04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۲۰۱4188

حضور امام جمعه شهرستان شوش در تالار شهر الوان

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

امام جمعه  ی شهرستان شوش  به همراه سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار شهر الوان با رئیس انجمن هنرهای نمایشی این شهر و سرپرست گروه تئاتر شمس الشموس دیدار نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 14 روز جمعه 1 اسفند ماه1399 حجت‌الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش به همراه  مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار شهر الوان ، با عبدالکاظم شیاعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهر الوان و سرپرست گروه تئاتر شمس الشموس دیدار و گفتگو نمود .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل ضمن خسته نباشید به مدیر و اعضای گروه تئاتر شمس الشموس پیرامون تأثیر تئاتر در جامعه گفت : تئاتر آمیزه‌ای است از رفتار یک موجود که می توان آن را نشأت گرفته از موجودیت خالق خویش دانست. تلفیقی از حرکات درونی و بیرونی که احساسات و عواطف یک موجود از جنس زنده (و شاید هم بی جان) را به تصویر می‌کشد و تداعی کننده ی نام یگانه ی معبود اوست که بر جسم و جانش دمیده شده تا ابراز کند هر آنچه را که بر این دنیای سراسر اتفاق و شخصیت، که می‌تواند در قالب تیپ‌هایی به نمایش درآید.


وی افزود : صحنه‌ ی تئاتر را می‌توان لمس کرد و چشید و خود را در بهبوهه ی اتفاقات داستانی که ممکن است وقوعی نوین باشد یا تاریخی و یا شاید هم روزمره که هر فردی در زندگی خویش تجربه کرده و نیز ممکن است برایش در قالب تصویری قابل ملموس همسویی شود.

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : سابقه ی تئاتر در این کره خاکی به سابقه خلقت بشر باز می گردد که در ابتدای ورود خود به جهت ارتباط با همنوع خویش از حرکاتی در قالب بدن و نیز اصواتی که از حنجره خارج می‌شد استفاده می‌کرد و رفته رفته اشکال مختلفی از هنر تئاتر بر طبیعت زنده بشر فرود آمد و در قالب هنر‌های نمایشی چون شعبده بازی، حرکات مخیرالعقول، موسیقی و نمایش در فضاهایی، چون قهوه خانه‌ها و خیابان‌ها جای گرفت.

وی در تکمیل سخنان خود یادآور شد : اهمیت موضوع تئاتر و تاثیر گذاری آن بر مخاطب و نیز کم مهری‌هایی که نسبت به این مهم صورت گرفته است، من را که در وهله اول یکی از مخاطبان اصلی آن و در قدم دوم صدای مردم کشور خود هستم، بر آن داشت تا موشکافانه به سراغ مسئولین و افرادی که در گود آن هستند بروم و در مورد موانع و پیشرفت این هنر در طی سالیان گذشته تا به اکنون بپرسم.

مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز در راستای تئاتر گفت : بسیاری از جامعه شناسان و نقادان تئاتر بر این باورند که معیار سنجشِ رشدِ فرهنگی در یک جامعه، «گسترش تئاتر در آن است و جامعه بدون تئاتر، رسانه‌ای بزرگ را از دست داده و تفاوت اصلی آن با دیگر هنر‌ها در زنده، پویا بودن، دارای ارتباط مستقیم با مخاطب و صد البته متاثر از نفس تماشاگر است و تبادل حس میان بازیگر و تماشگر در سالن نمایش تجربه‌ای است »که هیچ یک از هنر‌های دیگر از آن برخوردار نیستند.

وی افزود : با توجه به سختی‌های معیشتی و اقتصادی مردم، اغلب محصولات فرهنگی از سبد هزینه‌های خانوار حذف شده اند، اما کماکان مخاطبان تئاتر نه تنها کم نشده بلکه تعداد آن‌ها افزایش داشته است و اگر این روزها سالن ها به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا خالی است به این دلیل است که هنرمندان برای حفظ سلامتی خود و مردم از تولید نمایش دست کشیده اند .

امام جمعه ی شهرستان شوش پس از این دیدار با  حضور در روستای خسرج بیت نادر(چای صدر) مسجد محمدرسول الله(ص) این روستا را افتتاح نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست