03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۲۲۷3606

دل نوشته های زائرین یادمان شهدای عملیات فتح المبین در بیست و هفتمین روز از اسفند1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 7:40صبح روز دوشنبه 27 اسفندماه1397 به یادمان شهدای عملیات فتح المبین رسیدم ، همچون روز گذشته باران زمین را سیراب کرده و همچنان باریدن نعمت الهی ادامه داشت ؛ بالاخره ساعت 10 صبح باران بند آمد و فعالیت من برای جمع آوری دلنوشته ها آغاز شد .

زهرا رحمانی از کاروان  شهرستان خوی در ضلع شرقی محل دفن 8 شهید گمنام  در گفتگویی کوتاه اظهار داشت : من از دوسالگی به همراه پدر و مادرم و این روزها که بزرگتر شده ام ، 17 سال متوالی است که به یادمان ها می آیم و اگر شهدا لیاقت بدانند و دوباره مرا دعوت کنند باز سال های آینده  خواهم آمد چون ما هر چه داریم مهمتر هستند.


وی افزود : اما وقتی به سر مزار 8 شهید گمنام رسیدم ؛ خانمی به نام سمیه نظریان  از تربت جام تصریح نمود : من در طول عمرم برای اولین بار است که به این سرزمین می آیم ؛ و آن هم به این دلیل است که چند روز پیش در عالم خواب دیدم که یکی از شهدا به من می گوید چرا به زیارت ما نمی آیی تا به آرزویت برسی ؟


زهرا رحمانی در تکمیل سخنان خود یادآور شد : فردای آن روز موضوع را با همسرم درمیان گذاشتم و خوشبختانه رضایت داد و اکنون  همانطور که می بینید اینجا هستم و می خواهم بگویم ای شهدا من دو چیز را از شما می خواهم ؛ اول این که فرزند بیمارم را شفاعت بدهید و سپس نزد حضرت زهرا(س) بخواهی که هر چه سریعتر ظهور آقا امامزاده (ع) را نزدیک تر نماید .

صابدین جانی زاده و مریم براجعی از کاروان راهیان نور  بسیج دانشجویی شهرستان سوسنگرد مشترکا گفتند : با توجه به این که سوسنگرد سه بار مورد حمله  بعثیون در ابتدای جنگ قرار گرفته و در حال حاضر یکی از یادمان های هشت سال دفاع مقدس به شمار می آید اما ما در نظر داریم با مناطق عملیاتی بیش از پیش آشنا شویم و بدانیم به جز سوسنگرد کدام  مناطق از استان خوزستان مورد حمله ی بعثیون عراق قرار گرفته است .


سردار حاج رحیم قنبری  فرمانده گردان ثارالله از تیپ ۲۳ الهدی(عج)  که همراه کاروان راهیان نور از شهرستان کازرون ااز توابع استان فارس به یادمان شهدای عملیات فتح المبین آمده بود تصریح نمود : شهدا راهنمای مردم هستند ؛ هر وقت مشکلی پیش بیاید و یا بخواهم در جمعی از فرهنگ ایثار و شهادت با نسل سوم و چهارم صحبت کنم از شهدا رخصت می گیرم چون اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم .


وی افزود: بر ماست که شهدا را به آیندگان معرفی کنیم ؛ این شهیدان راه مکتب امام حسین(ع) را پیمودند - مقام معظم رهبری فرموده است«واقعه ی عاشورا چند ساعت بیشتر نبوده اما ۱۴۰۰ سال است که محرم و صفر زنده است »لذا ما هم باید طوری شهدا را برای آیندگان معرفی کنیم که نسل های بعدی بدانند این شهیدان راه امام حسین(ع) را پیمودند ' دفاع مقدس ما هشت عاشورا را داشته است و جوانان باید بدانند که در شهرستان های «خرمشهر ـ آبادان ـ سوسنگرد ـ بستان ـ هویزه و همین شوش »رزمندگان عاشورایی جنگیدند .

عملیات های «ثامن الائمه ـ طریق القدس ـ فتح المبین ـ بیت المقدس و... همه با رمز مقدس ائمه اطهار نامگذاری شدند و امروز به عشق پیر جماران و شهید زنده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای"مدظله العالی" زنده ایم .»مقام معظم رهبری نظامی نبود اما از نظامی ها بیشتر در جبهه ها حضور داشت و اگر این مرد بزرگ نبود بی شک یاد و خاطره ی شهدا ـ سپاه و بسیجی دیگر وجود نداشت ـ این مرد بزرگ همه را احیا کرد درود بر رهبر مسلمین جهان .


حجت الاسلام محمد پایدار سرپرست کاروان  راهیان نور حوزه ی علمیه ی قم گفت : وقتی که زائرین  قدم به این سرزمین و سایر یادمان ها می گذارد ابتدا باید بدانند که این شهدای والامقام در وصیتنامه های خود از مردم چه خواسته اند ؛ یکی از خواسته های شهدا از مردم ؛ حفظ حجاب برای خواهران و ادامه دادن راه آنها که راه فرهنگ‌ ایثار و شهادت است  برای برادران است .

 

وی افزود : نماز خواندن ؛ پشتیبانی از ولایت  دو فاکتور مهم دیگر از وصیتنامه ی شهداست که ما نباید از کنار آن بدون عمل کردن بگذریم .

وی در پایان خطاب به جوانان اظهار داشت : شما جوانان به فرمان حضرت آقا افسران خط مقدم گام دوم انقلاب اسلامی هستید - جدیت شما باعث می شود که به  گفته ی جانشین فرماندهی کل سپاه ایران آغاز گر فتح مبین برای ایران است .

سردار غلامرضا تنگکی  سرپرست کاروان راهیان نور بسیج محلات استان بوشهر اظهار داشت : استان بوشهر در این عملیات بیش از ۶۰ شهید را تقدیم اسلام نموده است که در این میان باید به یکی از شهدا به نام «خدا خواست شکریان» که فقط سه روز از ازدواجش سپری شده بود اشاره کنم که در عملیات فتح المبین شربت شهادت را نوشید  و در واقع یکی از اهداف ما تجدید میثاق با شهدای بوشهر است .

 

وی در ادامه بنا به وصیتنامه ی شهدا اظهار نمود : همانگونه که می بینید اکثر اعضای کاروان ما را دختران محجبه تشکیل می دهند لذا قطعا از این به بعد با دیدن رشادت های رزمندگان و وصیتنامه ی شهدا هر کدام به یک مبلغ برای ترویج حجاب خواهند شد .

مریم باقری سرپرست کاروان  بسیج محلات مناطق 1 و 17 تهران بزرگ تصریح نمود  : جوانان باید بدانند که اگر در خط ولایت باشند و حرف شنویی از حضرت آقا داشته باشند در واقع راه مکتب امام حسین(ع) را انتخاب کرده اند .

 

وی افزود : آقا ، جوانان امروزی را انقلابیونی می دانند که با وجود آنها گام دوم انقلاب ایران اسلامی پله های ترقی را طی می کند و به امید خدا باز شعار امر به معروف و نهی از منکر قوت گرفته و ناهنجاری ها در جامعه ریشه کن خواهد شد .

شهین صفدری یکی از زائرین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در زمان جنگ پرستار بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک بوده و به مجروحین جنگی رسیدگی نموده است یاد آور شد : شب جمعه ای بود ، همکاران تصمیم گرفتن برای دعای کمیل به دزفول برویم ، دعا شروع شد که ناگهان یک موشک به نقطه ای از شهر اصابت کرد ،  ما به همراه تعدادی از مجروحین که حالشان خوب نبود به عنوان پرستار به راه آهن اندیمشک رفته تا با قطار به اهواز برویم ، وقتی که به اهواز رسیدیم هواپیماهای عراقی راه آهن اهواز را بمباران کردند که در این بمباران موج انفجار مرا گرفت ولی خدا را  شکر سر پا ماندیم تا پرستاری آن مجروحین را بر عهده بگیرم ؛ الآن هم به عشق دیدن این سرزمین مقدس آمده ام ، بدانید تا مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین است ایران اسلامی است ما پیروزیم .

 

فاطمه چلبی از کاروان راهیان نور شهرستان کمیجان از استان مرکزی بیان نمود : سلام بر شهیدان ، سلام بر شهیدان فتح المبین و سلام بر هشت شهید گمنام آرمیده در این سرزمین : این خواهر روسیاه بعد از چهار سال انتظار  دوباره به دعوت شما شهیدان والامقام  در روزهای آخر سال 1397 به زیارت شما آمدم تا عید را به شما تبریک بگویم ؛ شرمنده که ماهی و سبزه با خود نیاورده ام  و فقط با کوله باری از گناه آمده ام تا  واسطه ی بخشایش باشید .

 

این کوله بار گناهان من آنقدر سنگین بود که دیگر چیزی را نتوانستم با خود حمل کنم ، امیدوارم  این کوله بار ، موقع برگشت به کمیجان  سبک شود ؛ فقط بساطم یک زیارت عاشورا بود که با رو سیاهی تقدیم کردم ، شما آنقدر غیرت دارید که موقع رفتن خطاهای خواهرتان را ببخشید ، چون شما کاری حسینی کردید  من هم کار زینبی می کنم .

فاطمه فراهانی از زائرین شهرستان کمیجان در دلنوشته ی خود به شهداء گفت : من از شما شهدای گرانقدر  می خواهم که هم در این دنیا و هم در آن دنیا شفاعتم کنید ، تا نظر شما و خداوند شرمنده نشویم ، از شما می خواهم در حفظ امانت  مادرم حضرت زهرا(س) یاری ام کنید که هیچ وقت چادر را کنار نگذارم .آمین

 

سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش آخرین نفری بود که بعد گرفتن عکس پویش «ما پیروزیم» در خصوص جایگاه شهید گفت : شهدا چشم و چراغ ملتند و هر چه پیشرفت و استقامت  و پایداری از اول انقلاب  تاکنون داشته ایم مرهون شهدای عزیز است .


شهدا درس نهراسیدن از دشمن و ایستادگی در مقابل هیاهوی دشمن را به ما یاد دادند ؛ باشد که به راهشان وفادار بمانیم و شما خادمین که هم به شهدا خدمت می کنید هم به زائرین کارتان کمتر از شهادت نیست .


و اما در عکس زیر حرکت خداپسندانه ی کربلایی رحیم چنانی را می بینید که بین چهار صندوق کمک مردمی به بیماران سرطانی و کمک به عتبات عالیات و... ایستاده تا زائرین را به این امر تشویق نماید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست