04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۲۶2104

شانزدهمین شهد صلوات در منزل شهید خلف ظهیری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 26 دیماه 1394 ساعت 20 هم چون هفته های گذشته ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، شانزدهمین شهد صلوات در منزل شهید ملا خلف ظهیری برگزار شد .

در این شهد صلوات که علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ، جمعی از خانواده های معظم شهداء شهروندان و اهالی منطقه ی زیباشهر و آخر آسفالت حضور داشتند ،  حجت الاسلام سید حسین احمدی امام جماعت آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این سلسه شهد صلوات ها در خانه ی شهداء به فضائل ذکر صلوات اشاره کرد و عنوان نمود : صلوات فرستادن ، این ذکر شریف،  موجب استجابت دعاست. در بعضی از روایات تصریح شده است كه برای استجابت دعا، آن را با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز كنید، زیرا صلوات بر محمد و آل محمد همواره مستجاب است، و خداوند كریم‌تر از آن است كه دعای اول را مستجاب كند و دعای دوم را مستجاب ننماید. از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است كه فرمود: « اذا كانت لك الی الله سبحانه حاجه فابدء بمسأله الصلوه علی النبی (ص) ثم سل حاجتك، فان الله اكرم من ان یسأل حاجتین، فیقضی احداهما و یمنع الاخری. »


وی افزود : در روایات دیگری آمده است كه دعایتان را با صلوات شروع و با آن ختم كنید، تا دعای شما بین دو  دعای مقبول واقع شود و مستجاب گردد، زیرا خدا كریم‌تر از آن است كه اول و آخر دعاء را مستجاب كند و وسط آن را مستجاب ننماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین احمدی ، در این مراسم شهد صلوات  ، شهدای دفاع مقدس  و شهدای مدافع حرم را همانند شهدای کربلا جنود الله دانست و در این راستا گفت :  بسیاری افراد در تاریخ بشریت بر طریقت ظلم و با بی‌عدالتی کشته‌شده‌اند اما در این میان، تنها شهدای دفاع از دین و مکتب خداوند هستند که نامشان در حافظه تاریخ ماندگار شده و تا قیامت از آنان به نیکی و بزرگی یاد می‌شود.


وی افزود: دلیل این جاودانگی در نیت‌های خداجویانه، اخلاص و معرفت مجاهدان راه حق است؛ آن‌ها که تنها رضای پروردگار را در نظر می‌گیرند و حتی عمل به فریضه خدمت به خلق را هم در جهت کسب رضایت او دنبال می‌کنند، از چنان منزلت و محبوبیتی در نزد خداوند برخوردار می‌شوند که حق‌تعالی جان‌های خاکی‌شان را با قرب الهی در ملکوت معاوضه می‌کند؛ دراین‌باره مقام معظم رهبری چه شایسته می‌فرمایند که « شهادت، فروختن جان فانی به بهای بهشت و به‌اصطلاح نذر کردن روغن ریخته برای امامزاده است» .


وی در ادامه گفت :  شهدا رفتندتا اسلام بماند پس وظیفه ماست که از دین اسلام پاسداری و نگهداری کنیم و هر خط وصیت نامه های شهدا می تواند چراغی برای هدایت انسانها باشد که عمل کردن به آن ، سعادت و خوشبختی را به همراه دارد و امروز شهدا افتخار بزرگ ایران زمین هستند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مردم و مسئولین نسبت به راه و آرمان شهدا گفت: ما به نعمت خون شهدا زندگی می کنیم. مسئولیتی هم که داریم برای این است که در خدمت ملت  شهید پرور باشیم.
احمدی، در بخش دیگر بیانات خود به نقش بی بدیل شهدای قبل انقلاب در تشکیل گیری نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: عامل پیروزی انقلاب شهدا بودند. شهدا ثابت کردند که با دست خالی اما ایثار و فداکاری می شود بهترین مدال های افتخار را ثبت کنند.


در پایان دو نفر از پسران  شهید ملاخلف ظهیری گوشه ای از وصیت نامه ی شهید را قرائت نموده و نحوه ی رفتن به جبهه و شهید شدن وی را تشریح نمودند .

شایان ذکر است هفدهمین شهد صلوات روز یکشنبه سوم بهمن 1395 ساعت 20 در منزل شهید مظفر کله برگزار می شود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست