04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۲۶3190

سروان علیرضا ایمانی به عنوان فرمانده ناحیه ی سپاه شوش منصوب شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:45 صبح روز چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 با حضور سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ، سرهنگ قریشوندی مسئول بازرسی سپاه ولیعصر(عج) ، اعضای شورای تأمین و اداری شهرستان شوش ، سروان علیرضا ایمانی به عنوان فرماندهی جدید ناحیه سپاه شوش منصوب شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی در آخرین سخنرانی خود به عنوان فرماندهی ناحیه ی سپاه شهرستان شوش ، ضمن قدردانی و سپاس از کلیه ی اعضای شورای اداری ، شورای تأمین ، روحانیون حوزه ی علمیه ، فرهنگیان ، سران طوایف و عشایر و ایلات « لر ، عرب ، بختیاری ، کرد ، لک ،  ترک ، و دزفولی » به تشریح عملکرد چهار ساله ی خود پرداخت .

وی در ادامه به جنگ نرم به عنوان دشمن پنهان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : خطرناکترین دشمنان، دشمنی است که دشمنی اش را پنهان کند! و این را دشمنان خوب دریافته اند! لذا در جنگ نرم، این باور هاست که مورد حمله پنهان، تدریجی و آرام قرار می گیرند. و با تغییر باورها و انگیزه ها، در قلب و ذهن هر جوان، پایگاهی برای خود می سازند، به مثابه بمبی آماده انفجار، که هر لحظه می تواند علیه کشورش مورد سوء استفاده قرار بگیرد. اگر چه می دانیم که جبهه دشمنیِ دشمن واحد است، اما دشمنی آنها به دو شکل است: ۱-نبرد آشکار ۲-نبرد پنهان یا همان جنگ نرم. از دیدگاه امیرالمومنین (ع) کم خطرترین دشمن، دشمنی است که دشمنی اش را آشکار نموده! لذا حضرت می فرمایند: « اوهن الاعداء کیدا من اظهر عداوته » سست ترین دشمنان، دشمنی است که دشمنی اش، آشکارا باشد!  یا در جایی دیگر می فرمایند: « من اظهر عداوته قل کیده » کسی که دشمنی اش آشکار شود، توطئه و مکرش کم می شود. »اما خطرناکترین دشمنان، دشمنی است که دشمنی اش را پنهان کند! “شر الاعداء ابعدهم غورا و اخفاهم مکیده؛ شرترین و شرورترین دشمنان، کسانی هستند که دشمنی شان عمیق تر و کیدشان مخفی تر است!” لذا بدترین ضربه ها از ناحیه اینان است.


وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : جنگ در معنای عام خود، تحمیل اراده خود بر حریف است؛ به گونه ای که حریف، رفتار مطلوب کشور حمله کننده را در پیش گیرد. اگرچه که جنگ های سخت، کشتارها و خرابی های فراوان به وجود می آورد، اما در این بین با هر شخصی که کشته می شود، شهید یا قهرمانی ساخته می شود که می تواند علَم افتخاری بر قله های انسانی کشورش شود، که هر قطره خونش، انسانی را به راه و باور او می کشاند… و این را دشمنان خوب دریافته اند!لذا در جنگ نرم، این باور هاست که مورد حمله پنهان، تدریجی و آرام قرار می گیرند. و با تغییر باورها و انگیزه ها، در قلب و ذهن هر جوان، پایگاهی برای خود می سازند، به مثابه بمبی آماده انفجار، که هر لحظه می تواند علیه کشورش مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

سپس دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با اشاره به جلسه ی تکریم  سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی اظهار داشت : در مدتی که من به شوش آمده ام  شاهد هماهنگی ، یکدلی و یک پارچه گی  در حوزه ی فرمانذدهی سپاه پاسداران  ، نیروی انتظامی ، شورای تأمین، مسئولین و مردم بوده ام که حاصل این هماهنگی  برقراری امنیتی خوب در شهرستان شوش استت که بخشی از این امنیت مرهون تلاش های سرهنگ بابایی  که مدیری لایزق ، با ذکاوت و محترم بوده می باشد .


وی افزود :  همچنین سروان پاسدار علیرضا ایمانی  از همین صفات  ارزشمند برخوردار است  و از اشخاص ، خدوم ، مؤدب  ، مدبر و مدیری کارآمد به شمار می آید ؛ اما یک نکته را عرض می کنم که سپاه پاسداران همیشه پیشگام در تمام عرصه ها بوده و همه می دانند که این مسئولیت ها روزی از ما گرفته خواهد شد  و این یک واقعیت است که روزی هم از این دنیا می رویم و جنازه ی ما به طرف آرامستان تشییع می گردد ، لذا باید به فکر روزی باشیم وقتی این مسئولیت از ما گرفته می شود سربلند باشیم همانگونه که سرهنگ بابایی با فعالیتی قایبل توجه امروز با سربلند خدمت خدمتی سخت تر به مرکز استان می رود .

دکتر غزی در ادامه به آیه ی 60 از سوره ی الأنفال اشاره کرد و تصریح نمود : « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ ///  و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.»


وی سپس به مانورهایی مستمر نیروهای مسلح خصوصاً سپاه پاسداران اشلاره کرد و گفت : برخی  بر این عقیده هستند که مانورهایی که برگزار می شوند هزینه هایی است که بیهوده سرمایه را از بین می برد در حالی که در هر زمینه ای حتی خارج از بعد نظامی نظیر « فرهنگی  ، اقتصادی و... » باید با برگزاری رزمایش ، مسابقات ، همایبش ها ، جشنواره ها و سمینارها ؛ فعال و پویایی خود را نشان دهیم .

دکتر عدنان غزی شهداء و رزمندگان را امنیت امروز ایران دانست و گفت : کشور ما مدیون « شهدا، ایثارگران،مدافعان حرم و رزمندگانی» است که در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن ایستادگی کردند و  و امروز نیز امنیت ما مدیون ایستادگی ملت در برابر زورگویان است که نیروهای بازدارنده همچون بسیج ؛ ایجاد کرده و دشمن را شکست داده است.


وی در ادامه با بیان این که برگزاری رزمایش های بسیج و سپاه نقش زیادی در بالا بردن امنیت داخلی کشورمان در سطح منطقه دارد، افزود: الحمدالله رزمایش های بسیج و سپاه بازدارنده است ودشمن را را از این نیروی عظیم وحشت زده می کند و طبیعتا به عقب کشانده است.

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان  ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی عنوان نمود : کریم بابایی سرباز پایه  به کار ولایت  در طول چهار سالی که به عنوان فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان شوش انجام وظیفه نمود کارنامه ی درخشانی از خود به جا گذاشت که یکی از کارهای شاخص ایشان  برقراری تعامل  بین اقوام  « عرب ، لر ، بختیاری ، دزفولی و سایر اقوام ساکن در شهرستان شوش است در حالی که دشمن قصد دارد بین اقوام نفاق به وجود آورد اما وجود سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی در کنار اعضای شورای تأمین ، شورای اداری و دستگاه قضایی باعث شده که اقوام  در کنار هم برادرانه زندگی کنند و نهضت امام خمینی(ره)  را یاری داده و امروز هم در رکاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی»  این مسیر را ادامه دهند  و اکنون می خواهیم این سرباز ولایت  را در مرکز استان و در مسئولیتی سنگین تر به کار گیریم و به جای ایشان سروان علیرضا ایمانی که از بطن همین دیار است و دوران پاسداری خود را در شوش آغاز نموده به عنوان فرماندهی جدید ناحیه ی سپاه معرفی کنیم .


وی در ادامه به شاخصه های منحصر به فرد شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : زندگی آرام و برادرانه ی اقوام در کنار هم ، وجود پرخیر و برکت حضرت دانیال نبی(ع) که  مورد تکریم همه ی ادیان الهی است و ما هم به عنوان شیعه به این پیامبر  ادای احترام داریم ، وجود دویادمان شهدای فتح المبین و شهدای فکه  و راهیان نور  که در هیچ شهرستانی  با این کیفیت وجود ندارد ، وجود حوزه های علمیه و مفاخر ارزشمندی هم چون آیت الله سید محمد امام از نظر معنوی ، نکاتی هستند که شوش به صورت انحصاری در اختیار خود دارد و این بستر فراهم است که تهدیدات دشمن را تبدیل به فرصت کنیم .


سردار شاهوارپور افزود : امام خمینی(ره) وقتی که جنگ شروع شذد هر چند که سختی های خود را داشت فرمود: « این جنگ یک فرصت برای انسجام و حضور یکپارچه ی مردم بود و نتیجه ی آن انسجام حو.زه های مختلف بسیج شد .» بعد از جنگ هم حضرت آقا فرمود :«تهدیدهای علیه نظام را باید به فرصت تبدیل کرد . » همانند جنگ 33 روزه مقاومت اسلامی لبنان با رژیم صهیونیستی ، جنگ 22 روزه نوار غزه ، اشغال کشور کویت ، اشغال عراق توسط آمریکا ، اشغال عراق و سوریه توسط تکفیری ها و داعشی ها و... » همه تهدیدهایی بودند که به فرصت تبدیل شدند .»

سروان علیرضا ایمانی فرمانده جدید ناحیه ی سپاه شهرستان شوش  بعد از دریافت حکم از دست سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان در سخنانی کوتاه گفت : از حسن اعتماد سردار حاج حسن شاهوارپور که مرا به عنوان فرمانده ناحیه ی سپاه شهرستان شوش منصوب نمود سپاسگذاری خدا را به عمل می آورم و از خداوند یکتا می خاهم  در این راه یاری ام کند تا روزی که می خواهم این مسئولیت را به فرد دیگری دهم سربلند و رو سفید باشم .


وی افزود : آنهایی که می خواهند در خط ولایت کار کنند می بایست در ابعاد مختلف خود را بسنجدند  ، یکی از این ابعاد  معنوی است که از خودگذشتگی و شهادت و تلاش را در بر دارد . کسب علم و دانش ، مهارت ها در تمام زمینه ها امری ضروری است و تا می توانید ساز و برگ جمع کنید و عهمه می دانید که دشمن اصلی اسلام ، انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه ی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمریکای جنایتکار است و از همه ی جهات می بایست در مقابله با آن آمادگی خود را حفظ کنیم  ، متأسفانه برخی از افراد که از خواص هستند  در آن راستا گام بر می دارند .

ایمانی در ادامه به بخشی از اهداف خود اشاره کرد و تصریح نمود : « جذب حداکثری آحاد مردم  خصوصا قشر جوانان و نوجوانان ، استکبارستیزی ، جذب عناصر با ایمان ، انقلابى  و ولایی به مجموعه ی سپاه ، محرومیت زدایی ، هماهنگی ، برادری و برقراری وحدت ، تعامل با اقشار مختلف با رعایت سلسه مراتب فرماندهی ، ترویج معنویت حسب وظیفه ی شرعی ، دینی ، عرفی و اخلاقی ، برقراری آسایش و امنیت ، ادامه دادن راه شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، اطاعت و پیروی از دستورات مافوق و.... » از مجموعه اهدافی است که با همکاری سایر نیروهای مخلص سپاه ، شورای اداری ، شورای تأمین ، دستگاه قضایی ، فرماندار ، امام جمعه ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های فرهنگی سعی در اهتمام آنها دارم و تا قطره ی خونی در بدنم دارم ثابت قدم خواهم ماند .

در پایان مسئولین ادارات ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم با اهدا لوح تقدیر و دسته گل از خدمات چهار ساله ی سرهنگ پاسدار دوم کریم بابایی تجلیل به عمل آوردند .


شایان ذکر است در این آیین ؛ « سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ، سرهنگ قریشوندی مسئول بازرسی سپاه ولیعصر(عج) ، سید جاسم ساعدی مشاور وزیر و سرپرست دفتر امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی ، آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ، دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری ، مهندس یوسف زمانی شهردار ، اعضای شورای تأمین ، جمعی از فرماندهان ، درجه داران و سربازان نظامی و انتظامی ، رئیس و اعضای شوراهای اسلامی شهر رو روستا و.... حضور داشتند . »

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست