04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۲۲1911

تکیه ی شهدای شوش در شأن شهداء و منزلت شوش نیست

به قلم ـ عباس کرم الهی

چهار سال پیش در جوار آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) به همت انجمن مردم نهاد تالاسمی تکیه ای به نام شهدای شوش به مناسبت دهه ی اول محرم برپا شد .

 

 

 

 

آن سال ، « بنیاد شهید و امور ایثارگران ، جمعیت هلال احمر ، شهرداری و شورای شهر و حتی ادارات فرهنگی شهر نظیر تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آستین همت را بالا زده و در کنار این انجمن مردم نهاد قرار گرفتند که قابل تحسین بود .

 

اکثر تصاویر شهدای شوش  در این تکیه قرار گرفته بود که هم خانواده ی معظم شهداء ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان هر شب با دیدن تصاویر شهداء خاطرات گذشته را مرور می کردند و هم آحاد مردم و حتی برخی از گردشگران خارجی که به عنوان عکاس و خبرنگار از این تکیه دیدن می کردند تحث تأثیر غیرت ، مردانگی ، شجاعت و شهامت شهدایی قرار می گرفت که از عزت و شرف و خاک و ناموس خود دفاع کردند .

 

اما این همکاری ها سال به سال کمرنگ تر شد تا این که در محرم سال 1395 انجمن مردم نهاد تالاسمی دست تنها مانده و حتی برزنت دور این تکیه را با پرداخت هزینه هایی اجاره کرده و از جیب خود  و از طریق اینترنت تصویر چند شهید مدافع حرم از اقصی نقاط کشور را چاپ نموده و درون این تکیه قرار داده اند و هر کس از راه می رسد مزه ای می پرداند که در شأن و منزلت شوش و شهدای گرانقدر این دیار نیست .


 

سئول اینجاست ، اگر هدفمان پاس داشتن مقام شامخ شهداست که می بایست بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مستقیم متولی برپایی این تکیه باشد و انجمن مردم نهاد تالاسمی در کنار بنیاد فعالیت کند ؛ اما حال که انجمن به صورت خودجوش اقدام به این حرکت نموده یا به یاری اش بشتابید برای سال آینده سنگ تمام بگذارید  و این تکیه را در شأن شهدای گمنام شوش پر رنگ کنید و یا اگر قرار است  به همین روال باشد نام شهداء را خدشه دار نکنید و عنوان جدیدی برای این تکیه در نظر گرفته شود .انشاءالله 


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست