کار قرار دهیم و اتحادیه هایی که از نظر آمار اعضای کمتری دارند را با هم ادغام نموده و انتخابات جدیدی با نام جدید برای آن اتحادیه برگزار نمود و بعد از اتمام اعتبارنامه های قبل ، اعتبارنامه ی جدید صادر شده و از طریق سامانه گزارش را ارسال نمایید .

وی برای اثبات گفته ی خود به ادغام اتحادیه ها در برخی از کلان شهر ها از جمله اهواز و تهران اشاره کرد وگفت : در کلان شهر اهواز بیش از 600 اتحادیه وجود داشت که هم اکنون با ادغام برخی از آنها این آمار به469 اتحادیه کاهش یافته و یا در تهران بزرگ به صنف های کمتر از 300 عضو مجوز تشکیل اتحادیه نمی دهند اما در سطح خوزستان اگر مشاهده شود که هیئت مدیره های اتحادیه ها با ادغام شدن مخالف هستند به آنها یک مهلت یک ماهه داده شود و در صورتی که باز بی توجهی خود را نشان داد نام آن را از سامانه حدف نموده تا شخصاً مراجعه نموده و به این دستورالعمل که از کشور آمده خود را هماهنگ نماید .


شیرازیان در جمله ی پایانی خود نسبت به صدور مجوز پروانه ی کسب  برای نانوایی اشاره کرد و در این خصوص تصریح نمود : اگر در هر شهرستان یک نانوایی سنگک و یا بربری وجود داشته باشد مجوز دومی صادر نخواهد شد مگر آن که به صورت نانوایی آزاد پز مجوز پروانه کسب نانوایی دریافت کند و در این صورت اتاق اصناف ، اداره ی صنعت ، معدن و تجارت و سازمان هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین آرد این دسته از نانوایی ها ندارد  و متقاضیان با قبول کردن این شرط که خود آرد مورد نیاز خود را تأمین کنند در صورتی که پرونده ی آنها  در کارگروه روند خود را طی کرده باشد ،پروانه ی کسب آن صادر می گردد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست