03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۲۱۸4204

دیدار مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شوش با کارشناس هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به فرمان مقام معظم رهبری ، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه سپاه ناحیه ی شوش با کارشناس هنری ، امور سینمایی و سمعی و بصری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دیدار و گفتگو نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ سید اسماعیل موسوی مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شهرستان شوش با حضور در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد دیناروند کارشناس هنری ، امور سینمایی و سمعی و بصری ، کریم ستاوی مسئول امور مساجد ، دکتر علیرضا کریمی مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج و عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و مطبوعات و سرپرست گروه تئاتر اندیشه دیدار و گفتگو نمود .

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن تبریک  سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد یه فرمان مقام معظم رهبری گفت : امام خمینی(ره) درباره ی آسیب‌هایی که از جانب دشمن علیه مساجد تبلیغ می‌شود، هشدار می‌دهند و تأکید دارند که «مساجد سنگر اسلام هستند که باید با جوانان پُر شوند و اگر اهمیت این اماکن را می‌فهمیدیم محل حضور جوانان می‌شد .» مسجد از آغاز، نه تنها محل «نیایش و عبادت، ذكر، وعظ و خطابه و تجمع مؤمنان» در ساعات خاص است، بلكه محل «ابلاغ احكام و آموزه‌های دینی، جایگاه قضاوت و دادرسی، ستاد تبلیغات و مركزی برای رفع مشكلات مردم »نیز بوده است.


وی افزود : با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را بازشناختند، به طوری كه نیروهای فعال در مساجد به طور مستقیم در متن انقلاب شركت جستند، به گونه‌ای كه از آن پس «مساجد نقش پایگاه ارتباطی مردم را به عهده داشتند بسیاری از برنامه‌های انقلاب مانند رفراندوم، شوراهای محلی، كانون‌های بسیج و دیگر ضرورت‌های زمان در مساجد انجام می‌گرفت.» امام خمینی(ره) درباره ی کارکرد واقعی مساجد در اسلام و آسیب‌هایی که در نتیجه ی تبلیغات سوء و تحریفات دشمنان ممکن است حتی در میان جامعه روحانیت به وجود آید هشدار می‌دهد، ایشان مسجد را سنگر اسلام می‌دانند، سنگری که باید با حضور جوانان پر شود.


وی در پایان یادآور شد : در واقع من برای یک هماهنگی در مورد برنامه ای با سرپرست اداره ی فرهنگی .و ارشاد اسلامی این روز را برای دیدار با ایشان اننخاب کردم و حال که جهت انجام کاری به اداره ی کل رفته فرصت را غنیمت دانسته و با شما عزیزان این دیدار را تدارک دیدم و فردا برای دیدار با سرپرست اداره ی مجددا خواهم آمد  و در همین جا اعلام می کنم برای انعکاس هر گونه« نماهنگ ـ کلیپ و فیلم کوتاه دفاع مقدسی» از طریق شبکه تلویزیونی افق ؛ ناحیه ی سپاه با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهد نمود .

محمد دیناروند کارشناس هنری ، امور سینمایی و سمعی و بصری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن خوش آمدگویی به سید اسماعیل موسوی که برای اولین بار به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است و ضمن تبریک سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به کریم ستاوی مسئول امور مساجد اداره و مدیر کانون فرهنگی هنری سعادت ، دکتر علیرضا کریمی مدیر کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج و دیگر مدیران کانون ها به مسجد به عنوان  پناهگاه سربازان خدا از نظر امام خمینی(ره) اشاره کرد و تصریح نمود : در صحیفه ی امام، جلد‏۲۰، صفحه ی  ۳۱۶ آمده است : « امام خمینی(ره) خطاب به مسلمانان جهان می‌فرمایند: « اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب، سنگر و پشتیبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیاء نیست، پس مأمن و پناهگاه آنان در کجاست؟» امام راحل در جلد ‏۱۲، صفحه ی ۳۹۳ صحیفه در باره ی نقش محوری مساجد در خنثی سازی دسیسه های دشمنان می فرماید : «اینها از مسجد می‌ترسند. من تکلیفم را باید ادا کنم، به شما بگویم. شما دانشگاهی‌ها، شما دانشجوها، همه‌تان مساجد را بروید پر کنید. سنگر است اینجا. سنگرها را باید پُر کرد .» و در جلد 7 صفحه ی 65 می فرماید : « مسجد در اسلام و در صدر اسلام همیشه مرکز جنبش و حرکت‌هاى اسلامى بوده، از مسجد تبلیغات اسلامى شروع می‌شده است و از مسجد حرکت قواى اسلامى براى سرکوبى کفار و وارد کردن آنها در [زیر] بیرق اسلام بوده است. همیشه در صدر اسلام مسجد مرکز حرکات و مرکز جنبش‌ها بوده است. شما که از اهالى مسجد و از علماى مساجد هستید، باید پیروى از پیغمبر اسلام و اصحاب آن سرور کنید و مساجد را براى تبلیغ اسلام و حرکت اسلامیه و براى قطع ایادى شرک و کفر و تأیید مستضعفین در مقابل مستکبرین قرار بدهید .»


دکتر علیرضا کریمی مدیر کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) پیرامون فواید مساجد اظهار داشت : امام خمینی(ره) می فرماید : « مسجد مرکز تبلیغ است. در صدر اسلام از همین مسجدها جِیش‌ها، ارتش‌ها، راه می‌افتاده، مرکز تبلیغ احکام سیاسى اسلام بوده مسجد. هر وقت یک گرفتارى پیدا می‌شده، صدا می‌کردند که «الصَّلاةُ بالجَماعَة»، اجتماع می‌کردند؛ آن گرفتارى را طرح می‌کردند، این صحبت‌ها را می‌کردند. مسجد، مرکز اجتماع سیاسى است‏.» در دهه ی 60 به همین روال مساجد مملو از جوانان مؤمن و انقلابی بودند اما این روزها متأسفانه حضور جوانان را در مساجد کم رنگ می بینیم و امیدوارم با روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی دوباره همانند دهه ی 60 شاهد حضور جوانان در مساجد باشیم .


وی در پایان به اهداف پلید دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اشاره کرد و گفت : ولایت فقیه دو بال مهم و ارزشمند دارد ، بال سرخ  که همان مکتب امام حسین(ع) است که درزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و مدافعان جبهه مقاومت در این روزها و سالها این مکتب را ادامه می دهند و بال دوم که همان بال سبز آقا امام زمان(عج)؛  است و این دو بال از زمان امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) تا به امروز که توسط نایب امام زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» این دو بال مقندرانه رهبری می شود تا ولایت فقیه حفظ شود و دشمنان به دنبال قطع این دو بال هستند تا ولایت فقیه از بین برود جوانان با حضور در مساجد می توانند دشمن را نا امید کنند .

کریم ستاوی مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به بُعدِ سیاسی مساجد اشاره کرد و یادآور شد : مسجد نخستين مقّرِ حاكميت و پايگاه فرماندهي پيامبر اعظم (ص) در مدينه بود و پايه هاي اساسي حكومت اسلامي در زمان رسول خدا صلوات عليه الله در مسجد بنيان نهاده شد و اصول و مباني دين مبين اسلام از اين پايگاه مقدس به مردم جهان عرضه شد. مسجد، نماد تلفيقي از ديانت و سياست و محل ملاقات، گفت وگوها و مذاكرات و رايزني حكومت هاي اسلامي بوده است. حضرت رسول(ص) با هيات هاي سياسي در مسجد مذاكره و مباحثه مي كرد و انتصاب كارگزاران و سفيران در مسجد صورت مي گرفت و اعتراض به ضعف كارگزاران و بركناري كارگزاران در مسجد طرح مي شد.


وی افزود : اسلام از زمان پيغمبر، حكومت سياسي اجتماعي تشكيل شد و قواي نظامي و انتظامي در مسجد منصوب مي شد و سياست ا گذاري ها براساس شور و مشورتي كه در مسجد انجام مي گرفت،اجرايي مي شد.مسجدالنبي، مركز سياست داخلي و خارجي پيامبر اسلام (ص)بود و ثقل قدرت اسلامي از همين مسجد شكل مي گرفت. در زمان حيات ائمه اطهار (ع) نيز همين كاركرد مسجد حفظ شد و تمامي فعاليت هاي ديني و سياسي در مسجد انجام مي شد. از اين رو، در تمدن اسلامي مسجد از جايگاه بسيار مهمي برخوردار بود و تمدن اسلامي بر پايه اجتماع مسجد شكل مي گرفت و سرچشمه تجمعات اجتماعي، سياسي، فرهنگي و مردمي در دوران مختلف اسلام از همين مساجد بود. علاوه بر اين رويكردها، مساجد در طول تاريخ اسلام نقش مهمي در تعليم و تعلم داشتند به گونه اي كه تعدادي از دانشمندان مطرح دوران اسلامي و ايراني در مساجد به مباحث علمي خود مي پرداختند. اگر چه مسجد در ابتدايي ترين خاستگاه به محلي براي عبادت تلقي شده است اما شكل گيري حكومت اسلامي باعث شد مسجد به محلي براي تصميم گيري ها مهم تاريخ اسلام تبديل شود.

عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه ، مطبوعات و تئاتر شهرستان شوش گفت : ادارات « فرهنگ و ارشاد اسلامی با امور مساجد ، سپاه با پایگاه مقاومت بسیج ، اوقاف و امور خیریه با هیئت امنای مساجد ، تبلیغات اسلامی ، دفتر امام جمعه و حوزه ی علمیه ها با امام جماعات و تأمین روحانی برای منابر و مسائل آموزشی و احکام » هر کدام یک ضلع تقویت مسجد را بر عهده دارند و هر زمانی که این ادارات و نهادها ید واحد باشند مسجد همان سنگر خواهد بود که امام خمینی(ره) فرموده بود و در حال حاضر چه بخواهیم و چه نخواهیم می بایست جلسه ای توجیهی برای هیئت امناهای مساجد تدارک دیده شود تا نسبت به حضور جوانان در مساجد همکاری های لازم به عمل آید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست