04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۲۵2525

چهل و یکمین مراسم شهد صلوات در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 25تیرماه1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، چهل و یکمین مراسم شهد صلوات در منزل « شهید ناجی آل کثیر» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام حسین آل کثیر معاونت حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ضمن قدردانی از بانی یان سلسله برنامه های شهدصلوات برای شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر شهیدان گمنام ، شوش ، سخنان خود در دو محوریت « شهید و شهادت » و « پنج شرط قبولی اعمال » و ربط آنها با همدیگر به صورت خلاصه جمع آوری کرد و در مقدمه ای کوتاه گفت : شهید شخصی است که از خود باوری به خدا باوری رسیده و بی شک کسی که از جان خود برای رسیدن به خدا بگذرد در جامعه افضل و بسیار ارزشمند و نزد خدا در بهشت است ، البته وقتی که شهدا به خدا وصل می شوند نمرده اند بلکه زنده اند و همین شهیدی که الان در خانه اش مراسم شهد صلوات برگزار شده ناظر و حاضر بین ماست .

وی در ادامه برای تکمیل محور اول سخنان خود به نکته ای پندآموز که با فرمانده ی خود قبل از شهادت سخن گفته است اشاره کرد و در این خصوص خاطر نشان نمود : یکی از بسیجیان به فرمانده ی خود گفت : « تو فرمانده ی من هستی چون وصل به فرمانده ی گردان ، تیپ ، لشکر ـ قرارگاه ، فرمانده ی کل قوا ، ولایت فقیه و در نهایت به ولعصر(عج) وصل هستی » و من اگر به امر فرمانده ی خود نباشم همانند آن است که به جایی وصل نیستم و ممکن است در همان حالت شهید شوم و اعمال من نزد پروردگار مورد قبول واقع نشود .


حجت الاسلام آل کثیر برای اثبات حرف خود  اظهار داشت : وقتی  می خواهیم نماز بخوانیم ، اول وضو می گیریم  خلاصه تمام احکام مربوط به نماز را انجام می دهیم ، اما آیا  این نماز و دعا و اعمال ما مورد  خداوند واقع شده است ؟

وی به دو مثال دیگر نیز اشاره کرد و ابتدا عنوان نمود : اگر شما برای گرفتن گواهینامه ی رانندگی حدود 20 بار بروید و در هر 20 بار قبول نشوید و دربیست و یکمین بار که مرتکب تخلف رانندگی نشده و قبول شده اید ، آیا آن 20 بار شما را قبول کرده است یا همان یک بار که دقت بیشتری داشته و با خونسردی مورد تأیید افسر راهنمایی و رانندگی قرار گرفته اید ؟ قطعا کثرت  حضور در آزمون رانندگی ملاک قبولی نیست و یا واضح تر بگویم ؛ فردی 50 بار به حج می رود و 20 بار  را از خانه تا مکه پیاده رفته است ، اما آیا چون 20 بار پیاده به مکه رفته ملاک قبولی حج وی می شود یا این که یک بار را بدون کوچکترین گناهی به حج رفته باشد ؟


معاون حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش در ادامه به محور سخنان خود که 5 شرط قبولی اعمال توسط پروردگار است اشاره کرد و تصریح نمود : « شرط اعتقادی ـ شرط عبادی ـ شرط اقتصادی  و شرط اخلاقی » پنج شرطی هستند که اگر به آنها توجه نکنیم اعمالمان را خداوند قبول نخواهد کرد که به اختصار به هر پنج شرط اشاره می کنم .

وی افزود : شرط  اعتقادی این است که ملاک پذیرفتن اعمال ما  ولایتمداری است و اگر کسی عمر نوح و گنج قارون را داشته باشد و به همین اندازه نماز بخواند و روزه بگیرد و از اموالش انفاق نماید اما  ولایت نداشته باشد اعمالش مورد قبول واقع نخواهد شد .شرط دوم عبادی است و اگر بخواهم مثالی در این باره بگویم ؛ اگر کسی بخواهد از مرز خارج شود حتی اگر رئیس جمهور باشد می بایست گذرنامه داشته باشد و لذا گذرنامه ی عبادی ما قبولی نمازی است که می خوانیم . شرط سوم اقتصادی است یعنی اگر مال و اموال یادی داشته باشید اما این مال از راه حرام به دست آمده و لقمه ی حرام از گلویت پایین رفته باشد حتی اگه بقیه ی اموالت را انقاق کنی و نماز بخوانی و روزه بگیری و در کنار آن دعا کنی هیچکدام از اعمالت مورد قبول واقع نخواهد شد و دعایت نیز مستجاب نمی گردد مگر آن که توبه کنی و دیگر لقمه ی حرام نخوری تا خداوند دعایت را مستجاب کند .شرط چهار خانواده است ؛ یعنی اگر زن به مرد بدی کند تمام اعمالش قبول نخواهد شد و یا همین طور اگر مرد به زن ظلم و ستمی کرده باشد خداوند اعمال آن مرد را رد می کند و همین مورد در مورد پدر و مادر هم صدق دارد  .و بالاخره شرط پنجم و آخر اخلاقی است ؛ لگر منکری را دفع کنیم و یا در جمعی پشت سر کسی غیبت کنیم و در حالی که خداوند ستارالعیوب است ما پرده دری کنیم و آبروی بنده ی خدایی را ببریم در واقع مرتکب گناه کبیره شده ایم در چنین شرایطی اعمال به هیچ عنوان مورد قبول خداوند واقع نخواهد شد .


حجت الاسلام آل کثیر در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت : پیامبر اکرم (ص) می فرماید : « در مقابل هر صلواتی که به من و آل من می فرستید خداوند یک درخت در بهشت برای شما می کارد » . این را بنده ی خدایی شنید و گفت : یعنی من که این همه صلوات فرستاده ام اکنون در بهشت جنگلی از درخت دارم ؟ پیامبر فرمود : « آری اما اگر با یک گناه آن درختان را از دست ندهی . » در واقع شما اگر بخواهید یک باغ از درخت داشته باشید ، باید یکی پس از دیگری درختان را بکارید و از آنها مراقبت کنی تا بزرگ و ثمر بدهند اما این همه زحمت اگر طعمه حریق شود در عرض کمتر از دو ساعت آن باغ یکجا خواهد سوخت و در واقع با انجام یک گناه تمام درختان خود را در بهشت خواهیم سوزاند پس مواظب باشیم که از این به بعد  گناهی را مرتکب نشویم .


در ادامه کریم داودی مداح اهل بیت(ع) در وصف امام جعفر صادق(ع) به ذکر مصیبت به دو زبان فارسی و عربی پرداخت .


شایان ذکر است در غیاب حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) که در مسافرت به سر می برد ؛ رحیم چنانی مدیریت مراسم را عهده دار بود که اعلام نمود : برای شادی روح شهید ناجی آل کثیر با استفاده از حروف ابجد ؛ 18825 صلوات قرائت شد .

لازم به توضیح است که چهل و دومین مراسم شهدصلوات مجمع اهل بیت(ع) روز یکشنبه 1مردادماه 1396 در منزل سردار شهید حسن درویشی واقع در منازل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست