03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۲۰2090

پانزدهمین شهد صلوات در خانه ی زنده یاد رمضان نادری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

یکشنبه 19 دیماه 1395 ساعت 20 ، پانزدهمین شهد صلوات به مناسبت یکمین سالروز شهادت مدافع نظم و امنیت « شهید عباس نادری » و چهلمین روز درگذشت پدر بزرگوار این شهید ، بسیجی بی ادها زنده یاد حاج رمضان نادری ، در منزل این فقید سعید برگزار شد .

به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و با سخنرانی سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت « جلال الدین حیدری » از نداحان شهرستان دزفول ، جمعی از مدافعان حرم ، خانواده های معظم شهداء ؛ غلامرضا جوادی نصیر مدیر هیئت عزاداران و تعزیه خوانی خامس آل عبا(ع) ، مهندس سعید مهرپرورنایب رئیس ، عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر ، مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز و جمعی از پرسنل نیروی انتظامی ، مراسم پانزدهمین شهد صلوات در خانه ی زنده یاد حاج رمضان نادری از بسیجیان 8 سال دفاع مقدس برگزار شد .

سرهنگ بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش ضمن ادای احترام به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای صدر اسلام ، انقلاب اسلامی ، 8 سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم و نظم و امنیت و درود بیکران به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» ؛ از مجمع اهل بیت (ع) قدردانی نمود و در این خصوص گفت : با توجه به این که هر چه داریم از شهداست ، لذا کاری که مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش از 15 هفته ی پیش در خانه ی شهداء آغاز کرده اند ، کاری  خدا پسندانه است و امیدوارم این کار ادامه داشته باشد .

وی افزود : همه می دانند که استکبار جهانی و دشمنان این نظام غافل ننشسته اند  و به عناوین مختلفی در صدد هستند که به حاشیه بکشانند ولی به خواست خدا تا رهبری حکیم و بصیر همانند مقام معظم رهبری داریم و تا زمانی که در جای جای ایران اسلامی یادواره ی شهدا و در شهرستان شوش مراسم شهد صلوات برای شهدا  با حضور جوانان برگزار می شود ، آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند .


وی سپس ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه ی معصومه(س) عنوان نمود : اگر ما بند به بند وصیت نامه شهداء را که تعسی گرفته از قرآن کریم و احادیث هستند اجرا و عمل کنیم ، بدون هیچ گزندی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، انقلاب خود را با حضور امام زمان(عج) متصل خواهیم نمود .

سرهنگ بهاروند در ادامه به 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم اشاره کرد و خاطر نشان نمود : رحلت مرموز آيت الله سید مصطفي خميني فرزند امام (قدس سره) در آبان 1356، شتاب خاصي به حركت انقلاب اسلامي بخشيد كه مي توان موج برخاسته از آن را به عنوان آغاز قيام عمومي مردم دانست. مجالس يادبود متعددي در سرتاسر كشور برگزار و در پي هر يك از اين مجالس، تظاهرات گسترده اي عليه رژيم شاه به راه افتاد و بار ديگر امام (قدس سره) به عنوان رهبر حركت اسلامي در جامعه مطرح گرديد. از اين رو دستگاه حاكم و به ويژه شخص شاه بر آن شد تا با توهين به ساحت امام (قدس سره) چهره ي ايشان را در انظار عمومي مشوش سازد و با نوشتن مقاله اي با صراحت به آن بزرگوار توهين نمايد.

وی افزود : در اواسط دي 1356، كه پاكت ممهور به مهر رژیم ستم شاهی از دفتر هويدا وزيری خارج مي شد، كسي از كارگزاران رژيم گمان نمي برد كه اين نامه مانند آتش به دامن رژيم شاه بيافتد. پيك دربار نامه را به داريوش همايون، وزير اطلاعات و جهانگردي داد و او نيز نامه را جهت انتشار به روزنامه اطلاعات داد. مسعودي صاحب امتياز روزنامه، پس از با خبر شدن از مفاد مقاله، آن را براي آينده روزنامه خطرناك يافت و نگران و اكنش علما و روحانيون شد. اما در تماس هايي كه با وزير اطلاعات و جهانگردي و نخست وزير (آموزگار) گرفت، دريافت كه برخي از مفاد تند و تحريك آميز آن به خواست شاه در مقاله گنجانده شده است. شاه دستور نگارش «ايران و استعمار سرخ و سياه» را در حالي داده بود كه پيش از آن، مضامينش را در گفت و گو با خبرنگار يك مجله ي امريكايي بيان كرده بود. اما گزارشي از عراق در اين باره كه « امام خمینی(ره) در رساله عمليه خود سلطنت را غير شرعي اعلام كرده و اين نظر در چاپ جديدي از توضيح المسائل ايشان منتشر شده است.» خشم شاه را به آن حد برانگيخت كه دستور نگارش اين مقاله را داد. مدرسين حوزه علميه ي قم پس از اطلاع از محتواي مقاله، در بيت آيت الله حسين نوري گرد آمدند تا اقدامي هماهنگ عليه رژيم داشته باشند و پس از بررسي ابعاد گوناگون مسأله، تصميم گرفته شد كه هجدهم دي درس هاي حوزه تعطيل شود.


سرهنگ بهاروند افزود : پس از سخنان آيت الله نوري، انبوه جمعيت كه به ده هزار نفر مي رسيد، راهپيمايي را آغاز، و مي خواستند از طريق خيابان ساحلي به منازل آيات سلطاني طباطبايي و مشكيني بروند. اولين نشانه هاي درگيري به وسيله ي مأموران رژيم رخ داد. يكي از آن ها شيشه بانك صادرات را شكست و مأمور ديگري همان شيشه را با پاره آجر نشانه گرفت. همين بهانه كافي بود كه اسلحه ها به طرف مردم نشانه گيري شود. با دستور فرمانده نيروهاي امنيتي، تيراندازي شروع شد. با به زمين افتادن تعدادي از مردم، جمعيت در كوچه هاي اطراف پناه گرفتند. مردم با هر آنچه كه به دست مي آوردند، مقابل مأموران مسلح رژيم ايستادند. جنگ و گريز تا ساعاتي از شب ادامه يافت .مجروحان به بيمارستان بزرگ شهر منتقل شدند و عده اي براي آگاهي از اوضاع مصدومين رو به روي بيمارستان اجتماع كردند. در اين روز دست كم شش نفر شهيد و ده ها تن زخمي شدند. مردم به خیابان‌های اطراف رفته، این شعار را سر می‌دادند «از جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم، یا مرگ یا خمینی». این شعار زیبا در پایان آن روز غم‌انگیز، عشق بی کران مردم را به رهبر محبوب خویش نشان می‌داد. رژيم پهلوي بعد از واقعه ي خونين 19 دي، عده اي از كارمندان و اعضاي حزب رستاخيز را جمع آوري و با به راه انداختن تظاهراتي نمايشي سعي كرد، وانمود كند كه روشنفكران ايران، « شورش مرتجعين قم» را محكوم مي كنند.


فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفت : قیام19 دی قم زمینه ها و علل و عوامل مختلفی دارد. هرچند تبعید امام به نجف و دوری ایشان از مركز مبارزات اسلامی قم، ادامه نهضت اسلامی را با مشكل و مانع روبه رو ساخت ولی اندیشه مبارزه و مخالفت با رژیم پهلوی به عنوان یك نظام باطل و ظالم در روح و جان مردم باقی مانده بود. از این رو دوام گفتمان مبارزه كه حاصل اندیشه های سیاسی امام بود، زمینه اصلی قیام 19 دی محسوب می شود. علاوه بر این، دوره سخت اختناق و سركوب نیز موجبات قیام را فراهم ساخت. درگذشت دكتر علی شریعتی، فضای بازسیاسی و مجموعه حوادث این دوره، شهادت آیت الله مصطفی خمینی و رهبری های امام خمینی و از همه مهمتر مقاله اهانت آمیز 17 دی 56، زمینه ها و عوامل مهم قیام 19 دی بوده است . بعد از اين حادثه، طلاب و علماي قم با انتشار اعلاميه اي ضمن محكوم كردن كشتار مردم بي دفاع، اين سؤال را مطرح كردند كه آيا فضاي باز سياسي به اين معناست كه اگر كساني به مطالب غير واقعي روزنامه اعتراض كنند، بايد با گلوله پاسخ بگيرند؟رژيم، شب بيستم دي ماه شهر را مملو از نيروهاي امنيتي كرد و به نوعي در شهر حكومت نظامي اعمال كرد.

وی سپس موضوع را با اشاره به شهدای 8 سال دفاع مقدس عوض نمود و در این خصوص اظهار داشت : همه به یاد دارید که دشمن بعثی که همه جانبه از طرف بیش از 34 کشور از نظر ادوات و تجهیزات جنگی حمایت می شد تا همین 4 کیلومتری شوش جلو آمد و انصافاً مردم ولایتمدار شوش خصوصاً عشایر غیور عرب و لر در کنار پاسداران و بسیجیان جانانه دفاع کردند و از هجوم دشمن به شهر شوش جلوگیری نمودند و در طول 8 سال دفاع مقدس شهدایی نظیر « شهید حسن درویشی ـ شهید صفر احمدی ـ شهید مجید بقایی ـ شهید حسن بارانی و ... » تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند ولی دشمن در اتاق فکر خودش با توجه به این جنگ سخت ، تهاجم فرهنگ غرب ، دوران سازندگی پس از جنگ و جنگ نرم را پست سرگذاشته ایم بیکار نمانده است و برای تمام موارد و مراحلی که در کشور رخ می دهد برنامه ریزی می کند تا به هدف اصلی اش یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برسد و همه ی ما وظیفه داریم که چنین جلساتی را تداوم دهیم و جوانان نسل سوم و چهارم را که فاصله گرفته اند را دوباره دورخود جمع کنیم و آنها را با رشادت ها و دلاورمردی های شهداء آشنا کنیم .

وی در ادامه به ماهواره ، دشمن خاموش و بنیان برانداز خانواده ها اشاره کرد و تصریح نمود : اگر ما از ماهواره و اینترنت درست استفاده نکنیم و ما می بایست  وظیفه ی خود را که مدیون خون شهدا هستیم به درستی انجام دهیم و انتظارم از شما این است که فقط به پلیس بسنده نکنید بلکه به عنوان همیار پلیس دوشادوش ما حرکت کنید و بیایید نگذاریم فیلم هایی که در کشور ترکیه اجازه ی پخش به آنها داده نمی شود از طریق ماهواره ها در خانه های ما ایرانی ها و ما شوشی ها پخش شده که هدف آنها زنان و دختران ماست تا طرح جدایی آنها را با حجاب و عفاف و دور شدن از کانون گرم خانواده است ، را پیاده کنند  .


سرهنگ بهاروند در بخش پایانی سخنان خود به سوره ی « ضحی» اشاره کرد و اظهار داشت : قاری قرآن امشب در تلاوت خود به سوره ی ضحی اشاره کرد و مرا به یاد یک روز قبل از شهادت شهید عباس نادری برد ، شهید نادری که خود یکی از قاریان قرآن بود و هر وقت مراسمی داشتیم برای تلاوت قرآن از وجود ایشان استفاده می کردیم ، یک روز قبل از شهادتش سوره ی ضحی را قرائت نمود و گفت « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ـ وَالضُّحَى ، وَاللَّيْلِ إِذَا سَجَى ، مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَمَا قَلَى ، وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولَى ، وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى ، أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيمًا فَآوَى ، وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى ، وَوَجَدَكَ عَائِلًا فَأَغْنَى ، فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ ، وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ ــ به نام خداوند رحمتگر مهربان ، سوگند به روشنايى روز ، سوگند به شب چون آرام گيرد ، [كه] پروردگارت تو را وانگذاشته و دشمن نداشته است ، و قطعا آخرت براى تو از دنيا نيكوتر خواهد بود ، و بزودى پروردگارت تو را عطا خواهد داد تا خرسند گردى ، مگر نه تو را يتيم يافت پس پناه داد ، و تو را سرگشته يافت پس هدايت كرد ، و تو را تنگدست‏ يافت و بى ‏نياز گردانيد، و اما [تو نيز به پاس نعمت ما] يتيم را ميازار ، و گدا را مران » در واقع این سوره  به همین شهید ، بعد از این که برای نظم و امنیت در مقابل اشرار شربت شهادت را نوشید بر می گردد که جا دارد در آستانه ی یکمین سالروز شهادت این شهید والامقام و چهلمین روز درگذشت پدر بزرگوارش ، بسیجی مخلص و پاک حاج رمضان نادری ادای احترام نموده و با هم برای شادی روحشان فاتحه ای قرائت کنیم .


در ادامه جلال الدین حیدری مداح اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (ص) به ذکر مصیبت پرداخت و فضا را به واقعه ی کربلا و زنده نگه دارنده ی عاشورا حضرت زینب (س) را برد و اشک ها را از چشم ها جاری ساخت .


ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از سرهنگ بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و جلال الدین جیدری از مداحان اهل بیت(ع) شهرستان شوش از حاضرین برای شفاعت رضا جولا مداح اهل بیت(ع) شهرستان شوش که در چند وقت پیش بر اثر سانحه ی رانندگی از ناحیه ی گردن دچار آسیب شده تقاضای دعا نمود و از عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که در حالی که از ناحیه ی پا جراحی نموده ولی از حضور در مراسم شهد صلوات و پوشش خبری آن غافل نشده قدردانی نمود و ایشان را خادم شهداء معرفی کرد .


شایان ذکر است شانزدهمین شهد صلوات روز یکشنبه 26 دیماه در منزل شهید خلف ظهیری واقع در زمین شهری جنوبی ـ خیابان حافظ ساعت 20 با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حسین خنیفر  برگزار می شود .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست