05052024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۴۱۶1742

نماز عید فطر در شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 16 تیرماه 1395 ساعت 7:30 صبح ، مصادف با اول شوال 1437 هجری قمری ، هم چون سال های گذشته ، نماز عید فطر به امامت آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در میدان یازهرا و مصلای نمازجمعه برگزار شد .

 

در صف اول نماز عید فطر ، « دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، مهندس نجاتی فرماندار ، سرهنگ بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، سرگرد بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین دستگاه های دولتی و خصوصی » حضور داشتند .

آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش پس از نماز عید سعید فطر در خطبه ی اول به بخشی از مناجات نامه ی امام سجاد اشاره کرد و گفت : ماه مبارک رمضان دل ها سبک تر و مهربان تر می شود و در شب آخر ماه مبارک رمضان دعای امام سجاد(ع) را در وداع قرائت کردیم که امام سجاد(ع) در دعای 45 صحیفه سجادیه از جمله ادعیه مشهور در وداع با ماه مبارک رمضان است  می فرماید ؛ : « اللّهُمّ یَا مَنْ لَا یَرْغَبُ فِی الْجَزَاءِ وَ یَا مَنْ لَا یَنْدَمُ عَلَى الْعَطَاءِ وَ یَا مَنْ لَا یُکَافِئُ عَبْدَهُ عَلَى السّوَاءِ. مِنّتُکَ ابْتِدَاءٌ، وَ عَفْوُکَ تَفَضّلٌ، وَ عُقُوبَتُکَ عَدْلٌ، وَ قَضَاؤُکَ خِیَرَةٌ إِنْ أَعْطَیْتَ لَمْ تَشُبْ عَطَاءَکَ بِمَنّ‏ٍ، وَ إِنْ مَنَعْتَ لَمْ یَکُنْ مَنْعُکَ تَعَدّیاً. تَشْکُرُ مَنْ شَکَرَکَ وَ أَنْتَ أَلْهَمْتَهُ شُکْرَکَ. وَ تُکَافِئُ مَنْ حَمِدَکَ وَ أَنْتَ عَلّمْتَهُ حَمْدَکَ» ـ « اى خدایى که در برابر احسان به بندگان پاداش نخواهى، و از عطا و بخشش پشیمان نمی‌گردى، اى کسى که مزد بنده خود را بیش از عمل او مى‏‌دهى، نعمتت بى‌استحقاق به بندگان رسد، و عفوت  فضل، و مجازاتت عدالت، و قضایت عین خیر است. اگر بخشش کنى عطایت را به منّت آلوده نکنى، و اگر عنایت نکنى از باب ستم نیست، آن‏که تو را شکر کند شکرش کنى، در صورتى که خودت آن شکر را به او الهام فرمودى، و هر که تو را بستاید پاداشش می‌دهى؛ در حالى که آن ستایش را خودت به او تعلیم‏ کردى، پرده می‌‏پوشى بر آن که اگر می‌خواستى رسوایش می‌کردى، و جود و کرم کنى بر آن که اگر می‌خواستى از وى دریغ می‌کردى، در صورتى که هر دو مستحق رسوایى و دریغ تواند، امّا تو تمام امورت را براساس تفضل بنا نهاده‏اى، و قدرتت را بر آئین گذشت مقرّر کرده‏اى، و با آن که با تو به مخالفت برخاسته با بردبارى روبرو می‌شوى، و به آن که در حق خویش ستم کرده مهلت می‌دهى، با صبر و بردبارى خود مهلتشان می‌دهى، تا به حضرتت بازگردند، و در مؤاخذه عاصیان شتاب نمی‌کنى تا به توبه موفق شوند. »

وی در ادامه به بخش دیگری از فرمایشان امام سجاد (ع) با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان نمود ؛ امام سجاد می فرماید ؛ « ای ماه رمضان دل ها در تو خشوع یافتند » . خب این خشوع و این توجه به خدا و این از بین بردن کینه ها را بعد از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم و سعی کنیم این ماه مبارک رمضان سرمشق و الگویی برای یازده ماه دیگرمان باشد ، با خدا بودن و مهربان بودن با هم را هیچ وقت از دست ندهیم .


خطیب نماز عید فطر شهرستان شوش در ادامه به یکی از احادیث پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد که می فرماید ؛ « هر شب خدا 100 هزار نفر را از آتش جهنم  در ماه مبارک رمضان آزاد می کند و عید فطر که شد به تعداد کل ماه خدا بندگانش را از جهنم آزاد می کند .» پس دعا کنیم که جز آزاد شدگان از جهنم در این ماه قرار گرفته باشیم و این روحیه ی خشوع را حفظ کنیم که انشاءالله در کل سال خوش برخورد وخوش خلق باشیم .


آیت الله سید محمد امام در خطبه ی دوم نماز عید سعید فطر به حقوق های نا متعارف پرداخت و در این زمینه تصریح نمود : ار چند هفته ی  گذشته موضوع پرداخت حقوق و مزایای نامتعارف به برخی مدیران در بخش‌های دولتی و غیردولتی مطرح گردید و امروز تعداد آنها از مرز 3 هزار نفر عبور کرده است و با توجه به اهمیت موضوع ، سران سه قوه به دستور اکید مقام عظمای ولایت ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» پیگیر هستند تا هر چه زودتر اشخاصی را که حقوق نامتعارف دریافت کرده اند شناسایی و ضمن برگرداندن اضافه حقوقی که دریافت کرده اند از شغل های خود عزل نمایند که اگر این موضوع مهم به فراموشی سپرده شود مردم اعتماد خود را به نظام کم می کنند و من میخوام به ملت ایران و شهروندان شوشی بگویم که این حقوق های نامتعارف اصلی ربطی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد و چنین حرکاتی به صورت پنهانی و زیر زمینی صورت گرفته و خداوند یکتا دست آنها را رو کرده تا بیش از این به اقصاد این مملکت اسلامی ضربه وارد نشود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست