04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۵۱۶4405

آیین تجلیل از خبرنگاران در تالار نیایش شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرتان شوش ، انجمن روزنامه نگاران و روابط عمومی دفتر دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی از خبرنگاران شهرستان شوش در تالار نیایش تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 16:30 روز جمعه 15 مردادماه1400 آئین تجلیل از اصحاب رسانه با «حضور دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، عبدالرضا مانعی رئیس دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ،اعضای هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران و اصحاب رسانه »در سالن اصلی تالار نیایش برگزار شد .

دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت روزخبرنگار و عرض خیرمقدم با حاضرین در جلسه گفت : فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و پیشاپیش 17 مردادماه روز خبرنگار را شما خبرنگاران و اهل قلم تبریک و تهنیت عرض می کنم و باید به اطلاع عمومی مردم برسانم به خاطر رعایت شرایط کرونایی ما فقط از خبرنگاران فعال آن هم به منظور قدردانی از زحمات یکساله ی این قشر از آنها تجلیل نماییم .


وی افزود : شما چه در فضای مجازی و چه در حقیقی تلاش می کنید و گاها من برخی از خبرنگاران را به عینه دیده ام که زحمات زیادی را کشیدند که به عنوان مثال به پیشکسوت خبرنگاران شهرستان شوش عباس کرم الهی اشاره می کنم که با بیش از سه دهه ی سابقه در راه خبر و اطلاع رسانی پای راست خودش را در راه خبرنگاری داد و خبرنگاران عزیز دیگری همانند  علی روسی که جوانی خود را در راه خبرنگاری هزینه کرد  و سایر عزیزان که همگی از نخبگان شهرستان شوش هستند و ما افتخار می کنیم کنار این عزیزان هستیم .


سپس نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی با نثار درود و سلام به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) ، شهدای اسلام ، شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای نظم و امنیت ، شهدای مدافع سلامت ، شهدای محور مقاومت به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و با آرزوی سلامت و تندرستی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری سخنان خود را آغاز نمود و در این راستا گفت : با عرض سلام ادب و احترام به اصحاب قلم و اندیشه که روز 17 مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است ، منتهی  ما زودتر  این مراسم را برگزار کردیم چون روز یکشنبع که مصادف است با این مناسبت می بایست در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشم تا به اتفاق دیگر نمایندگان می بایست کابینه ی دولت سیزدهم را در کمیسیون های تخصصی این وزرای پیشنهادی مورد بررسی قرار خواهند گرفت .


محمد کعب عمیر در ادامه به خاطر انتقادات سازنده از اصحاب رسانه ی شهرستان شوش تقدیر نمود و یادآور شد : این قشر در شهرستان شوش هیچوقت به دنبال تخریب نبوده اند حتی در سال های قبل و الحمدالله امروز با روشنگری با بالا بردن سطح آگاهی مردم و حتی مسئولین باعث شده اند که مسئولین دستگاه ها وارد صحنه شوند و مشکلات شهرستان را حل کنند .کاستی های زیادی وجود دارد من نمی خواهم بگویم که هر آنچه اصحاب رسانه یا اصحاب قلم انتقاد کرده اند برطرف شده است .خیر چنین ادعایی نداریم به شخصه از این وضعیت راضی نیستم و چون آدم شفافی هستم به صراحت بگویم خوشحالم که از من انتقاد می شود اما این انتقادات ان شاآلله در ردیف انتقادهای سازنده باشد .منتهی مشکلات شهرستان خیلی زیاد هستند ، شما وضعیت های شهرستان های شوش و کرخه را خارج از گود نگاه می کنید ؛ خیلی از شماها جاده ی نزدیک خانه ی خودشان را می بینند و مثلا می گویند چرا این جاده آسفالت نشده است ؟ چرا مبلمان شهری در شهرستان شوش نداریم ؟ چرا در مورد درمان کوتاهی شده است؟ این حوزه ها باید به تفکیک آنالیز شوند آیا اینها به عهده ی نماینده هستند؟ یا بر عهده ی مسئولان دیگر ؟ خیلی از مواردی که در فضای مجازی دوستان انتقاد می کنند امروز می خواهم در این زمینه شفاف سازی کنم .

 

وی افزود : ما نمایندگان مجلس مثل اصحاب منبر شده ایم ، هر وقت تریبونی دست ما می رسد همیشه سعی می کنیم شفاف سازی کنیم که اگر ابهامی باشد به سئوالات پاسخ دهم و هم خودم یک سری موضوع های مبهم را شفاف کنم .برخی از مسئولین شهرستان شوش  انتقاد کردند که نماینده اعتباری برای ما نیاورده است که ما بتوانیم کاری را پیش ببریم ؛ این ترک فعلی که متأسفانه این عزیزان دارند به صراحت بگویم دارند توجیح می کنند ، اولا اعتبارات سال 1398 کاملا مشخص است ، اعتبارات سال 1399 مشخص است و تا هفته ی آینده حدود 6 میلیارد تومان به حساب این  مسئولی که انتقاد می کند  واریز می شود . اینو از من داشته باشید در حالی که 6 میلیارد تومان به حساب آن اداره واریز می شود ولی کارگرانش هنوز حقوق نگرفته اند ، پیگیری های لازم را به عمل آوردم تا توانستم 6 میلیارد تومان به این اداره اختصاص دهم ، از این به بعد هر اعتباری که می گیرم برای تنویر افکار و بالا بردن آگاهی مردم آن را در فضای مجازی منتشر می کنم تا مشخص شود کاستی وکوتاهی از نماینده است یا از دیگر مسئولین .

 

نماینده ی مردم ولایتمدار شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بخش صنعت اشاره کرد و یادآور شد : در بخش صنعت با شعار اشتغال جلو آمدم و تا به امروز من در صنعت بوده ام ؛ در تمام شرکت ها دست  مدیر عامل را گرفته ام و نزد مسئولین کشوری برده ام چون رئیس کمیته ی مسئول صندوق های بازنشستگی مجلس هم اشراف به شسنتا دارد و هیچوقت به استان خوزستان نیامده بود تا این که ایشان را به شرکت حریر آوردم ، ایشان به پتروشیمی ماهشهر رفت ؛ دوتا کارخانه « یکی بحث ظرفیت کارخانه ی حریر و دوم خط تولید جدید در تولید کاغذ فیلتر»با اشتغال زایی حدود 400 الی 500 نفر ؛ منتهی کوتاهی از طرف چه کسی است مه پیگیر نشده است ؟ هیئت مدیره و مدیرعامل همین شرکت .حتی هفته ی گذشته جلسه ای را تدارک دیدم و رضوانی فر مدیرعامل شستا را زیر سئوال بردم که چرا طبق صورتجلیه تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است .

 

محمدکعب عمیر در ادامه به شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان اشاره کرد و گفت : مسئول روابط عمومی این شرکت در این نکوداشت حضور دارد به این موضوع می تواند اشاره کند ، دست مهندس موسوی مدیرعامل این شرکت را گرفتم و بنزذ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور بردم . و همانند شرکت حریر خوزستان اگر مدیرعامل و هیئت مدیره موانع را از سر راه بردارند توسعه ی شرکت شیر نیز در دستور کار قرار دارد .


از دیگر برنامه های این نکوداشت می توان به بیانات مشکلات خبرنگاران  توسط علی سعدی مدیر مسئول نشریه صدای کرخه ، محمد آل کثیر خبرنگار اگزار ، عباس کرم الهی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز و احمد رازه خبرنگار پایگاه خبری شوش 24 اشاره کرد .


در پایان با اهدا لوح تقدیر و یک دستگاه شارژر مسافرتی 10 وات به هر خبرنگار اهدا گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست