05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۲۵1845

نشست هیئات مذهبی شوش با دکتر سید راضی نوری

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

روز چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 18 حجت الاسلام حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی اعضای شورای هیئات مذهبی با نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی دیدار نمودند .

 

در این نشست اعضای شورای هیئات مذهبی به بررسی مسائل و مشکلات و تشریح برنامه های خود در محرم وصفر پرداختند و با ارائه ی راه کارهای مناسب از دکتر سید راضی نوری تقاضای همکاری و مساعدت نمودند .

 

نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ویژه گی های یک هیئت خوب عنوان نمود : وقتی یک جوان با اراده خودش، به خاطر عشق و علاقه به امامش و با هدف الگوگیری از این محافل پا به هیئت می گذارد آیا این بهترین زمان برای هدایت گری او از طریق یک سخنران یا سردسته یک هیئت کاردان نیست ؟ آیا فرصتی از این بهتر برای تبلیغ دین پیدا می شود ؟ مگر امام نفرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است"؟

 

وی افزود : در سال های نه چندان دور مردم جامعه برای سردسته هیئات عزاداری امام حسین (ع) حرمت خاصی قائل بوده و به هیچ وجه کاری که باعث لطمه به حرمت و مقام این پایگاه امن معنوی شود، انجام نمی‏دادند. چرا که معتقد بودند خواستگاه هیئت سرشار از عشق و ارادت یک شیعه است. و در این محافل امن است که بسیاری از جوانان و حتی جاهلان راه مسقیم را پیدا می‏کنند و از طریق شنیدن سخنرانی های پر محتوا از سوی افراد فرهیخته و دانشمند و کارشناس است که نور صراط مستقیم به دل آنان راه پیدا می‏کند اما، متأسفانه در یکی دو دهه اخیر هیئت های عزاداری و کلاٌ طرز عزاداری ها و محافل مربوط به آنها چه در مساجد و حسینیه ها و چه در تکایا دچار آسیب هایی شده است.


دکتر نوری بهترین فرصت برای ارشاد جوانان را شب های محرم دانست و در این خصوص اظهار داشت :  وقتی یک جوان با اراده خودش، به خاطر عشق و علاقه به امامش و با هدف الگوگیری از این محافل پا به هیئت می گذارد آیا این بهترین زمان برای هدایت گری او از طریق یک سخنران یا سردسته هیئت نیست ؟ آیا فرصتی از این بهتر برای تبلیغ دین پیدا می شود؟ مگر امام نفرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است؟ آیا کسانی که از این مسئله با بی خیالی رد می شوند و این فرصت ها را غنیمت نمی شمرند در روز قیامت سربلند خواهند بود؟ و…..


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست