03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۰۴2491

سی و هشتمین شهد صلوات مجمع اهل بیت شوش برگزارشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 4 تیرماه 1396 هم زمان با شب عید سعید فطر ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سی و هشتمین شهد صلوات در منزل « شهید عبدالمحمد پاطلا» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ضمن عرض تبریک عید سعید فطر به خانواده های شهداء ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم ؛ به زندگی نامه ی شهید عبدالمحمد پاطلا اشاره کرد و گفت : شهید عبدالمحمد پاطلا در تاریخ 10 شهریور ماه 1344 دیده به جهان گشود و در پنجم اسفند ماه 1364 در سن 20 سالگی در اتوبوسی که به اتوبوس شهادت معروف شد بر روی پل بهمن شیر بر اثز بمباران هوایی  به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

وی افزود : شهید پاطلا در آن زمان که مشغول به تحصیل بود  رفتاری متفاوت با دیگران داشت ، تنها حال عرفانی او بر تمام رفتارهای دوستانش می چربید  ، هیچ گاه نمازش با تأخیر خوانده نمی شد و همیشه در پنج مسجد شهر هم تدریس قران برای جوانان را بر عهده داشت و هم تفسر قرآن را برای جوانان  تدریس می کرد و در کنار آن تمام عشق و علاقه اش کسب علم و فضیلت بود ، او می خواست عالماً خدا، انقلاب و ولایت را بشناسد و بعد از رسیدن به آرزویش سر به فرمان نهاد .


مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش در ادامه به فراز دیگری از زندگی این شهید پرداخت و خاطر نشان نمود : کلمه « لااله ... و بالوالدین احسانا را به خوبی درک کرده بود و عاقبت به خیریرا در آن می دید ، بسیار مهربان بود و هیچ گاه با صدای بلند با پدر و مادر صحبت نمی کرد و به دنبال کسب رضایت آنها بود و بدون اذن والدین حتی به مسجد هم نمی رفت .

وی افزود : در زمان انقلاب با وجود کمی سن در راهپیمایی ها و تظاهرات ، مراسمات مساجد و مخصوصا مسجد جامع و سخنرانی ها بدون هیچ پروایی شرکت می کرد و از کودکی به شهید سید محمد کاظم دانش عشق می ورزید .

حاج ناصر پیوست در ادامه به بخشی از وصیت نامه ی شهید پاطلا اشاره کرد و اظهار داشت : این شهید والامقام در ابتدای وصینامه ی خود می گوید « این حقیر با استناد به آیه ی شریفه ی سوره ی مبارکه ی لقمان که می فرماید ( و ما تدری نفس بأی ارض تموت ) وصیتی چند دارم که می خواهم به عرض خانواده ی محترم  ، دوستان و آشنایان برسانم .عزیزان همیشه به آن آیه ای که ذکر شد توجه داشته باشید ؛ چه کسی می داند در کجا خواهد مرد و چه کسی می داند قیامت کی برپا می شود و چند لحظه ی دیگر چه خواهد شد ، آیا تاکنون به این مطالب اندیشیده ایم ؟ آیا اگر سفر آغاز شود توشه برداشته ایم ؟ آیا از گذشته ی خود پشیمان شده ایم ؟ آیا آماده ی  رفتن هستیم ؟ تمام این سئوالات را باید جوابگو باشیم ، دنیا محل کاشتن است و آخرت محل برداشت ؛ این سخنی است که همیشه بزرگان ما تذکر داده اند ( الدنیا مزرعه الاخره ) .»


سپس آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان با توجه به تقارن شهد صلوات با شب عید و تراکم برنامه های که داشت در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از بانیان برگزاری مراسم شهد صلوات  ، یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و در سخنانی کوتاه به فضائل شهداء و وصیت نامه ی آنها اشاره کرد و گفت اگر ما به وصیت شهداء توجه داشته و به آنها عمل کنیم در زندگی دچار هیچ مشکلی نخواهیم شد .


در ادامه به مناسب عید سعید فطر 16 جلد کلام الله مجید به قید قرعه به 16 پدر و یا برادر شهید اهدا و از امین رحیمی که باز زبان روزه و با گرمای بالای 50 درجه در شغل شریف پخت نان مشغول است و در این 38 شهد صلوات خدمات زیادی را برای شهداء بر عهده داشته تجلیل به عمل آمد .


 

شایان ذکر است سی و نهمین شهد صلوات روز یکشنبه 11 تیرماه 1396 هم زمان با سالروز شهادت آیت الله صدوقی ؛ چهارمین شهید محراب که در سال 1361 توسط منافقین کور دل به درجه رفیع شهادت نائل گردید در خانه ی شهید غلامحسین راشدی  واقع در منطقه ی احمدآباد خیابان قیس ابن مسهر  (پشت خیابان عدالت ) برگزار می شود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست