04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۲۳۱2433

سی و سومین جلسه ی مجمع اهل بیت شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30 یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، سی و سومین مراسم شهید صلوات در منزل شهید « پرویز مرادی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛  این مراسم که در آستانه ی سوم خرداد « روز آزادسازی خرمشهر » و چهارم خرداد ماه « روز مقاومت و پایداری شهرستان دزفول » با سخنرانی سرهنگ پاسدار بازنشسته علی ظهیری با همین موضوع برگزار شد .

این روایتگر هشت سال دفاع مقدس در بخش اول سخنان خود که به  روز آزاد سازی خرمشهر اختصاص داشت گفت : بعد از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری توسط حضرت امام خمینی(ره) و هماهنگی که بین سپاه پاسداران و ارتش به وجود آمده بود  ، موفقیت های ایران یکی پس از دیگری آغاز شد و با اجرای عملیات های « ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ـ طریق القدس و آزادی جذابه و بستان ـ فتح المبین که به فتح الفتوح معروف است و باعث خارج شدن شوش ـ دزفول و جاده ی ترانزیت اهواز اندیمشک از تیر رس مستقیم گلوله های توپ و خمپاره دشمن بعثی منجر شد و بالاخره  بیت المقدس که از 10 اردیبهشت 1361 آغاز و به مدت 25 روز طول کشید و در سوم خرداد 1361 با آزادسازی خرمشهر » خاتمه یافت ، ایران روز به روز قوی تر و ثابت قدم تر از قبل عزم خود را عزم نمود وتا پایان جنگ تونست عملیات های دیگر نیز انجام دهد که با توجه به کمی وقت  فقط به عملیات بیت المقدس گریزی خواهم زد .


سرهنگ پاسدار بازنشسته علی ظهیری افزود : دشمن بعثی با ورود به شهر خرمشهر بر روی در و دیوار آن جمله ی ِ « آمده ایم که بمانیم » این شهر را از کشور عراق می دانست و خط تاکسی خرمشهر  به بصره را راه اندازی کرده بود و حتی در رایو تلویزیون خود شرایط جوی و آب و هوای خرمشهر را با نام محمره اعلام می کرد .

ظهیری در پایان بخش اول سخنان خود اظهار داشت : عراق اصلا تصور نمی کرد که ایران بتواند تا 20 سال آینده خرمشهر را از آنها پس بگیرد و هر وقتی هم که این رویداد بسیار بزرگ رخ داد امام خمینی(ره) فرمود : « خرمشهر را خدا آزاد کرد . »

وی در ادامه به چهارم خرداد ماه « روز مقاومت و پایداری شهرستان دزفول » اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دشمن بعثی تمام قانون بین المللی را در طول هشت سال دفاع مقدس زیر پا گذاشت و با برخورد ناشایست با اسرای جنگی و بمباران و موشک باران افراد غیر نظامی  و هم چنین بمباران ها و شلیک گلوله های توپ و خمپاره ی شیمایی در حلبچه و برخی از مناطق جنگی ، خود را به عنوان یک جنایتکار جنگی نزد خاص و عام معرفی کرد .

ظهیری با اشاره به جنگ شش روزه ی اسرائیل و اعراب تصریح نمود : اسرائیل طی شش روز با بمباران پایگاه های هوایی کشور مصر موفق شد 70 درصد هواپیماهای این کشور را در همان پایگاه ها از بین ببرد و در واقع همین کار باعث سقوط کشور مصر شد ؛ لذا عراق هم همین قصد را داشت لذا با به پرواز درآوردن 192 هواپیمای جنگی  در روز 31 شهریور 1359   تمام پایگاه های هوایی ایران را بمباران کرد و 20 هواپیما را فقط به بمباران پایگاه چهارم شکاری دزفول اختصاص داده بود اما به جز از بین رفتن یک هواپیما و یک هلیکوپتر در کل این بمباران ها راه به جایی نبرد و امام خمینی(ره) به مناسبت اول مهر روز بازگشایی مدارس فرمود : «اصلا نترسید ، آن چنان سیلی به صدام خواهیم زد که از جایش بلند نشود . » و به همین منظور 140 هواپیما  که 40 فروند از آنها متعلق به پایگاه چهارم شکاری دزفول بود تحت عنوان « عملیات کمان 99 »  به عراق  رفته و تمام مراکز مهم  و استراتژیک این کشور را بمباران نموده و سالم به ایران برگشتند .


روایتگر هشت سال دفاع مقدس در بخش دوم سخنان خود به دلایل انتخاب دزفول به عنوان شهرستان نمونه و پایتخت مقاومت ایران اشاره کرد و اظهار داشت : پنج/5 فاکتور مهم وجود دارد که دزفول به این مهم دست یافت که در زیر به آنها اشاره می کنم :

1 ـ شهرستان دزفول با این همه بمباران و موشک باران خالی از سکنه نشد ـ شهر به 24 قسمت تقسیم شده و هر قسمت با مدیریت یک مسجد به عنوان پایگاه مقاومت مدیریت می شد  که به عنوان نمونه می توان به مسجد نجفیه اشاره کرد و در این مسجد با توجه به این که جوانان مشغول به آموزش قرآن بودند در یکی از بمباران ها به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند و در حالی که شهر بمباران می شد و یا موشک به آن اثابت می کرد  ؛ ورزش شهر تعطیل نشد ـ بازارش رونق خود را حفظ کرد و حتی مردم به سینما هم می رفتند و خرابی های ناشی از جنگ را بازسازی می کردند .

2 ـ طبق آمار  رسمی ؛ دزفول 176 بار با انواع موشک های ساخت شوروی سابق مورد حمله قرار گرفت 480بار بمباران هوایی شد و 2500 بار گلوله های توپ قرار گرفت که 1950 مورد آن به واحدهای مسکونی و تجاری اثابت کرد و  در مجموع 2700 شهید چه در خط مقدم جبهه ها و چه در سطح شهر تقدیم انقلاب اسلامی نمود و این شهر در طول هشت سال دفاع مقدس هر بار که می خواست توسط دشمن بعثی بمباران یا موشک باران شود ، اولین شهر اعلام می شد که به « الف »  معروف شد و به عبارتی دزفول به شهر « بلد الصواريخ » لقب گرفت .


3 ـ وجود پایگاه چهارم شکاری دزفول  سومین فاکتور مهمی بود که دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران معرفی شد  ، چون هم جلسات فرماندهان عالی رتبه ی جنگ ارتش و سپاه در این پایگاه برگزار می شد و هم محل فعالیت شبانه روزی خلبانانی نظیر « شهید فرزنین ـ شهید بابایی و ...بود » و از طرفی با« 1515 صوتی پرواز برون مرزی » دارای بیشترین رکورد صوتی پرواز پایگاه های هوایی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است .

4 ـ وجود عالم ربانی حضرت آیت الله قاضی دزفولی  که قوت قلب مردم و روحیه بخش جوانان بود هرگز نگذاشت که نماز جمعه در این دیار تعطیل شود و رادیو دزفول را نیز اجازه نداد که از فعالیت خود دست بکشد و در همان زمان با ایجاد ایستگاه های صلواتی در خطبه های نماز جمعه نیاز رزمندگان را اعلام می کرد و مردم نیز بلافاصله آن نیازمندی ها را تأمین می کردند . این عالم ربانی در تاریخ 13 بهمن 1364 دارفانی را وداع گفت و  یک روز بعد یعنی 14 بهمن در به خاک سپرده شد و مردم دزفول را عزادار نمود .


5 ـ شهرستان دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس محل زندگی خانواده ی شهدایی نظیر « باقری ـ همت ـ دستواره ـ حمید و مهدی باکری ـ سردار احمد سوداگر ـ سردار رئوفی و ... » بود و حتی وقتی که « شهید رجایی ـ شهید چمران و  آیت الله هاشمی رفسنجانی » به خوزستان می آمدند بیشتر در شهرستان دزفول مستقر می شدند و به خاطر همین پنج فاکتور در تاریخ 4 خرداد 1366 در تقویم رسمی کشور ، نام دزفول به عنوان پایتخت مقاومت  ایران ثبت  شد و هر ساله در شهرستان دزفول مراسمی به همین مناسبت برگزار می شود .

وی در پایان اظهار داشت : ملت ایران در مجموع در طول هشت سال دفاع مقدس نزدیک به 220 هزار شهید ـ 140 هزار جانباز ـ 320 هزار مجروح و 40 هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود که سهم شهرستان دزفول 2700 شهید است .


سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدر دانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به خاطر  هماهنگی با خانواده ی شهدا به منظور برگزاری مراسم شهد صلوات از خانواده ی زنده یاد سرهنگ پاسدار ندایعلی قدردانی نمود و در این خصوص اظهار داشت : مدت ها برای برگزاری مراسم شهد صلوات از یک سیستم صوتی سیار استفاده می کردیم که بارها دچار مشکل شد و لذا بدون استفاده از سیستم صوتی برخی از جلسات را برگزار نمودیم تا این که خانواده ی زنده یاد سرهنگ پاسدار ندایعلی جانشین سپاه  حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با پیگیری های سرهنگ پاسدار بازنشسته علی ظهیری مبلغ سه میلیون و دویست هزار تومان را به حساب ما واریز نمود و توانستیم از این هفته سیستم خوبی را خریداری نماییم .


وی افزود : در این جلسه 18480 صلوات با استفاده از حروف ابجد به نیت شادی روح شهید نوجوان پرویز مرادی قرائت گردید .


شایان ذکر است سی و چهارمین جلسه ی شهد صلوات روز یکشنبه 7 خرداد 1396 در منزل شهید محمودسگوندی« یکی از شهدای عملیات بیت المقدس» واقع در ابتدای خیابان شهید محمد منتظری(وحدت) برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست