05062024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۱۱۱4729

چطور عضو خوبی برای گروه باشیم؟

به قلم ـ عباس کرم الهی

برخی از اعضای جدید گروه تئاترر اندیشه می پرسند که چطور و چگونه می توانم برای گروه  عضو خوبی باشم ،این سئوال برای برخی از کاندیداها هم به وجود آمده که اگر انتخاب شدم چکار باید بکنم که وجود من برای گروه تأثیر گذار باشد . هم کاندیداها و هم اعضا تا آخر این گزارش را دقیق مطالعه کنند که به جواب های خود برسند .

ابتدا به کسانی جواب می دهم که می پرسند « آیا با گروه‌هایی که همه در آنها با سعی و جدیت و با هماهنگی کامل در کنار یکدیگر شروع به کار می‌کنند، کار کرده‌اید؟ آیا با تمام قدرت‌تان در گروه فعالیت می‌کنید، یا زمان‌هایی هم هست که افراد گروه‌تان به خوبی همکاری نمی‌کنند؟

در هر صورت، کار گروهی تا حدی برای تکمیل برخی از پروژه‌ها اجتناب ناپذیر است. فعالیت‌های گروهی اغلب باعث ایجاد مهارت‌های جدید و اصلاح و بهبود مهارت‌‌های قبلی افراد می‌شود، همچنین به وجود آمدن مشارکت‌های ارزشمند نیز از نتایج یک کار گروهی مؤثر خواهد بود.

تیم‌های ورزشی نمونه‌ی کاملی از این مسئله هستند.‌ اینکه چگونه بازیکنانی که با یکدیگر همکاری می‌کنند، می‌توانند به موفقیت بیشتری در مقایسه با بازیکنی که تنهایی کار می‌کند دست یابند. برای مثال، شاید شما بهترین گلزن نباشید، اما در حرکت توپ به جلو بسیار عالی عمل می‌کنید. می‌دانید که اگر آن توپ را به فردی که می‌تواند گل بزند پاس بدهید، تیم شانس بهتری برای برنده شدن خواهد داشت. هر کس بسته به نقاط قوت خود در تیم نقش متفاوتی ایفا می‌کند و با کمک به هم و تشویق یکدیگر برای حرکت در امتداد مسیر می‌توانید باعث به وجود آمدن اتفاقات الهام‌بخشی شوید.


حال به موضوع محل کار برگردیم که در آن اصطلاح «عضو خوب گروه یا همان عضو پیوسته» زیاد به گوش‌مان می‌خورد. اما این اصطلاح در بافت کاری دقیقا به چه معناست؟ رهبران گروه‌ها از اعضای گروه‌شان چه چیزی می‌خواهند و شما چگونه می‌توانید مشارکت برجسته‌تری در گروه داشته باشید؟اینها برخی از پرسش‌هایی هستند که در این جا  به آنها جواب می دهم. ما به شما نشان می‌دهیم که چه چیزی باعث می‌شود عضو خوبی برای گروه خود باشید و در مورد این مسئله که چگونه در آینده مشارکت بیشتری داشته باشید توصیه‌هایی می‌کنیم.

اهمیت عضو خوب گروه بودن

گروه‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. آنها ممکن است فقط به خاطر یک پروژه به وجود بیایند مثلا گروهی فعالیت خود را برای محرم در نظر می گیرد و گروهی دیگر برای شهادت حضرت امام علی(ع) و یا نهایتا شهادت بانوی پهلوشکسته حضرت فاطمه زهرا(ع) و چون از مقاتل معتبر و ثابتی استفاده می کنند متن و محتوا همان است که سال گذشته اجرا شده ولی نام نمایش عوض شده و از نظر حرفه های فنی کارگردان رنگ و لعابی به اجرای جدید اضافه می کنند

اما گروه هایی هم هستند که در طور سال فعال هستند و هر سه تا چهار ماه یک نمایش را با ژانرهای مختلف تولید می کنند .عضو خوبی که در چنین گروه هایی فعالیت دارد هم پر انرژی تر است چون از صدای خود برای ایفای نقش استفاده می کند و هم می تواند از خلاقیت خود به نحوه مطلوب استفاده کند ، برای اینکه بیشتر موضوع را باز کنم به نمایش عروسکی «خرسی بود خاله نبود » اشاره می کنم . در حالی که ما هنوز وسایل بازی به بازیگران نداده بودیم و با دو خط رودخانه ای را بر روی زمین مشخص کرده بودیم ، حسین دیناروند که نقش مردبومی را داشت در یک حرکت خلاقانه بدون اینکه کارگردان به او چیزی بگوید با چوبی که به جای نیزه از آن استفاده کرده بود به آن رودخانه سیخ می زد و ماهی صید می کرد یا آیسان کرد که نقش خرگوش را داشت به صورت فرضی با یک وسیله بازی می کردم که احساس کردیم همان وسیله به صورت واقعی در اختیارش قرار دارد ، گروه تئاتر اندیشه از محدود گروهایی است که در طول سال فعالیت داردو با ژانرهای مختلف تجارب زیادی را در کوله بار خود دارد .

یک انتظار از شما اعضای خواهر و برادر دارد ، چه آنهایی که پیوسته هستند و چه آنهایی که وابسته می باشد ؛چه اعضای هسته ی مرکزی و چه اعضای هیئت مدیره ، خوب توجه کنید از این شاخه به آن شاخه نپرید چون از نظر فنی چیزی یاد نمی گیرید از آن مهمتر بدون اطلاع داشتن از برنامه های گروه خود به گروه دیگری قول همکاری ندهند ، هر وقت مشخص شد ما به چه کسانی برای تولید نمایش نیازمند هستیم آنهایی را که در آن دوره نیاز نداریم با هماهنگی با سرپرستان متقاضی به عنوان یار کمکی در اختیارشان می گذاریم

 یا به طور مداوم با یکدیگر کار کنند. در هر دو مورد، اگر شما از انرژی و خلاقیت جمعی گروه بهره‌مند شوید، آن گروه می‌تواند در زمان کمتری به موفقیت بیشتری دست یابد.

عضو با ارزش گروه بودن می‌تواند فرصت‌های حرفه‌ای جدیدی در اختیارتان بگذارد؛ زیرا کارگردانان شاهد این هستند که شما چه کار عظیمی انجام می‌دهید. ممکن است حتی از شما بخواهند تا نقاط قوت خود را در گروه دیگری و در پروژه‌های پیشرفته‌تر و حیاتی نیز نشان دهید. به همین دلیل است که آموختن این مسئله که چگونه عضو خوبی برای گروه باشیم مهم است. هرگز نمی‌دانید اگر تأثیر خوبی به جا بگذارید چه فرصت‌های بی نظیری در آینده برای‌تان مهیا خواهد شد.

اما صحبت من با داوطلبین هیئت مدیره و بازرسان این است :

خوشبختانه تا کنون  از اعضای داوطلب کسی استعفا نداده و این نکته را می خواهم بگویم که ابتدای کار خود را سبک سنگین کنید و وقت خود را در نظر بگیرید اگر می توانید در جلسات ماهانه ی هیئت مدیره شرکت کنید کاندید شوید و اگر شدید استعفا ندهید چون برای مراحل بدی اگر قصد کاندید شدن را داشتنید احتمال می دهند ممکن است دوباره انصراف بدهی و حتی اگر تا آخر راه هم بمانی آمار آراء پایین می آید .

دوم اینکه داوطلبان همه عضو گروه هستند و هر کدام برخی از اعضا را می شناسند برای روز انتخابات آنها را دعوت کنند که حضور داشته باشند به هر حال این اولین رسالت شماست که انتخاباتی حداکثری داشته باشید .

قرار است روز یکشنبه 14 فروردین 1401 در اولین روز از ماه مبارک رمضان به همراه رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هماهنگی های روز انتخابات به این اداره بروم هر کسی سئوالی داشت که باید حضور پاسخ بدهم به اداره مراجعه کند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست