04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۲۰2569

نماز جمعه ی شوش به امامت حجت الاسلام عفری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 20 مردادماه 1396 به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری ، امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در مصلای سیاسی عبادی جمعه  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی موقت شهرستان شوش خطبه ی اول را با توصیه به رعایت تقوا آغاز کرد و گفت :« یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا یصلح لكم اعمالكم و یغفرلكم ذنوبكم ـ اى مومنان ! تقواى الهى را پیشه سازید. راست استوار و پر مایه سخن گویید تااو كارهایتان را بسامان كند و گناهانتان را بیامرزد. »

وی سپس به نتیجه قرائت قرآن به صورت مستمر اشاره کرد و خاطر نشان نمود : هر کس بتواند به صورت روزانه 50 آیه را با تدبر  به مدت 40 روز قرائت  نماید به اکثیر حمد خواهد رسید .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش  در ادامه به روایتی از کتاب  شیخ صدوق اشاره کرد تصریح نمود : کسانی که  در زمان غیبت ولیعصر(عج) ، امام خود را شناختند  و پایدار ماندند  و توانستند دین خود را حفظ و پیرو ولایت بمانند در واقع اجر 1000 شهید از شهدای بدر و احد را  به نام خود ثبت می کنند .


حجت الاسلام عبدالرزاق عفری ، امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرافراز به میهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت : در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند، در واقع  آزادگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با اشتیاق وارد میدان نبرد با دشمن شدند و برای دفاع از ارزشها جنگیدند که برخی از رزمندگان شهید، تعدادی از رزمندگان به درجه جانبازی و برخی هم به اسارت درآمدند ، لذا این آزادگان  ذخایری هستند که فرهنگ ساز « ایثار ، مقاومت و وفاداری به انقلاب اسلامی ، ولایت مطلقه ی فقیه و حضرت امام خمینی(ره) در آنها نهفته شده و اهل قلم  با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران می بایست خاطرات این بزرگ مردان صبر و استقامت را به صورت یک دائره المعارف منتشر کرده تا نسل های آینده از رشادت های آنها دور نوند .


خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش  سپس به آغاز به کار دولت دوازدهم اشاره کرد و بیان نمود : اشخاصی که در دورات تبلیغات و با استفاده از ابزار و فنون مختلف حتی کارهای خبیث برای پیروز شدن  فرد مورد علاقه ی خود تبلیغ می کردند و در واقع کاندید خود را برتر می دانستند ، با شروع کار دولت دوازدهم دست در دست هم بگذارند و به رفع محرومیت و جذب امکانات نیز وارد عرصه شوند وبه وعده‌ها عمل کنند.


وی افزود : آنهایی که در همین شهرستان مظلوم و محروم شوش به هر کاری دست زدند و می دانند که شوش دارای شاخصه ها و پتانسیل های « صنعتی ، کشاورزی و دامپروری » است و به جرأت می تواند گفت با دیگر شهرستان ها قابل نیاز نیست و بالاترین رقم بیکاری را به خود اختصاص داده است ، منتظر نمانند تا رئیس جمهور یا رهبر به این شهر بیایند بلکه خود مشکلات را  با مسئولین بلند پایه در میان بگذارند .

عفری سپس از وضعیت بخش خصوصی در شهرستان شوش انتقاد کرد و تصریح نمود :  واگذار تأسیسات  صنعتی و دولتی بر اساس ماده 44 قانون اساسی بسیار خوب است اما این دلیل نمی شود اگر سرمایه داری در مناقصه برده شد و توانست کارخانه ای را خریداری نماید و هر آن چه که دلش خواست انجام دهد ، لذا من انتقاد شدید خود را فریاد می زنم و به مدیرانی که موفق به خرید امتیاز کارخانه شده اند می گویم که  ملزم به رعایت قانون و پرداخت حقوق کارگران هستید .

حجت الاسلام عفری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه ی دوم به سالروز مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  اگر تمام مردم کشورهای اسلامی در مقابل رژیم غاصب صهیونیست و استکبار جهانی مقاومت کنند هیچ قدرتی در مقابل آنها توان مقابله و ایستادن را ندارد همانند نیروهای حزب الله لبنان که توانستند در جنگ 33 روزه اسرائیل را شکست دهند .

وی در پایان با اشاره به روز خبرنگار به اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش و قدردانی از زحمات آنها ، یادی از شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نمود و در پایان از مسئولین دستگاه های دولتی خواست تا به مشکلات خبرنگاران رسیدگی کنند .

شایان ذکر است در نماز جمعه ی این هفته جمعی از مسئولین از جمله « مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر ، عبدالامیر خنیفر رئیس جدید و عبدالله رحیم خانی سرپرست سابق اداره ی آموزش و پرورش ، عبدالرحیم انصاری معاونت  اداره ی آب و فاضلاب  و  فرامرز بهرامی رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اندیمشک بین  نمازگران حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست