04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۴1685

دیدار اعضای دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت شهرستان شوش با امام جمعه

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز پنجشنبه  13 اردیبهشت 1395 ساعت 11 جلسه ی گفتمان مهدویت با حضور سردار احمد پور فرجی مدیر کل بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان و اعضای دفتر فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدویت شوش  در دفتر امام جمعه ی این شهرستان  برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان شوش همراه با سید احمد پور فرجی مدیر کل بنیاد  در استان خوزستان  به مناسبت ایام سوگواری سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)  و دهه ی کرامت با امام جمعه شهرستان شوش دیدار کردند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد امام ، امام جمعه ی شوش ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالروز معمار کبیر انقلااب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  و و تبریک دهه ی کرامت به مدیربنیاد در استان خوزستان و هیئت مدیره این بنیاد در شهرستان شوش  ؛ درخصوص انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) سخنانی را بیان کردند .

 

سید محمد امام در این راستا گفت : قبل از عرایضم باید بگویم که سید احمد پور فرجی یکی از اشخاص بسیار معتقد به آقا امام زمان و دلیل این ادعای من حضور شما برادران و خواهران است که تا دو سال پیش در شهرستان شوش چنین فعالیتی را نداشتیم هر چند که دفتر بنیاد از سال 1390 تأسیس شده اما فعالیت یکی دو سال اخیر یک تحول خوب است و این مرهون زحمات این شخص وارسته و معتقد به آقا امام زمان(عج) است .

 

وی در ادامه عنوان نمود : شما اگر در شهرستان شوش ملاحضه می کنید که یک حوزه ی علمیه با 200 نفر طلبه در شوش و 70 طلبه ی برادر در حوزه ی علمیه ی قم و 250 خواهر طلبه در حوزه ی علمیه ی خواهران و همچنین 60 طلبه در حوزه ی علمیه ی عبدالخان ، حوزه ی علمیه ی شاوور و بالاخره دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) هیچ کدام بودجه ای از بیت المال و یا دولت دریافت نکرده و نمی کنند و به عبارتی این حوزه صاحب اصلی این حوزه ها آقا امام زمان(عج) است و بنیاد فرهنگی مهدویت هم که شما بزرگواران در آن فی سبیل الله فعالیت دارید صاحبش ولیعصر(عج) است و قطعاً نباید به فکر  کمک هایی از دولت و یا استفاده از بیت المال باشید ، چه چیزی شما را اینجا جمع کرده است غیر از این که اعتقاد به او آقا و ارادتی که به حضرتش دارید ؟ و این که راه نجات و هدایت ، هموان صراط مستقیمی که هر روز حداقل ده بار در نمازهای یومیه به آن اشاره می کنیم « اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ » غیر این چه چیزی وجود دارد ؟ و این ما هستیم که باید این عقیده را منتشر کنیم و آن را به اثبات برسانیم و از گذشته آن را مستحکم تر کنیم .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه افزود : مردم ما این عقیده را دارند و در کل استان خوزستان کسی را سراغ نداریم که به اهل بیت(ع) اعتقادی نداشته باشد لذا هجمه ای که دشمن دارد که اخیراً مقام معظم رهبری فرموند : « ما فتح خرمشهرها در پیش داریم باید آنها را فتح کنیم » و در واقع این فتح ، جنگ نظامی نیست و نیازی نیست که شما تفنگ به دست بگیرید و یا از توپ و تانک و هواپیما استفاده کنید ؛ برای مقابله با دشمن چه چیزی مورد نیاز است ؟ سلاح ایمان و معرفت ؛ و دشمن هم متوجه این موضوع شده است ، بی سر و صدا و بدون خونریزی و مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند ؛« ممکن است دشمن عمران هم پشت سرش باشد اما ممکن است این عمرانی که چشم را برباید ولی ایمان را تهی کند » . این ها اهداف دشمن است که در این جنگ نرم به کار می گیرد .

 

خطیب جمعه شهرستان شوش در ادامه به مسئولیت اعضای بنیاد مهدویت در مقابل دشمن خاطر نشان نمود : اگر حتی بتوانید فردی را که تا حدودی اعتقادکمتری به ائمه ی اطهار(ع) و خصوصاً آقا امام زمان(عج) دارد آن را تقویت کنید در واقع در مقابل جنگ نرمی که دشمنان راه انداخته اند گام بلندی برداشته اید .

 

اما جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به یکی از برنامه های دشمن در شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت : من روز های پنجشنبه به اهواز می روم تا در شبکه ی بین المللی الاهواز برنامه ای را به صورت زنده به اجرا کنم و برابر آن برنامه شبهه افکنی دشمن که پخش کرده بودند جواب بدم ؛ در آن برنامه گفته شده بود که ؛« اهالی خوزستان از قدیم سنتی بوده اند و اصلاً شیعه نداشته اند تا این که در دوران صفویه با زور اسلحه مردم را از سنتی به شیعه تغییر عقیده دادند » حالا این را که ما با ادعا که نمی توانیم پاسخ دهیم و به این راحتی بگوییم نه همه شیعه بوده اند ، حالا کدوم حرف به واقعیت نزدیک است ؟ برای اثبات این معنا که « خوزستان از صدر اسلام همه شیعه بوده اند، پنجشنبه های هر هفته برای ای را با مستندات در شبکه ی الاهواز اجرا می کنم و خدا را شاکرم که این برنامه بسیار تأثیر گذار بوده » که  برخی از کشورهای عربی برای من پیام های تقدیر و تشکر ارسال کرده اند که با قاطعیت قانع شدیم که مردم خوزستان از صدر اسلام شیعه بوده و اسلام از دروازه های خوزستان و شهرستان اهواز وارد کشور ایران شده است یعنی این برای ثابت می کند که از دوره ی پیامبر اعظم(ص) مردم خوزستان شیعه بوده اند نه دوره ی امام علی(ع) ؛ لذا با استفاده از کتب معتبر از بزرگان و مشاهیر ایران و قرآن و نهج البلاغه و سایر کتاب های گردآوردندگان شوشی که عضو هیئت مدیره ی همین بنیاد فرهنگی مهدویت است می تواند با مستندات شبهات را ریشه کن نمود .


 

وی رفتن به هر روستا و تقویت نیروی ایمان اهالی آن دیار را همانند بمباران دوران جنگ تلقی نمود و اظهار داشت : هر وقت به صورت هم زمان اکیپ هایی از طرف دفتر بنیاد مهدویت شهرستان شوش و یا استان خوزستان به چند روستا بروند و چند نفر را به به صراط مستقیم هدایت کنند همانند بمباران دوران جنگ سخت است که دشمن را خار و خفیف و امام زمان(عج) را خشنود خواهد نمود ، لذا حال که می دانیم چقدر کارمان ارزشمند است بیاییم و مقطعی و موجی کار نکنیم چون دشمن منتظر غافل ماندن ما است تا بیشتر نفوذ کند پس نتیجه می گیریم باید به سراغ آن دسته از افرادی برویم که به مراتب عقیده و اعتقادشان کمتر است تا نشان دهیم که در عمل سربازان آقا هستیم .

 

سید محمد امام برای اثبات گفتار خود به یکی از جملات حجت الاسلام محسن قرائتی اشاره کرد و گفت : یک معتاد در جامعه به تنهایی چند نفر را می تواند معتاد کند ؟ پس ما هم که خود را فرهنگ ساز مهدویت در جامعه هستیم می بایست بتوانیم روزانه چند نفر را معتاد به آقا امام زمان(عج) کنیم و کسی که انسش به آقا تقویت پیدا کرد و حتی زمانی که از هر چیزی خسته باشد به فضائل و خصوصیات آقا رو می آورد تا روح و جسم خود را جلا بدهد و اگر هم ما در کارمان موفق نشدیم به حساب صاحب این بنیاد واگذار نکنیم بلکه بدانیم که در نحوه ی آموزش خود ناموفق بوده ایم لذا در چنین مواقعی خود را با مطالعه به روز کنیم .

 

رضایی میرقائد رئیس دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت شهرستان شوش  در مقدمه ای کوتاه ضمن عرض تسلیت به امام جمعه ی شوش به خاطر ایام سوگواری سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) به معرفی اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت در شهرستان شوش و تابعه پرداخت و گفت : « کریم ستاوی ـ دکتر علیرضا کریمی ـ عباس کرم الهی ـ سید عبدالحسین چریم ـ حمیده ستاوی و .... » در شهرستان شوش و همچنین« آل کثیر ـ نیسی ـ لطیفی ـ کعب عمیر و ... » در « شهرهای شاوور ـ حر ـ فتح المبین و روستای میثم تمار » طی سال 1394 برای شناسایی مردم با امام زمان(عج) و مهدویت تلاش های زیادی را بدون کوچک ترین چشم داشتی بر عهده داشتند و از آغاز امسال نیز با همت این بزرگواران برنامه های خوبی را در پیش رو داریم که به صورت فهرست وار به آنها اشاره می کنم .


 

رئیس بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش سپس به ارائه ی گزارش خود در سالی که گذشت پرداخت و تصریح نمود : ما در سال 1394 ابتدا در یکی از مساجد شهر حر توانستیم دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت را در این شهر راه اندازی کنیم و مهدی کثیر را به عنوان رئیس آن دفتر معرفی کردیم ـ در روستای میثم تمار(خویس) شعبه ای دیگر در در یکی ازمساجد تأسیس نمودیم و مدیریت آن را به لطیفی واگذار نمودیم و در شهر شاوور نیز همین کار را انجام دادیم که رهبری این دفتر به عهده ی آل کثیر می باشد .و در سال 1395 به دنبال آن هستیم که در روستای عنکوش با همکاری یکی از اعضای شورای اسلامی روستا این دفتر را دایر کنیم و شهرک بهرام دومین گام ما در سال جاری است که دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت را با همکاری شورای اسلامی فعال کنیم و بالاخره ایجاد دفتر بنیاد در عبدالخان و شهرالوان هم در پروسه ی کاری ما قرار دارد که در همین سال اقدامات لازم به عمل خواهد آمد  و با این حساب تا پایان سال 1395 در مجموع علاوه بر فعال بودن دفتر بنیاد فرهنگی شهرستان شوش 7 شعبه فعال خواهند بود .

 

وی  تقویم فرهنگی دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش را به شرح زیر  اعلام نمود : برگزاری پاسخ به شبهات مردم که در این بخش همانند سال قبل از دکتر کریمی ـ کریم ستاوی و کثیر به عنوان مربی استفاده می شود ـ برپایی نمایشگاه مهدویت در شهر حر ـ برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه ی شعبانیه در سطح شهر و روستا ـ اهدا جوایز به ممتازین تمام دوره های آموزشی و مسابقات فرهنگی ـ برپایی ایستگاه های متنوع صلواتی در سطح شهر و روستا ـ انتشار ویژه نامه های مختلف توسط دفاتر بنیاد فرهنگی مهدویت ـ برگزاری جشنواره قرآنی از سنین 6 تا 12 سال ، که سال گذشته به صورت شهرستایی در شهر شاوور برگزار شد و امسال قرار است به صورت استانی برگزار شود ـ تهیه و توزیع مقداری کتاب ـ برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی ـ برگزاری کلاس های امام شناسی و برگزاری مسابقه ی کتبی مهدویت توسط عباس کرم الهی رابط بنیاد در شهرستان شوش » از مجموعه برنامه هایی بوده اند که علاوه بر این که در سال 1394 اجرا شده اند در سال جاری با کیفیت بالاتر برگزار خواهند شد .

 

رضایی در ادامه به فعالیت  بخش خواهران اشاره کرد و اظهار داشت : بخش خواهران دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت به رهبری خواهر حمیده ی ستاوی و با همکاری « زهرا سگوند ـ زهرا طولانی ـ کرد ـ زهرا کعب عمیر و ... » با توجه به این که مکانی برای استقرار دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت در شهرستان شوش نداریم با همکاری کانون فرهنگی هنری سعادت در کوی ابوذر غفاری در مسجد ابوالفضل العباس(ع) مستقر شده و به نوبه ی خود فعالیت های قابل توجهی داشته است .

 

سید احمد پور فرجی مدیر کل بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و تقدیر از آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به خاطر موافقت با برگزاری این دیدار در سخنانی کوتاه بیان نمود : در سطح استان خوزستان « آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ـ حجت الاسلام خادمی امام جمعه ی شهرستان اندیمشک و حجت الاسلام ابوعلی امام جمعه ی بهبهان » سه امام جمعه ای هستند که در راستای مهدویت شناسی با بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان نهایت همکاری را دارند که جا دارد از آنها نهایت تقدیر و تشکر خود را به عمل آورم و امیدارم که این سه بزرگوار در دریف سربازان آقا امام زمان(عج) باشند .


 

وی افزود : سخنان امام جمعه ی شوش چنان پرمحتوا و کامل بود که ما در این راستا حرفی نمی زنیم اما جهت اطلاع عزیزان باید عرض بکنم که اینقدر موضوع های مهدویت مهم و حائز اهمیت هستند که به شکرانه ی پروردگار و عنایات آقا امام زمام(عج) روز به روز جای خود را در سطح استان خوزستان باز کرده است و آن چه که برای خدا باشد قطعاً ثابت می ماند و اگر غیر خدا باشد فوری از بین خواهد رفت و شرطش این است که به تبعیت از مقام معظم رهبری که در روز  مقاومت، ایثار و شهادت و فتح خرمشهر فرمود : « وجاهدم به جهاداً کبیرأ ـ جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با او در میدان مبارزه قرار گرفته ایم ـ تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد ، سیایست ، فرهنگ و هنر ، جهاد کبیر است . » و ما فکر می کردم که جهاد با نفس و یا جهاد اکبر یا اصغر منظور مقام معظم رهبری است ، اما فرمودند ؛ « امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامی سنتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است. جهاد فقط به‌معنای قتال نیست، فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قران آن را «جهاد کبیر» نام نهاده: و جاهدهم به جهادا کبیرا؛ در سوره‌ی مبارکه‌ی فرقان است؛ «بِه» یعنی به قرآن، «جاهدهم به» یعنی به‌وسیله‌ی قرآن با آن‌ها جهاد کن؛ جهادا کبیرا. این آیه در مکّه نازل شده. درست توجّه کنند جوانهای عزیز! در مکّه جنگ نظامی‌مطرح نبود؛ پیغمبر و مسلمانها مأمور به جنگ نظامی نبودند، کاری که آن‌ها می‌کردند کار دیگری بود؛ همان کار دیگر است که خدای متعال در این آیه‌ی شریفه می‌گوید: و جاهدهم به جهادا کبیرا. آن کارِ دیگر چیست؟ آن کارِ دیگر، ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت است. فَلاتُطِعِ الکافِرینَ وَ جاهدهم بِه جِهادًا کَبیرًا؛ از مشرکین اطاعت نکن. اطاعت نکردن از کفّار همان‌چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر. این تقسیم‌بندی غیر از تقسیم‌بندی جهاد اکبر و جهاد اصغر است: جهاد اکبر که از همه سخت‌تر است، جهاد با نفْس است، همان چیزی است که هویّت ما را، باطن ما را حفظ می‌کند؛ جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است، منتها در بین جهاد اصغر یک جهاد هست که خدای متعال آن‌را «جهاد کبیر» نام نهاده که آن همین است. «جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیّت؛ تبعیّت نکن. تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد «جهاد کبیر».


 

پور فرجی برای تکمیل فرمایشات مقام معظم رهبری به بخش دیگر از سخنان مقام عظمای ولایت اشاره کرد که می فرماید ؛ « خرمشهرهایی که پیش روی ملت ایران است، در جنگ نظامی نیست. «جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیت را بر دوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. » لذا پی می بریم که این خرمشهرها در واقع رسیدگی به امور فرهنگی کشور است ولی شرط کوچکی دارد و آن این است که « ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ـ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. ـ سوره مبارکه محمد آیه ۷ » لذا ما باید تلاش بکنیم ، پیگیری داشته باشیم ، برای رسیدن به هدف سر از پا از پانشناسیم ـ زمستان و تابستان برایمان تفاوتی نداشته باشد و برای مهدویت شناسی به روستاها دور دست و محروم برویم و با آن ساحت قدسی که امام عصر(عج) دارید ، آن آقا در انجام کارها پیشتیبان شما خواهد بود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست