04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۱۲۱4174

جشن عبادت دانش آموزان دختر دبستان غیردولتی فردوس برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مدیریت دبستان غیر دولتی فردوس و با همکاری کانون  فرهنگی تربیتی دخترانه ی کوثر ، جشن عبادت دختران دبستان غیر دولتی فردوس شهرستان شوش با حضورحجت الاسلام حسین آل کثیر از روحانیون حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) در سالن اجتماعات  کانون یاس نبوی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9 صبح روز سه شنبه 21 بهمن ماه1399 آیین جشن عبادت دانش آموزان دبستان غیر دولتی فردوس با اجرای برنامه های نظیر « تلاوت آیاتی از کرام الله مجید ـ پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، دکلمه و شعر خوانی ، اجرای سرود و  قرائت پیمان نامه ی جشن عبادت » برگزار شد .


حجت الاسلام حسین آل کثیر در سخنانی کوتاه به  اهمیت و وظایف بندگی در برابر خداوند یکتا پرداخت و در این راستا گفت : واژه ی عبد به در دو معنای اصلی به کار می رود: 1 ) ـ  برده‌ی دیگری بودن 2 ) ـ  بنده‌ی خدای یکتا بودن. با این حال، قرآن کریم تقریباً همیشه ریشه‌ی عبد را در مفهوم خدمت یا عبادت معبود الهی به کار می‌برد، جز حدود پنج یا شش مورد که این ریشه به بردگان اشاره دارد که معمولاً با قراین معنایی مشخص شده‌اند، مانند «عَبْداً مَمْلُوکاً لا یَقْدِرُ عَلی شَیْ ءٍبنده ای که در مالکیت دیگری است و قادر بر کاری با اراده خود نیست.» در مقابل عبد، به معنای برده ، واژه ی حر، به معنای آزاد، قرار دارد .


وی افزود : قرآن کریم عبادت را فقط مختص خداوند می داند و میفرماید: « قَضى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ؛صاحب اختیار تو (خداوند) حکم کرد که بندگی کسی جز او را نکنید.» فقط بندگی خدا را بکنید و در مقابل هیچ کس و هیچ چیز احساس حقارت و کوچکی و ابراز حقارت و کوچکی نکنید و از دستور و نظر هیچ کس بدون چون و چرا و بطور مطلق اطاعت محض نکنید.


حجت الاسلام شیخ حسین آل کثیر در ادامه با دانش آموزان در مورد « تأثیر عبادت بر زندگی ـ شناخت محرم و نامحرم برای بانوان  و آداب وضو گرفتن و نماز خواندن » صحبت کرد .

در پایان بعد از این که در حضور خانواده ها هدایایی به دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند اهدا گردید ، دو/2 رکعت نماز شکر به امامت حجت الاسلام شیخ حسین آل کثیر اقامه گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست