03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۲۰1360

رئیس هیئت اسکیت شوش خبر داد : در اوج فعالیت هیئت سربلند از مسئولیت در این هیئت استعفاء می دهم

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

امروز جمعه 20 آذر ماه 1394 ساعت 20 در دفتر هیئت اسکیت شهرستان با رئیس ، دبیر و مسئول کمیته استعدادیابی این هیئت پیرامون غیرفعال بودن اسکیت شوش گفت و گویی را انجام دادیم که در ادامه ی خبر حاصل آن آمده است :

 

شوش نیوز : دقیقاً از روز چهارشنبه 26آذر 1393 که هدایتخواه به عنوان رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش منصوب شده است هیئت اسکیت هیچ فعالیتی نداشته است ، می شود دلایل این رکود را تشریح نمایید ؟

ـ سوسن زرگوش رئیس هیئت : بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت دوستان و همچنین عرض تسلیت به مناسبت شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع) خدمت مخاطبین عزیز پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ؛ علت اصلی رکورد در این مدتی که با آن اشاره کردید ، عدم استقبال خانواده ها از این رشته ی ورزشی است وگرنه تمرینات تا لحظه ای که ورزشکاران می آمدند به قوت خود  زیر نظر لطیفی دبیر و مربی هیئت  ما برگزار می شده و جواد سرخه هم با ارسال پیامک از طریق گوشی شخصی خود اطلاع رسانی را همیشه بر عهده داشته است منتهی استقبال زیادی نشد تا این که خود به خود نیز تمرینات هم تعطیل گردید .

شوش نیوز ـ به نظر شما همین یک دلیل باید فعالیت هیئت را به تعطیلی بکشاند ؟

زرگوش : نه در واقع باید گفت که ورزشکاران وقتی که دیدند به مسابقات استانی و کشوری راه می یابند ولی از طرف مسئولین ذیربط در استان و کشور نه به آنها حکمی داده می شد و نه جوایز و یا لوح تقدیری و به جای آن چوب هم لای چرخ ما قرار می دادند و مدام بهانه ای برای عدم حضور بازیکنان شوش به وجود می آوردند ، یا از ارسال مدارک بازیکنان گیر می دادند و یا رکوردها رو جابجا می کردند  و خلاصه ما را از همه چیز منع می کردند ؛  ، لذا به مرور زمان انگیزه را از ورزشکاران ما گرفتند  . از طرفی دیگر تهیه وسایل این رشته ی ورزشی هزینه های زیادی می خواهد که تهیه ی آن برای هر خانواده ای ممکن است امکان پذیر نباشد ، در حال حاضر ارزان ترین کفش اسکیت  که ژله ای باشد حدود 90 تا 100 هزار تومان است و اگر بخواهند حرفه ای شوند و سر از مسابقات استانی و یا اردوی تیم ملی درآورند پس ااز حداقل سه تا چهارماه تمرین می بایست مناسبت ترین کفش و پرداخت سایر  هزینه ها حداقل 2 میلیون تومان داشته باشند و خانواده های ساکن در شوش توان پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند و اگر هم خوش بینانه  بگوییم هزینه می کنند وقتی از طرف هیئت استان تشویق نمی شوند و یا جوایزی به آنها داده نمی شوند و در نتیجه انگیزه ها حتی از خانواده ها هم گرفته می شود .


شوش نیوز : قبل از این مدت که هیئت غیر فعال بود شاهد برگزاری مسابقات در رده های سنی مختلف در بخش بانوان و آقایان بودیم و حتی اردوی انتخابی تیم استان خوزستان جهت حضور در مسابقات کشوری در شوش برگزار شد ، آیا آن زمان توسط هیئت اسکیت استان به وزشکاران جوایز و تشویقی داده  می شود که انگیزه ها زیاد بود ؟

زرگوش : از طرف استان آن زمان هم چیزی داده نمی شود و درواقع از همان موقع بود که انگیزه ها به تدریج گرفته شد تا حالا که دیگر انگیزه ای اصلا وجود ندارد و فقط از طرف هیئت اسکیت و اداره ی ورزش و جوانان شوش به مقامات برتر جوایز داده شده و لوح تقدیر به کلیه ی شرکت کنندگان اهدا گردیده است . و این کار هم برای ورزشکاران دیگر تکرار مکررات است و نمی توان انگیزه ی از دست رفته را دوباره به آنها برگرداند .

شوش نیوز ـ پیگیری های لازم را از اداره ی ورزش و جوانان شوش پیگیر شده اید که چرا مرکز نشینان استان به اسکیت شوش نامهرمانی می کنند ؟

زرگوش  : بارها و بارها از طریق اداره ی ورزش و جوانان پیگیری های لازم صورت گرفته ولی گوش شنوایی نبوده است لذا هیچ تأثیری نداشته حتی برای ورزشکارانی که در سطح استان خوزستان مقام اول را کسب کرده اند جایزه ای داده نشده است .

شوش نیوز ـ از زمانی که هدایتخواه به عنوان رئیس اداره ی ورزش و جوانان منصوب شده است طرف اداره رفته ای یا اداره از شما دعوت کرده است ؟

زرگوش : نه تاکنون نه من رفته ام و نه دعوتی از ما شده و حتی دلایل عدم فعالیت هم از ما خواسته نشده و البته این را هم بگویم  ، که  در حد تمرین تا جایی که مقدور بوده فعالیت داشته ایم ولی به علت عدم استقبال ورزشکاران نتوانسته ایم مسابقه ای برگزار کنیم . و یک مورد دیگر رو هم در این عدم استقبال ورزشکاران باید اضافه کنم ؛ چون بیشتر ورزشکاران ما دختر هستند و با توجه به بافت عشایری این منطقه ، وقتی که هیکل و اندام دختران درشت تر می شود و از دوره ی راهنمایی به مقطع متوسطه می روند ، عجب و حیای آنها باعث می شود که دیگر از این رشته استقبال نکنند و لذا اگر هم بخواهیم فعالیتی داشته باشیم می بایست از صفر شروع کنیم و به سراغ رده ی پایه برویم .

شوش نیوز ـ اعضای هیئت را معرفی کنید ؟

زرگوش ـ علی لطیفی دبیر و مربی ـ محسن آل کثیر و مهشید آزادی نایب رئیس ـ جواد سرخه مسئول کمیته ی استعدادیابی  و محمد کعب عمیر به عنوان کمک مربی با من همکاری می کنند .

شوش نیوز ـ از گذشته زیاد گفته شد ، حال چه راهکاری در نظر است که از این رکود خارج شده و دوباره شاهد پویایی هیئت اسکیت باشیم ؟


علی لطیفی ـ دبیر هیئت : بسم الله الرحمن الرحیم ـ خیلی خوشحالم که بعد از یک سال در دفتر هیئت دور هم جمع شدیم ، اولین راهکار من این است که با معاونت پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش می بایست تفاهم نامه امضاء کنیم که ورزش اسکیت را از پایه و از مقطع ابتدایی آغاز کنیم و من به نوبه ی خود حاضرم در سطح مدارس به صورت رایگان و در پست های هیئت اسکیت به صورت نیم بهاء این ورزش را به دانش آموزان مقطع ابتدایی بیاموزم تا در آینده ی نزدیک شاهد رشد و پویایی این رشته در شوش باشیم و راهکار دیگری که دارم این است که از طریق واحد ورزش بسیج خصوصاً حوزه ی  مقاومت بسیج شهید دانش که قول همکاری را داده اند که مسئولیت تبلیغات و اطلاع رسانی را برعهده بگیرند ، رایزنی خواهم نمود که درصورتی قرار باشد مسابقاتی به همین زودی برگزار شود جوایزی از آنها برای مقام های اول تا سوم انفرادی بگیرم که این هم برای جذب علاقه مندان به این رشته بی تأثیر نخواهد بود و در نهایت اگر قرار است تمرینات را شروع کنیم ، روزها و ساعات مشخصی در نظر بگیریم که هر کس هر طور دوست دارد به محل تمرین نیاید که این خود باعث بی نظمی و بی انگیزگی خواهد شد و از طرفی نباید برای شروع محل تمرین را پست 200 متر که در محل اداره ی ورزش و جوانان قرار دارد در نظر بگیریم چون مسافت برای ورزشکاران دور است لذا در همین پیست کنار سالن یادگار امام شروع می کنیم و مسابقات مهم را به آن پیست خواهیم برد . و به جرأت می توانم  اگر جواد سرخه و محمد کعب عمیر به من قول همکاری بدهند تضمین کنم که دوباره ورزشکاران را برگردانم ، البته فعلا که فصل امتحانات است و تا پایان دیماه 1394 هیچ فعالیتی نمی توانیم داشته باشیم .

شوش نیوز ـ به شخصه توانسته ای استعدایابی برای اسکیت شوش داشته باشی ؟


جواد سرخه ـ مسئول کمیته ی استعدادیابی : تا قبل از این تعطیلی که روحیه داشتم  استعدادهای خوبی را جذب کردم که یکی از آنها نگار رستگار است که در استان خوزستان مقام اول را به دست آورد ، اما از وقتی که هیئت تعطیل شد روحیه هم از ما پرید و به فکر استعدادیابی نبودم لذا به کارهای هنری از جمله تعزیه رو آوردم ، اما حال که اعضای هیئت به قصد آغاز مجدد فعالیت دور هم جمع شده ایم آن روحیه به من بازگشته و دوباره استعدادیابی را آغاز می کنم فقط چند روزی باید به استان قم بروم و برگردم تا کار خود را شروع کنم

شوش نیوز ـ با توجه به این که یکسال فعالیتی نداشته اید ، پیشنهاد می دهم به جاری تبلغ و فراخوان علاقه مندان جهت حضور در تمرینات ، با توجه به سردی هوا که نمی شود در محیط باز فعالیتی صورت پذیرد ، به مناسبت دهه ی مبارک فجر در همین سالن یادگار امام مسابقاتی را برگزار کنید و با هماهنگی تربیت بدنی این فعالیت را در برنامه های ستاد دهه ی مبارک فجر بگنجانید که در جذب علاقه مندان به مراتب تأثیرگذار تر است . البته این فقط یک پیشنهاد است .

زرگوش : پیشنهاد بسیار به جایی است و من ازدبیر هیئت می خواهم که ابتدا برای تهیه ی جوایز به فکر اسپانسر باشد و منم هماهنگی های لازم را با اداره  به عمل خواهم آورد و دوست دارم در اوج فعالیت از هیئت اسکیت کناره گیری کنم نه اکنون که فعالیتی وجود ندارد و اگر هم تاکنون مانده ام به خاطر اعضای فعال ، عاشق و دلسوز هیئت بوده است ، اما می خواهم در اوج فعالیت هیئت از ادامه ی فعالیت  استعفاء دهم .


 شوش نیوز ـ استعفای شما به خاطر رئیس اداره ی ورزش و جوانان است ؟

زرگوش : خیر ـ هدایتخواه فردی فعال و مؤدب است و هیچ گونه ناراحتی و یا بی توجهی از جانب ایشان ندیده ام که بخواهم به این دلیل استعفاءدهم چون اگر چنین بود همان روز اول این کار را می کردم ولی علت اصلی رفتنم حجم بالای کار و زندگی است .

شوش نیوز ـ حرف ناگفته ی شما چیست ؟

زرگوش : ابتدا از شما می خواهم که در استعدادیابی در مدارس به ما کمک کنید ، چندین بار دبیر هیئت به سراغ عمله زاده مسئول ورزش آموزشگاه ها رفت و با توجه به این که قول هایی داده شد ولی هیچ بخشنامه یا فراخوانی در سایت آموزش و پرورش مشاهده نکردم و در واقع هیچ نوع همکاری صورت نگرفت و به نظر من به خاطر نداشتن دبیری در این رشته است که بخواهد آموزش بدهد مگر این که از هیئت اسکیت بخواهند که آموزش را بر عهده بگیرد و در ادامه پیشنهاد می دهم همانگونه که زنگی از کلاس به ورزش اختصاص دارد فقط این زنگ را اختصاص به فوتبال ، والیبال و یا بدمینتون و بسکتبال ندهند بلکه به فکر رشته هایی نظیر اسکیت برای دانش آموزان ابتدایی هم باشند . در پایان از شما خبرنگار تلاشگر که در طول این مسئولیتی که بر عهده داشته ام و شما در رشد و بالندگی آن با انعکاس به موقع اخبار تأثیر گذار بوده اید نهایت تقدیر و تشکر خود را به عمل می آورم .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست