04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۱۶2267

نماز وحدت این هفته در مسجد شهیدان کوی ولیعصر(عج) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز وحدت این هفته روز دوشنبه 16 اسفند 1395 به امامت حجت الاسلام عبدالحسن چنانی به میزبانی اداره ی تبلیغات اسلامی در مسجد شهیدان شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، پس از اقامه ی نماز چند نفر از اهالی کوی ولیعصر(عج)  در مورد « اشتغال ـ خاموش بودن خیابان ها به هنگام شب ـ به توجهی به پل حمیدآباد ، نبود چشم پزشک  و عدم مساعدت به مساجد در شوش » سئوالاتی را از مسئولین پرسیدند و در پاسخ ابتدا عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش در نبود رئیس اداره ی برق قول روشنایی خیابان ها را داد و پیرامون پل حمیدآباد اشاره کرد : این پل در حوزه ی استحفاظی شهرستان دزفول است .


سپس دکتر حادقی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش خاطر نشان نمود : در درمانگاه خیریه ی شبانه روزی یک متخصص چشم پزشک داریم که هر روز در خدمت نیازمندان است و از بومیان همین شهرستان می باشد .

وی هم چنین افزود : با توجه به این که قبل یک سونوگرافی در شهرستان شوش وجود دادشت الان یک سونوگرافی در بیمارستان و یکی دیگر در خیابان دکتر شریعتی اضافه شده است که شاید کمتر کسسی از این موضوع اداره داشته باشد .

در ادامه سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد 30 درصد اشتغال شرکت شیر پگاه خوزستان که به شهرستان های مجاور اختصاص داده شده گفت : این 30 درصد متعلق به سال های قبل است و با توجه به این که طبق قانون کار به هیچ وجه  نمی توان آنها را از کار برکنار کرد لذا تا روز بازنشستگی به کار خود ادامه می دهند اما در این سال های اخیر استخدام غیربومی نداشته است .


وی افزود : با توجه به این که مقام معظم رهبری مسال را تحت عنوان « سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل » نامگذری فرمود بیشتر شغل ها به ایجاد کارگاه های زودبازده و مشاغل خانگی گرایش پیدا کرده و در این راستا تسهیلات بانکی هم ارائه می شود .


حسینی در پایان شهروندان را به استفاده از تولیدات داخلی دعوت نمود و در این راستا خاطر نشان نمود : از طرفی برای بقاء شغل جوانانی که مشغول کار شده اند و از طرفی دیگر برای ایجاد فرصت های شغلی جدید از تولیدات داخلی  شوش  استفاده کنید چون ؛ صنایع داخلی ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار به‌صورت گسترده را دارند و در صورت حمایت از تولید داخل می‌توان امیدوار بود با برنامه‌های « کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت » نرخ بیکاری کاهش یابد و مشکل بیکاری در اقتصاد ایران برطرف شود. علاوه بر ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصادی دو ویژگی مهم دیگر حمایت از تولید داخل هستند و در صورت حمایت نهادهای مختلف کشور و مردم از تولید داخل قابل‌تحقق خواهند بود. اعمال تحریم‌های اقتصادی در سال‌های گذشته، ضرورت این موضوع را بیش از پیش نمایان کرد که باید بیش از گذشته به تولید داخل توجه شود؛ چراکه با توسعه صنایع داخلی می‌توان به‌راحتی بخش قابل‌توجهی از نیازهای اساسی مردم به کالاهای مختلف را در داخل کشور برطرف کرد. در این میان قانون‌های مختلفی برای حمایت از تولید داخلی به تصویب رسید و رهبر معظم انقلاب نیز سیاست‌های کلی اجرای اقتصاد مقاومتی را با هسته مرکزی حمایت از تولید داخلی ابلاغ فرمودند. شواهد نشان می‌دهد باوجود اینکه در چند سال گذشته تولید داخلی روند روبه‌رشدی داشته اما همچنان مطابق انتظار نیست و مردم نیز رغبت چندانی برای استفاده از کالاهای داخلی ندارند.


حجت الاسلام حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی به  دلایل عدم مساعدت  مالی به مساجد اشاره کرد و گفت : از نظر تجهیزات نظیر « قرآن » همین فردا چند جلد کتاب اهدا می شود قبلاً هم یک دستگاه سیستم صوتی اهدا شده است ، اما با توجه به این که طی این چهار سال هیچگونه کمکی به مساجد از نظر مساعدت های مالی نشده به صراحت بگویم که کاری از دست ما بر نمی آیند ولی در سال 1396 رایزنی ها لازم را در سطح استان خواهم داشت ولی نمازگران بهترین اشخاصی هستند که می توانند مساجد را تقویت کنند ، مثلا اگر به فرش نیاز باشد و یا این که سیستم گرمایشی یا سرمایشی نیاز به تعمیر داشته باشد تا زمانی که وضعیت  به همین شکل است می توان به همین روش مساجد را تقویت نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست