04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۰۹2333

نارضایتی مهمانان نوروزی از غرفه های جنب موزه ی شوش

زینب مخیطی ـ خبرنگار شوش نیوز

طی دو روز گذشته فرصتی به دست آمد تا درسطح شهر شوش گشتی بزنم و اوضاع شهررا از مسافران و اهالی شوش جویا شوم. 

اکثریت مردم از وضعیت غرفه های جنب موزه ناراضی وعلت آن را درگران بودن قیمت ها وعرضه لباسهای بنجل عنوان کردند . ازطرفی غرفه داران هم از کمبود مشتری واتلاف وقت وهزینه هایی که پرداخت کرده اما سود دهی آن چنانی عایدشان نشده است  می نالیدند .کثیف بودن سطح پیاده روها ونبودن پارکینگ مناسب جهت مسافران هم مزید بر علت شده بود نا این نارضایتی ها بیشتر  نمود پیدا کند .

به گزارش خبرنگار ما  ، برخی از رانندگان تاکسی ها از طرفی به علت پارک کردن وسایل نقلیه ی شخصی مسافران نوروزی در خیابان کم عرض امام خمینی « حد فاصل موزه تا حسینه ی اعظم » مسافرین را کنار میدان یازهرا« مصلا» پیدا کرده و از طرفی دیگر به جای گرفتن کرایه ی 500 تومان ، بعضی از آن ها بدون نشان دادن تعرفه ی جدید 800 تومان از مسافرین خود دریافت می کردند .


و بالاخره مشکل بعدی که متوجه آن شدم توزیع بروشوری تحت عنوان « شوش و جاذبه ها » بود که توسط روابط عمومی استانداری خوزستان بود که رنگ و بوی قوم عرب را به خود گرفته بود ، به طور مثال در صفحه ی آخر آن چهره ی موسیقی شهرستان شوش را « حسان اگزار » ـ شبیه خوانی به « شهر حر و شیخ غافل آل کثیر » ،  زن در تاریخ شوش را به « رغد ، فرحه » و هنر زنان شوش را به « زولی و یا به عبارتی  قالیچه ها زنان عرب»  خلاصه کرده است .آیا اقوامی که در شهرستان شوش با یکدلی و صمیمیت متشکل از « عرب ـ لر ـ بختیاری ـ دزفولی ـ لک ـ کرد و بعضا ترک » در کنار هم زندگی می کنند ، آیا توزیع این بروشور اجحاف به دیگر اقوام نامبرده نیست؟ آیا کسی که به عنوان مهمان نوروزی و یا راهیان نور چنین بروشوری را مطالعه کند در مورد ساکنان شهرستان شوش چه فکری می کند ؟ آیا روابط عمومی استانداری و یا اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یا شهرستان شوش قبل از انتشار و توزیع آن محتویات آن را مطالعه کرده اند ؟

از طرفی دیگر این بروشور در معرفی جاذبه های معنوی و مذهبی شهرستان شوش  به « آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ـ مقبره ی دعبل خزایی و شچاخ(قدم گاه امام حسن مجتبی(ع) » بسنده کرده است در حالی که شهرستان شوش علاوه به  سه مورد اشاره شده « مقبره تاج العارفین ـ غیب ـ عبدالله بن علی و ... » را دارد که به پنجمین شهر مذهبی ایران و سیزدهمین شهر مذهبی جهان معروف است .امید است مسئولین ذیربط نظارت بیشتری به توزیع چنین بروشورهایی داشته باشند که این اتحاد و یکدلی بین اقوام سهواً یا عمداً خدشه دار نشود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست