04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۱۰۶4136

جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ قاسم لطیف

اولین جلسه ی هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور سرپرست جدید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رابط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان برگزار شد  .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9 صبح روز دوشنبه 6 بهمن ماه 1399 اولین جلسه ی هماهنگی مدیران کانون های فرهنگی و هنری امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مهدی عارف سرپرست اداره و مهدی غلامی رابط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان برگزار شد .

مهدی عارف در این جلسه هدف از حضور خود در این جلسه را تشریح نمود و گفت : با توجه به اینکه برگزاری این جلسه در دومین روز حضورم در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش می باشد صرفا برای با آشنایی با شما عزیزان است و به امید خداوند سبحان در اولین فرصت مفصل با هم صحبت خواهیم داشت لذا از کریم ستاوی مسئول امور مساجد این اداره که به منظور هماهنگی بین کانون ها جلسه را تشکیل داده است می خواهم که مدیریت جلسه را عهده دار باشد .

ستاوی در این نشست با تاکید بر اینکه مسجد، محوری ترین مکان در ترویج و تعمیق مهدویت است، اظهار نمود : مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد می بایست در سامانه بچه های مسجد مشخصات خود و اعضا را تکمیل نموده و برای اینکه بودجه در اختیارشان قرار بگیرد می بایست امتیازات مورد نیاز را که به دست آورده اند در سامانه ثبت نمایند .


وی با بیان این که باید حضور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد بیشتر تقویت شود، تصریح نمود : حضور جوانان در سطح مساجد نیازمند بستر سازی های لازم است که این آمادگی برای تقویت برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مساجد وجود دارد.

مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش گفت : با بررسی نقش مسجد در مبارزه علیه ظلم و طاغوت، این نکته به دست می‌آید که چشمه ی زلال و خروشان مبارزه مردم مسلمان علیه بیدادگری در طول تاریخ اسلام از مساجد جوشیده و نمونه بارز آن، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در آن با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره)، مساجد تبدیل به محور انقلاب و کانون اصلی مقابله با استکبار و مرکز آگاهی‌بخشی و بسیج آحاد مردم گردید. و هم اکنون سپاه پاسداران با داشتن سازمان بسیج محلات و مساجد و پایگاه های مثاومت مساجد ، اداره ی تبلیغات اسلامی در تأمین روحانی و ائمه ی نماز جماعت ، اداره ی اوقاف و امور خیریه در بخش هیئت امنای مساجد و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با نظارت بر امور مساجد(فهما) هر کدام برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد سهم به سزایی را بر عهده دارند . 


کریم ستاوی در پایان با انتقاد از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت : یک دوره کارگاه آموزش خبرنگاری یادواره ی سردار دلها برگزار شد و با توجه به اینکه هر مسجد می بایست یک رابط رسانه ای داشته باشد اطلاع رسانی کردیم اما متأسفانه به جز حسین چراغ بادی هیچ کدام از مدیران کانون ها اقدام نکردند و امید وارم در دوره ی بعدی به این موضوع نهایت توجه به عمل آید .


در ادامه دکتر علیرضا کریم مدیر کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج به نمایندگی از طرف مدیران کانون ها نکته نظرات خود را اعلام نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست