04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۳۰۲4784

کارگاه آموزش خبرنگاری ویژه ی بسیجیان شوش برگزار می شود

طبق اعلام قبلی و با هماهنگی های به عمل آمده با جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)  ، کارگاه آموزش خبرنگاری ویژه ی بسیجیان «حوزه ها ، پایگاه ها و کانون ها» تحت پوشش ناحیه ی سپاه شوش به مناسبت سوم خردادماه 1401 روز آزادسازی خرمشهر قهرمان توسط کانون بسیج رسانه به میزبانی حوزه ی مقاومت بسیج شهید دانش برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش د انیال(ع) ، اولین جلسه ی این کارگاه از ساعت 8 الی 20 روز یکشنبه 8 خردادماه 1401 در مسجد زین العابدین(ع) به میزبانی حوزه ی مقاومت بسیج شهید دانش با محوریت « مهارت ها و توانایی های لازم برای یک خبرنگار و تفاوت یک خبرنگار با مسئول روابط عمومی»  به مدرسی عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه ی شوش برگزار می شود .


به گفته ی مدیر کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش ، این دوره  در 15 جلسه ی دو ساعته برگزار می شود و تا یکشنبه 10 مهرماه1401 ادامه خواهد یافت با این تفاوت که روزهای « یکشنبه 15 خردادماه به مناسبت قیام خونین 15 خردادماه ـ یکشنبه 19 تیرماه به مناسبت عید سعید قربان ـ یکشنبه 16 مرداد به مناسبت 9 محرم تاسوعای حسینی و یکشنبه 3 مهرماه 1401 مصادف با 28 صفر 1444 هجری قمری سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) » این دوره تعطیل می باشد .

خبرنگار از دو واژه خبر+نگار به وجود آمده است بنابراین برای دانستن همه چیز در رابطه با خبرنگاری ابتدا باید بدانیم خبر چیست وپس از آن به مهارت ها و و توانایی های مورد نیاز یک خبرنگار خواهیم پرداخت و پس از آن شرایط شغل خبرنگاری را شرح خواهیم داد.

خبر واژه ای است کهبرای آن تعاریف متعددی از سوی متخصصین ارائه شده است، در این دوره از کارگاه آموزشی  با توجه به مطالعاتی که قبلا شده است خبر را اینگونه تعریف می کنم که مفاهیم خبر باید دارادی صحت، جامعیت و شفافیت باشد. این مفاهیم در رسانه های سرتاسر جهان بسیار مهم وقابل احترام می باشند. و همچنین برای اینکه یک خبر بتواند به تمام پرسش های یک مخاطب پاسخ دهد باید عناصری برای آن تعریف کنیم تا حتی یک خبرنگار مبتدی نیز در تهیه ی خبر بداند باید به دنبال چه پرسش هایی باشد این عناصر می تواند به طور کامل یک خبر را پوشش دهد تا خبر کامل شود و در صورت نبود یکی از این عناصر در خبر، خبر ناقص تلقی می شود. در دنیای خبر این عناصر عبارتند از: چه کسی؟چه چیزی؟ کجا؟چه وقت؟چرا؟و چگونه؟ این عناصر از قواعد اصلی خبر می باشند و در تمام رسانه یکسان می باشند در رسانه های غربی این عناصر، wsh نامیده می شوند....

لازم به توضیح است که ثبت نام شدگان در کانون بسیج رسانه هم می توانند در این دوره حضور یافته و پس از پایان دوره گواهینامه ی معتبر دریافت کنند .

شایان ذکر است در پایان دوره طی مراسمی به شرکت کنندگان گواهینامه ی معتبر اهدا می گردد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست