04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۲۸2584

ضیافت شام 144 آزاده ی شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عباس کرم الهی ـ فاطمه رضایی خویی

ساعت 21 شنبه 28 مرداد 1396 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و  مؤسسه ی پیام آزادگان استان خوزستان ، ضیافت شامی به مناسبت سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به ایران در رستوران پسران علی قمی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ؛ ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین  عنوان نمود : در شهرستان شوش  144 آزاده داریم که با اعضای خانواده های آنها از 500 نفر دعوت شده تا به مناسبت سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به کشور جمهوری اسلامی دور هم جمع شویم و خاطرات  دوران اسارت را یک بار دیگر مرور کنیم .

وی افزود : خاطرات ما در دوران اسارت اکثرا از شکنجه ، و تحمل سختی هاست اما وقتی که همین شکنجه ها  به خاطر وفاداری به « امام ، ولایت ـ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی » بوده تمام خاطرات برایمان شیرین است چون استقامت و پایمردی آزادگان را در بر دارد .


آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش در سخنانی کوتاه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جانفشانی آزادگان سرافراز ، اظهار داشت : 26 مرداد ماه 1369 سالروز آزادی مردانی است که اسوه استقامت و ایثارند . همان ها که با تأسی به راه و منش امام هفتم شیعیان موسی بن جعفر (ع) با صبر در مقابل شکنجه ها در حبس و غربت به یاری دین خدا شتافتند ، شیر مردانی که دشمن را در خانه خود اسیر کردند،و در میدان نبرد سخت پیروز مندانه به کشور بازگشتند . آزادگان ما، وارثان شهیدان اند و ماندند تا نامشان را گرامی و راهشان را ادامه دهند.


وی افزود : شما آزادگان حماسه  ی صبرید و دلیرانه در مقابل گلوله های خشم دشمن ایستادگی کردید. آری آزاد مردانی که رهبر کبیر انقلاب همواره و تا پایان عمر شریف خود به یاد شما بود.شمایی که در سال های درد و فراق کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارید که هرکدام از آنها درسی بزرگ از استقامت وآزادگی است .ما چه داریم تا در رثای این  شما مردان خدائی بگوییم در جایی که رهبر معظم انقلاب در وصف آزادگان فرمودند : « شما ذخیره ی بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمنی غصب شده بودید، خدای متعال شما را به ملت و به این کشور اسلامی برگرداند.»  و اما رسالت ویژه ی  این است که دنباله روی سیره ی این سرافرازان باشند و کشور خود را در مقابل دشمنان به کمین نشسته بیمه و محفوظ بدارند.

شایان ذکر است در این مراسم  یه دوره مسابقات دارت بین آزادگان برگزارشد و حمید راشدی ـ احمدرضا شوهانی و رحیم چندقندی به ترتیب اول تا سوم شدند و جوایزی به رسم یاد بود به آنها اهدا شد .


در این آیین عبدالحسن آل کثیر  معاونت فرمانداری ، سرهنک کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج ، سید مجید نوری زاده ، رئیس جمعیت هلال احمر ، مهندس لطیفی مجد شهردار  ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهندس خلیلی مدیر عامل شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان ، قربانپور مدیرعامل اتحادیه ی تعاون روستایی ، حجت الاسلام بیرانوند رئیس دفتر امام جمعه ی شهرستان شوش  و ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) در کنار آزادگان حضور داشتند.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست