03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۰۲1661

برگزاری همایش مهدویت و جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در کوی ابوذر غفاری شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 18:30  همزمان با  ولادت حجت خدا، سفینه نجات ، امید حیات و سهیل امامت، حضرت اباصالح المهدی(عج) اعضای دفتر بنیاد فرهنگی بنیاد مهدویت شهرستان شوش و مدیران و برخی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محفلی با شکوه گرد هم آمدند تا تحت تعالیم مهدویت، روح‌ها و جان‌های تشنه را سیراب نمایند.

 

 

 

 

این مجلس که تحت عنوان همایش مهدویت برگزار شد شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم  به حاضر به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت : رسول اکرم می فرماید : « هر كه بميرد و امام زمانش را نشناسد ، همانند مردن زمان جاهليت مرده است » ؛ آنچه که از روایت فوق برداشت می‌شود این است که نشناختن امام زمان خود به  معنی عدم ارتباط با امام است و عدم ارتباط با امام یعنی قطع پیوند هدایت با خداوند و این همان مرگ جاهلیت و خروج از دین و گمراهی است و امام صادق(ع) در جواب سئوال از چگونگی از معنای جاهلیت فرمودند: چنان معرفت و شناختی از امام زمان(عج) باید حاصل شود که ما را از مرگ  جاهلیت نجات بخشد و بنابر روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) بدون تردید مقصود از معرفتی (شناختی) که امامان(ع) ما را به تحصیل آن امر فرموده‌اند شناخت آن حضرت چنان‌که هست می‌باشد، به گونه‌ای که سبب سالم ماندن از شبهه‌های  ملحدان گردد و مایه نجات از گمراه ساختن گمراه‌کنندگان شود و چنین شناختی دو وجه دارد:

 

1 ـ شناخت شخص امام(عج) به نام و نسب (شناخت اسمی)

 

2 ـ شناخت صفات و ویژگی‌ها و مقامات امام(عج) (شناخت رسمی) و به دست آوردن این دو شناخت از اهم واجبات است چنانچه امام صادق(ع) فرمودند: نشانه را بشناس… چون اگر نشانه را شناختی، دیگر پس از هدایت شدن گمراه نخواهی شد و به فریب‌کاران تمایلی نخواهی یافت و منظور از آن جاهلیت کفر و نفاق و گمراهی است.

 

حجت الاسلام مصطفی پرهیزکار کارشناس مرکز تخصصی بنیاد فرهنگی مهدویت ایران به عنوان سخنران اصلی این همایش ضمن تشکر از بانیان برگزاری این همایش به ضرورت وجود منجی در تمام ادیان آسمانی اشاره کردند و عنوان نمود : هر دین و مذهب رسمی و شناخته شده‌ای در جهان یا به اصطلاح دیگر، آسمانی، قائل به وجود منجی می‌باشد.

 

وی افزود : فکر نکنيد از کتاب مهدي موعود اين مطالب را مي خوانم چون همه مطالب همان مطالبي است که در کتاب مهدي موعود يا کتب ديگري که در مورد امام زمان (عليه السّلام) نوشته شده مي باشد. بالاخره مسيحيّت اين مسأله را به نام پسر انسان قبول دارد.

 

 

 

اهل سنّت  یهودی ها ، زرتشتی ها و سایر مذاهب بزرگ هم مسأله حضرت مهدي (عج) را قبول دارند حالا با اين خصوصيّاتي که عرض کردیم  ، پسر امام حسن عسگري(ع)  است که زنده است و از دیدها غایب و در یک روز جمعه ظهور خواهد نمود و عدل و عدالت را در جهان حکم فرما خواهد نمود .

 

وی در ادامه در مورد کسانی که غیبت امام زمان را باور ندارند به اختصار توضیحاتی را ارائه نمود و در این خصوص اظهار داشت : شماری اندک برآنند که اقامه حکومت از شؤون امام معصوم است, بنابراین, در عصر غیبت تشکیل حکومت جایز نیست. این تفکّر, که نخست به صورت یک اختلاف نظر فقهی کلامی مطرح بود, در این اواخر رنگ سیاسی به خود گرفت. شماری براساس همین بینش به مخالفت با مشروطه پرداختند زیرا این گونه کارها را در عصر انتظار مشروع نمی دانستند. این تفکر چون تضادی با خودکامگی حکّام نداشت, بلکه غیر مستقیم توجیه گر اعمال آنان نیز بود, از سوی آنان حمایت و ترویج شد, تا جایی که پیش از انقلاب اسلامی, هواداران این اندیشه به صورت تشکیلاتی منسجم در آمدند.


 

وی تصریح نمود : ین گروه, با تبلیغ این که وظیفه ی ما در این عصر, انتظار است و بس و ما نباید در کارهای سیاسی دخالت کنیم, با مبارزان و طرفداران راه امام خمینی(ره), مخالفت می کردند. این بیشن با القای گفتاری از قبیل این که : « از ما کاری ساخته نیست آقا امام زمان(عج) خود باید بیاید و کارها را اصلاح کند, ما موظّف به چنین اموری نیستیم و…»  روحیّه ی بی تفاوتی, سکوت و سکون و ظلم پذیری راتقویت می کردند .هر چند با تلاش عالمان آگاه و پیروزی انقلاب اسلامی, این باور غلط, از صحنه بیرون شد و بسیاری از هواداران آن, به صفّ انقلاب و مبارزان پیوستند, ولی این بدان معنی نیست که این تفکّر به کلّی ریشه کن شده و دیگر هیچ هواخواهی نداشته باشد, زیرا هنوز در گوشه و کنار, حتی از سوی برخی از خواص به آن دامن زده می شود. از این روی, بسیاری از دانشوران و صاحب نظران, پس از انقلاب اسلامی, برخی به اجمال و برخی به تفصیل به نقد و بررسی این اندیشه و مبانی آن پرداخته اند.


 

 

در پایان این همان از برگزیدگان مسابقات علوم قرآنی مساجد کوی ابوذر غفاری از توابع حوزه ی شهری شوش توسط امور مساجد  اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل آمد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست