04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۰۴2130

آئین تلبس نه/9 طلبه در شوش برگزار شد

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ عباس کرم الهی

آئین تلبس 9 طلبه ی روز یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 19 با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی شهرستان اهواز در مصلای نماز جمعه برگزار شد .

آیت الله سید محمدامام ، امام  جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمفدم به آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی شهرستان اهواز و هیئت همراه به تعداد طلاب شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) و هم چنین حوزه های علیمه ی شهر الوان و حوزه ی علمیه ی خواهران در مجموع 400 طلبه در حال تدریس دارد و امروز مراسم تلبس 9 نفر از این طلبه ها که سه نفر از آنها سید هستند برگزار می شود و توسط نماینده ی ولی فقیه ملبس به لباس روحانی و عمامه می شوند .


وی افزود : حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) از اساتید کاردان و مجرب و آگاه به مسائل روز ، فقه ، منطق و... یکی از حوزه های برتر استان خوزستان است .

آیت الله موسوی جزایری نیز ضمن قدردانی از امام جمعه و اساتید حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ، شوش را یکی از شهرستان های عالم پرور معرفی کرد و اظهار داشت : آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش از سرمایه های فرهنگی ، علمی ، انقلابی و مذهبی خوزستان است و نباید به این راحتی از کنار ایشان عبور کرد بلکه نیاز به کسب علم از این عالم بزرگوار است .


وی سپس عمامه گذاری امروز را بر گرفته از واقعه ی غدیر دانست و خاطر نشان نمود : در آن روز ، پيامبر اكرم(ص) عمامه خود را كه «سحاب» نام داشت، به عنوان تاج افتخار بر سر اميرالمؤمنين (ع گذاشتند و انتهاى عمامه را از پشت سر بر دوش آن حضرت قرار دادند و این سنت سال به سال با تلبس طلبه ها ادامه یافت تا امروز در مصلای نماز جمعه ی شوش آئین تلبس 9 طلبه برگزار می شود .

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود : طلاب حوزه های علمیه بالاترین افتخارشان منادی ولایت امیرالمومنین (ع) است چرا که بالاترین افتخار زن و مرد شیعه ،سربازی حضرت علی(ع) و امام عصر(عج) می باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری راه ولایت را راه حق و حقیقت معرفی کرد و گفت:اگر خدمات برجسته روحانیت نبود، آل سعود که کمر به نابودی تشیع در استان خوزستان بسته سالها پیش موفق می شد اما به یاری خدا تا مردم ولایتمدار خوزستان در صحنه حضور دارند هیچ چشم زخمی به این استان وارد نخواهد شد.

وی همچنین با تشریح عملکرد حوزه های علمیه استان خوزستان گفت:10هزار طلاب در استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند که پنج هزار نفر برادر و پنجهزار نفر از خواهران طلبه می باشند که در بیش از 50حوزه علمیه در استان مشغول تحصیل می باشند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: در حالیکه در اوایل انقلاب بیش 100 نفر طلبه در حوزه های علمیه خوزستان تحصیل می کرد این آمار به برکت انقلاب اسلامی اکنون به بیش از 10هزار نفر افزایش یافته است.

درپایان 9 نفر از طلبه های حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) به نام های « سیدمحمدفاضلی ، سبدعلی حسینی انور ، سیدمحمدعبدالخانیه ، مجیدستاوی ، رضابیات ، صادق سرخی ، محسن حیاوی ، محمدبیان مهر و احمدعبدالخانی» مفتخر به دریافت عمامه و لباس شدند .


 

شایان ذکر است در این مراسم « دکتر ناصر سودانی نماینده ی سابق شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت ، عبدالحسین آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش ، مهندس یوسف زمانی شهردار ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج ، حجت الاسلام محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ سید مجید نوری زاده رئیس شورای اسلامی شهر شوش ، جمعی از روحانیون ، خانواده ی معظم شهداء واصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند .


 

از دیگر برنامه های این آئین می تواند به نوحه سرایی حاج ناصر پیوست به مناسبت فاجعه ی دردناک پاساژپلاسکوی تهران که منجر به شهادت برخی از آتش نشانان ایثارگر شد اشاره کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست