05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۲۵1918

هشتمین جلسه ی شورای کشاورزی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یک شنبه 25 مهر 1395 ساعت 9:30 صبح هشتمین جلسه ی شورای  اشتغال شهرستان شوش با محوریت ایجاد کارگاه های اشتغال زودبازده و خانگی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و شهروندان شوشی به خاطر شور حسینی در دهه ی اول محرم ، از تصویب 55 طرح اشتغال خبر داد و در این خصوص عنوان نمود : با توجه به این که بارها گفته شد که در 220 روستا به همین تعداد طرح ایجاد کارگاه اشتغال در نظر گرفته شود ، تا کنون 55 طرح در 55 روستا به تصویب رسیده که قرار است برای دریافت تسهلات بانکی به اهواز ارسال شوند .

مهندس نجاتی در ادامه خطاب به جوانان حوزه ی شهری و روستایی رو آوردن به ایجاد کارگاه های اشتغال زودبازده را پیشنهاد داد و گفت : دیگر منتظر اشتغال در شرکت ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی که  خود با کوله باری از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند نباشید و به دنبال ایجا شغل هایی نظیر فرآورده های صفی جات ، مرکبات و غلات باشید .

وی افزود : گوجه فرنگی و خیار در بخش صفی جات ؛ پرتقال در بخش مرکبات و گندم و ذرت در بخش غلات می تواند شغل های بسیار مفیدی برای جوانانجویای کار باشند .

فرماندار در بخش فرآورده های ذرت اظهار داشت : ذرت كه به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یك ساله و یك پایه دارای ساقه ای راست كه ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. ذرت گیاه بومی آمریكای مركزی و مكزیك است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر ذرت بصورت خوشه ای بوده كه مركب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشكیل شده که در كنار برگ های ذرت قرار دارد و  ذرت گیاهی از خانواده گیاهان علفی است.این گیاه قدیمی ترین غله کشت شده در آمریکا بوده و مکزیک مبدأ این گیاه است و منبع غذایی اصلی در تمدن های اولیه در نیم کره غربی بوده در حال حاضر گیاه اصلی در تأمین غذا در ایالات آمریکا می باشد. نظیر بسیاری از دانه های خوراکی ذرت در درجه اول برای نشاسته و پروتئین موجود در آن (به ترتیب 78-61درصد و 12-6درصد) کشت می شود و در حدود 80درصد آن در جوانه 15درصد در آندوسپرم 3/1درصد در پوست و 7/0درصد در برجستگی کلاهک قرار دارد.

ولی سپس خطاب به آن دسته از کارگرانی که در نیشکر هفت تپه کار می کنند و هر چند روز یک بار  فعالیت کارخانه را تعطیل می کنند گفت : آن زمان در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود سنگر تولید را رها نکرده و به اقتصاد این مملکت خسارت وارد نکردند در حالی که امروزه مشاهده می کنیم برخی معدود از کارگران به خاطر یک ماه تأخیر در پرداخت حقوق روند تولید را تعطیل کرده و به تجمع های غیر قانونی می پردارند که من از این جوانان می خواهم با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات ، کارخانه ای را که فقط حقوق شهریورماه را نتوانسته پرداخت کند اقدام به تجمع نکنند و این را هم دانسته باشند شرکت ها و کارخانجات دیگر دولتی نیستند که برخوردی با کارگر نداشته باشند چون سرمایه گذار به فکر سود دهی کارخانه است است و اگر روند تولید به تعطیلی کشیده شود دولت این اختیار را به چنین مدیرانی داده که از کارگرانی که باعث رکود در تولید شده اند خسارت بگیرد ؛ البته ما حمایت خود را از قشر کارگر داشته و داریم اما اگر قرار است تخلفی صورت بپذیرد ما که نمی توانیم حامی تخلف در جامعه باشیم .


فرماندار شهرستان شوش در ادامه از خیر و برکت سفر محمد مخبر رئیس ستاد اجرای فرمان امام (ره ) به شوش خبرداد و خاطر نشان نمود : در این سفر برای اشتغال زایی 50 میلیارد تومان تخصیص داده شد  که شرکت های تأسیس شده و دارای شماره ی ثبت هر کدام به مبلغ 3 میلیارد تومان به صورت تسهیلات  می توانند از این مبلغ دریافت کنند و فرصت شغلی را برای چند نفر ایجاد کنند و من از خبرنگاران می خواهم که این موضوع را حتما انتشار دهند .


علیرضا ملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز از ایجاد 190 طرح اشتغال خبرداد وگفت : از مجموع تولیدات استان خوزستان ؛ 2 میلیون تن از کل تولیدات استان خوزستان به شهرستان شوش اختصاص دارد که در مجموع 14 درصد را نشان می دهد و اگر بتوانیم شرکت های فرآورده های صفی را در این دیار عملیاتی کنیم  گام بسیار مثبتی برای کاهش بیکاری را برداشته ایم و یم خبر خوب هم دارم و آن این که برای کل استان خوزستان  5 شهرک بزرگ تخصصی کشاورزی در نظر گرفته شده که یکی از این شهرک ها به شهرستان شوشاختصاص یافته و ما از هم اکنون 60 هکتار از زمین های کشاورزی  را به این شهرک اهتصاص داده ایم

سید ناصر حسینی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز از دریافت 54 درصد از تسهیلات بانکی  مشاغل خانگی خبر داد و در این خصوص عنوان نمود : از مجموع 207 پرونده ی دمشاغل خانگی و زودبازده که دارای مجوز هستند مبلغ 450 میلیون تومان  از طرف بانک ها به متقاضیان دریافت شده است .


وی در پایان  مسئولین دستگاه ها را جهت ثبت  فرصت های شغلی خود در سامانه ی نرم افزاری رصد فرا خواند و  خاطر نشان نمود : از کل 890 شغل در نظر گرفته شده توسط دستگاه ها 733 شغل  در سامان ی رصد ثبت شده که در واقع 80 درصد  دستگاه ها به تعهدات خود عمل کرده اند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست