04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۰۴1616

بازدید رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش از مراسم اعتکاف در شهرهای الوان و شاوور و15 روستا

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 10صبح الی 13 رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به همراه مسئول امور مساجد از مراسم اعتکاف در سه مسجد شهرهای شاوور و الوان و 15 روستای بخش شاوور از توابع شهرستان شوش بازدید به عمل آورد .

 

 

 

شریف احمدی در مسجد صاحب الزمان شهر الوان از فیوضات برگزاری اعتکاف عنوان نمود : برکات و فیوضات سنت حسنه اعتکاف نه فقط معتکفین بلکه جامعه بشریت را از خود سیراب می‌کند و جهاد با نفس جهاد اکبر است واعتکاف عبادت جهادی با همین مضمون است که ثواب آن با زیارت خانه خدا برابری می کند.

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در مسجد صاحب الزمان (ع) شهر شاوور نیز از برکات اعکتاف سخن به میان آورد و در این خصوص خاطر نشان نمود : در این ایام بندگان خدا فارغ از هرچیزی پای در راه بندگی و خودسازی نهاده و فارغ از هر کس و هرچیز بیتوته در خانه خدا و راز و نیاز با معبود را پیشه کرده و دل را متوجه باریتعالی نموده تا از این فرصت نادری که در طول سال یکبار اتفاق می افتد از نعمتهای بزرگ معنوی الهی بهترین استفاده را ببرند.


وی افزود : ا باید از توان و استعدادی که خدا عطا فرموده به نحو احسن استفاده کنیم که همانا استفاده بد کردن از این نعمات الهی ظلم به خود است.

شریف احمدی در مسجد سیدالشهداء شهر شاوور که 100 نفر از بانوان در آن به مدت سه روز به اعتکاف پرداخته بودند اظهار داشت : شماها باید امروزتان با فردایتان فرق داشته باشد و از این موهبت الهی که نصیبان شده نهایت استفاده را ببرید که به فرمایش امام صادق(ع) « کسی که دو روزش مثل هم باشد مغبون و هرآن کس که روز بعدش از روز ماقبلش بدتر باشد ملعون است و این همان کسی است که از رحمت و مغفرت خدای باریتعالی به دور است.»

وی در ادامه به توصیه ی حضرت زینب (س) به حجاب اشاره کرد و در این راستا بیان نمود : كرامت انسانى زن، در سايه عفاف او تأمين مى‏شود. حجاب نيز يكى از احكام دينى است كه براى حفظ عّفت و پاكدامنى زن و نيز حفظ جامعه از آلودگى هاى اخلاقى تشريع شده است. نهضت عاشورا براى احياى ارزش هاى دينى بود. در سايه آن حجاب و عفاف زن مسلمان نيز جايگاه خود را يافت و امام حسين (ع) و زينب كبرى(س)‏ و دودمان رسالت، چه با سخنانشان، چه با نحوه  ی عمل خويش، يادآور اين گوهر ناب گشتند. براى زنان، زينب كبرى‏(س)  و خاندان امام حسين (ع) الگوى حجاب و عفاف است.

وی افزود : اينان در عين مشاركت در حماسه ی  عظيم و اداى رسالت حسّاس و خطير اجتماعى، متانت و عفاف را هم مراعات كردند و اسوه همگان شدند.


رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه همچنین از مراسم اعتکاف 15 روستا  که توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش شاوور از جمله « الزهراء ـ خیبر ـ ثارالله ـ معرفت ، ولایت ـ بشارت ـ حدیث نور و .... » بازدید به عمل آورد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست