04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۶2982

کمیته ی ایثارگران ستاد دهه ی فجر شهرستان شوش تشکیل جلسه داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 26 دیماه 1396 ساعت 9:30 صبح ، نشست کمیته ی ایثارگران ستاد دهه ی فجر در دفتر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ رئیس کمیته ی ایثارگران ستاد دهه ی فجر شهرستان شوش ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست  به تشریح عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان نمود : همانطور که سپاه پاسداران افرادی را آموزش می دهد تا به عنوان روایتگر در مناطق جنگی  ؛ رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را در طول هشت سال دفاع مقدس برای نسل چهارم انقلاب بازسازی کنند ؛ ما مسئولین دستگاه ها هم می بایست راویانی پرورش دهیم تا نقاط ضعف و قوت رژیم ستم شاهی و نقاط قوت و ضعف بعد از پیروزی انقلاب و مقایسه ی آنها نسبت به همدیگر را برای جوانان  ترویج نمایند و  برگزاری این گونه نشست ها و یا نصب بنر  هر چند که خوب باشد اما یک تسکین برای یک لحظه  اسشت و برای پایدار ماندن باید اجازه ندهیم که معاندان از سکوت ما سؤاستفاده کرده و عملکرد  انقلاب اسلامی را کم رنگ جلوه دهند .

 

علی الوار در ادامه عنوان نمود : بارها شنیده ایم که بزرگان خانواده ها نزد فرزندان خود می گویند یاد آن دوران بخیر ؛ جوانان می پرسند : « مگر آن زمان شرایط زندگی چطور بوده است که از آن به خوبی یاد می کنید ؟ » پدران مثلا در پاسخ می گویند : « آن زمان تمام کارهای انشعاب آب را دولت از صفر تا صد انجام می داد در حالی که الان علاوه بر این که 340 هزار تومان باید برای انشعاب آب پرداخت شود از صفر تا صد کار را باید مردم انجام دهند » مقایسه نمی کنند که همین شوش که هفت هزار سال قدمت دارد و بخشی از شهرستان دزفول بود  فقط یک خط خروجی و ورودی تلفن داشت یا همین روستای عمله سیف که به شوش متصل است  فاقد برق بود و یا روستاهایی نظیر « رداده ـ داودآباد ـ خیرآباد قطعه ی نصیر ، خارکوب و ... » برق ، آب و راه آسفالت نداشتند در حالی که الان حتی اینترنت پر سرعت دارند .

 

وی  افزود : ما اگر از عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل سوم و چهارم چیزی نگوییم فکر می کنند این همه امکانات از زمان گذشته  بوده اند و انقلاب اسلامی هیچ کاری  نکرده است که در چنین شرایطی ما مسئولین نزد خدا باید پاسخگو باشیم .

 

رئیس کمیته ی ایثارگران ستاد دهه ی مبارک فجر در پایان  به برنامه های در نظر گرفته شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت : « غبار روبی گلزار شهدا همراه با تعویض پرچم مزار شهداء ـ دیدار از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ـ مسابقه ی آشپزی ویژه ی جامعه ی هدف ـ مسابقات قران در بخش های ( حفظ ـ مفاهیم ، روخوانی و قرائت ) ویژه ی فرزندان شاهد ـ برگزاری هفتاد و دومین و هفتاد و سومین آیین شهد صلوا در خانه ی شهداء ـ مسابقات ورزشی شامل ( دارت و طناب کشی ) ویژه ی دانش آموزان ـ اردوی یک روزه جهت همسران شاهد و ایثارگر ـ نواختن زنگ انقلاب در یکی از مدارس شاهد ـ دعوت از خانواده های شاهد و ایثارگر جهت شرکت در راهپیماایی 22 بهمن ـ تبلیغات محیطی پرتابل و تزئین اداره به مناسبت دهه ی فجر و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی  و هنرهای تجسمی خانواده ی شهدا و ایثارگران »برنامه های شاخص ما هستند که اکثرا در محوطه ی بنیاد شهید و امور ایثارگران  اجرا می گردند .

 

در ادامه عبدالامیر بشکار رئیس ستاد دهه ی مبارک فجر شهرستان شوش ضمن قدردانی از رئیس و دبیر کمیته ی ایثارگران بابت برگزاری این جلسه ، به تشریح عملکرد دستگاه های دولتی تأکید نمود و در این راستا اظهار داشت : آن دستگاه هایی که اقدام به تشریح عملکرد خود نکنند   کم لطفی می کنند ، برخی گذشته را دیده اند  و حال را هم می بینند و به راحتی می توانند گذشته را با حل مقایسه کنند .


 

وی افزود : در همین شهر شوش  در زمان گذشته یک مولد برق داشتیم  که به مدت دو ساعت اطراف حرم دانیال نبی(ع) را را روشنایی می داد و دو ساعت بعد منطقه ای دیگر از شهر را تأمین می نمود ؛ یا در همین شهر فقط دو دبستان ماندانا و آپادانا و یک مدرسه ی راهنمایی اردشیر را داشتیم و برای ادامه ی تحصیل می بایست به دزفول برویم و در کل کشور فقط در مراکز پنج استان دانشگاه داشتیم در حالی که  الان ما در تمام شهرها داشگاه داریم و هیچ کس در مقاطع تحصیلی « ابتدایی ، متوسطه ی اول و متوسطه ی دوم »نیاز نیست به دیگر شهرستان ها برود .


 

بشکار همچنین اظهار داشت در حالی که  در رژیم شاه جمعیت کل ایران کمتر از 20 میلیون نفر بود اما روستاها فاقد برق ـ آب ـ گاز ـ تلفن و دفاتر پستی و حتی جاده بودند  در حالی که الان با 80 میلیون جمعیت تمام روستاهای ما از نعمت برق ، آب و تلفن بهرمند هستند و در یکی دوسال آینده هم به صورت صد در صد دارای گاز و دفاتر پستی به صورت صد درصد بهره مند خواهند شد .

 

رئیس ستاد دهه ی فجر شهرستان شوش  در ادامه گفت : وقتی که اداره ی آب  هزینه ی از صفر تا صد انشعاب آن را به مردم واگذار  می کند  یکی از اشتباه های بزرگ است اما جا دارد یک بار دیگر توصیه کنم  دستاوردهای انقلاب اسلامی را از این فرصتی که به وجود می آید به جوانان و نوجوانان انتقال دهید .

 

بشکار  در ادامه به نمایشگاه دهه ی مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت : چند سالی است که خبری از برپایی نمایشگاه دهه ی فجر در شهر شوش نبوده  ولی امسال  با تأکیدات امام جمعه ی شهرستان شوش نمایشگاه دهه ی فجر برگزار می شود و  مدیریت برگزاری این نمایشگاه به عهده ی فاطمه دیناروند رئیس کمیته ی فرهنگی و هنری می باشد و ادارات موظف هستند  در این راستا با کمیته ی فرهنگی و هنری نهایت همکاری را داشته باشند و من هم پشتیبانی های لازم ر ا خواهم داشت .

 

وی افزود : این نمایشگاه با نمایشگاه های سال های دور می بایست تفاوت د اشته باشد ، مثلا اگر قبلا  شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  شیره و ملاس خود را در معرض دید عموم قرار می داد امسال باید اختراعات و ابتکاران کارشناسان خود را در معرض دید عموم قرار دهند تا جوانان بیش از پیش  با دستاوردها آشنا شوند .

 

در پایان دبیر کمیته ی بسیج ، رئیس کمیته ی فرهنگی و هنری ، دبیر کمیته ی فرهنگی و دانش آموزی ، مسئول روابط عمومی شهرداری شوش و دبیر کمیته ی ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه ی فجر نکته نظرات خود را مطرح نمودند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست