04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۱۲۱3718

دیدار با سه جانباز شهرستان شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 21 فروردین 1398که مصادف است با سالروز «ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)  ، روز جانباز و شهادت  امیر سپهبد علی صیاد شیرازی »، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت جداگانه با سه جانانباز سرفراز دیدار به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ، با حضور آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به نمایندگی از مقام معظم رهبری ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، علی الهایی رئیس اداره ی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حمید ظریف خسرج سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دکتر نوروز سواری مدیر شبکه ی بهداشت و درمان از سه جانباز دیدار به عمل آمد .

کلثوم محسنیان جانباز 70 درصد  که در منطقه ی فتح المبین  با برخورد روی مین  یک پای خود را از دست داده است ، اولین جانبازی بود که  به خانه ی او رفته و روز جانباز به ایشان تبریک گفته شد .


آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در این دیدار به خاطره ای در کاشان اشاره کرد و گفت : در شهرستان کاشان هیئت های مذهبی زیادی وجود دارد ، در یکی از محله ها هر ناهار و یا شام یکی از هیئت ها میزبان سایر هیئت ها می شد . نوجوانی از یکی از هیئت ها در گودال عمیقی می افتد وبرحسب اتفاق آن نوجوان فرزند یکی از هیئت داران است که آن شب نوبت ایشان بوده تا کلیه ی هیئت داران به خانه اش بروند  .

وی افزود : به هر زحمتی بود پسر را از گودل بیرون آوردند که چند لحظه ای بیهوش بود و وقتی که به هوش آمد برای پدر و مادر خود تعریف کرد و گفت : « دریک گودل عمیق و تاریک افتادم و چون خاکی بود حلقم پر از خاک شد و احساس خفگی می کردم و از طری به خاطر تاریکی می ترسیم تا اینکه در عالم رویا یک مرد و یک زن را بالای سر خودم دیدم ؛ آن زن گفت چه می خواهی ؟ گفتم تشنه ام ب می خواهم ؛ آن مرد از مشکی  آبی در لیوان ریخت و به آن زن داد که آن زن لیوان را به من داد ؛ آب را نوشیدم و از حال رفتم حال که چشم هایم را باز می کنم شما بالای سرم هستید ـ بعدها متوجه شدند که آن مردی که از مشک یک لیوان به آن نوج.وان داده قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) بوده است .»


دومین جانبازی که به سراغش رفتیم ، اصغر احمدی جانباز 35 درصدی بود که از سن 13 سالگی 105 ماه در جبهه ها حضور داشته و در عملیات های « خیبر ـ بدر ـ والفجر 8 ـ کربلای 4 ـ کربلای 5 ـ نصر 4 ـ نصر 8 و والفجر 10» حضور داشته و بر حسب اتفاق در هر هشت عملیات از ناحیه ی « گوش ، سینه ، پای راست و هر دو دست » مجروح شده که در عملیات والفجر 10 در آزادسازی حلبچه بر اثر حملات شیمیایی حزب بعث  از ناحیه ی قفسه ی سینه همچنان رنگ می برد .


این جانباز علاوه بر 105 ماهی که در مناطق جنگی حضور داشته به مدت دو سال هم به خدمت مقدس سربازی رفته و به جز دوران آموزشی ؛ مابقی خدمتش را نیز در جبهه بوده و چند بار با توجه به این که مجروح شده و به پشت جبهه انتقال داده شده ولی فرار کرده و دوباره سر از جبهه درآورده است، اما انصافا با این اوصاف 35 درصد جانبازی برای این رزمنده ی دلاور کم نیست؟

امام جمعه ی شهرستان شوش بعد از شنیدن این مطالب  هم خطاب به بنیاد شهید و هم به عباس کرم الهی خبرنگار خادم شهدا گفت :  خاطرات این جانباز شاخص و دیگر جانبازان  می بایست  توسط شما عزیزان جمع آوری شده  و در اختیاران جوانان امروزی که اصلا جنگ و جبهه را ندیده اند قرار گیرد .


اصغر احمدی که از حضور خود در جبهه ها و همچنین چند بار مجروحیتش استفاده ی شخصی نکرده است بعد از این که اظهار داشت سه فرزند دارم که برای یکی از آنها حادثه ای پیش آمد  و دو نفر دیگر بیکار در خانه نشسته اند  و بارها برای او به خواستگاری رفته ام ولی هیچکدام حاضر نشده اند به یک جوان بیکار دختر خودشان را بدهند تنها انتظترم این است که یکی از فرزندانم مشغول کار شود .


حمید ظریف خسرج سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت : روز شنبه با در دست داشتن یک نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران به اداره ی ما تشریف بیاورید تا هم شما را به یکی از شرت ها معرفی کنم و هم سفارشات لازم را داشته باشم .

سومین جانبازی که به خانه ی او رفتیم کریم چتین یکی از آزادگان است  که در عملیات والفجر مقدماتی که ازتاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۱، تا ۲۱ بهمن ۱۳۶۱در منطقه ی فکه به طرف عماره به اسارت درآمد و در حالی که مجروح شده بود به مدت 7 سال صبر و استقامت نمود تا به میهن اسلامی بازگشت .

 

کریم چنین در حضور امام جمعه و نماینده ی شهرستان شوش گفت :زمانی که از عراق به ایران برگشتم به خاطر روحیاتی که داشتم تا مدتی قادر نبودم که به کاری مشغول شوم و از مجموع اسرای شهرستان شوش به جز من 4 نفر دیگر در خانه ماندند و مابقی در شرکت ها مشغول به کار شدند که الان بازنشسته شده و هر کدام هم از سپاه و هم از تأمین اجتماعی حقوق دریافت می کنند که این حق مسلم آنهاست اما من که بیکار ماندم و از طرفی به خاطر یک تصادفی که داشتم خانه را فروخته و به جای دیه پرداخت کردم و این خانه را که در آن زندگی می کنم ماهانه قصد آن را پرداخت می کنم و از نظر اقتصادی فشار زیادی را تحمل می کند لذا انتظار دارم  که شهرداری شوش یه دکه را در اختیار ما بگذارد که هم فردی را در آن به کار بگیرم و هم خودم از این وضعیت خارج شوم .

 

سپس امام جمعه ی شهرستان شوش طی تماس تلفنی با مهندس زمانی شهردار قول مساعد گرفت که روز شنبه با در دست داشته نامه ای از بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهرداری برود .

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز وقتی که متوجه شد این جانباز 40درصد و آزاده ی سرافراز ماهانه قصد خانه را می دهد و نیاز به تسهیلات بانکی دارد خاطر نشان نمود: با عبدالرضا فرجیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان هماهنگی های لازم را به عمل خواهم آورد که در پرداخت وام تسریع به عمل آورد .

در پایان به صورت جداگانه به این جانباران کارت هدیه و لوح تقدیر از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران به دست امام جمعه ی شهرستان شوش اهدا شد .

 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست