04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۶1338

پرسپولیس شوش از 20 بار شلیک توپ و خلق موقعیت خطرناک ، فقط چهار بار توپش به هدف خورد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 6 آذرماه 1394 ساعت 14 ، هفته ی نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های استان خوزستان با رو در رویی تیم های تیم های صدر جدولی پرسپولیس شوش و تیم رده ی پنجم جدول طلایی پوشان ماهشهر در ورزشگاه تختی شوش آغاز شد .

 

 

 

 

این بازی با قضاوت مهدی قاسمی و کمک داور اولی ایمان کاهکش (هر دو از مسجدسلیمان ) و کمک داور دومی پیام نصیری (از اهواز ) و داورم چهارمی سعید کیانی از مسجدسلیمان بین تیم های پرسپولیس شوش و طلایی پوشان ماهشهر با نظارت جلیل خرم آبادی (از دزفول) نماینده ی کمیته داوران و یابر نبهانی ( از اهواز) نماینده ی هیئت فوتبال استان خوزستان در چمن شماره یک ورزشگاه تختی در هوایی آفتابی و ایده آل و در حضور بیش از 300 نفر تماشاگر با ده دقیقه تأتیر رأس ساعت 14:10 آغاز شد .

 

هفته هفتم رقابت های لیگ برتر در حالی جمعه برگزار می شود که تیم های باتجربه شهرداری بم و ملوان شهرداری سیرجان به مصاف تیم های قعرنشین لیگ برتر می روند.

 

طلایی پوشان ماهشهر در حالی به شهرستان شوش آمده بود که 8 نفر از بازیکنش در سفر کربلا به سر می برند و برخی از آنها نتوانسته بودند مرخصی از محل کار بگیرند و یا این که از تیم قهر کرده و فقط با 13 بازیکن ـ یک سرمربی و یک کمک مربی به مصادف رقیب خود رفت و این در حالی بود که پرسپولیس با تمام قوا در بازی حاضر شد .

 

اسامی بازیکنان تیم پرسپولیس شوش :

 

مجید زهیری ـ مسعود ابراهیمی ـ هادی دیناروند ـ مهدی گلچین ـ محمد خنیفر ـ علی چایانی (کاپیتان ) ـ هانی تمیمی   ( از دقیقه ی 67 از بازی خارج و به جای ایشان حسین دلفی وارد بازی شد ) ـ جاسم محمدی   (از دقیقه ی 78 از بازی خارج و به جای ایشان محسن حیدری  وارد بازی شد ) ـ قاسم کعب ( از دقیقه ی 87 از بازی خارج و به جای ایشان مسعود روزه  وارد بازی شد )ـ محمد ظهیری  و علی منصوری


 

سرپرست : علی کثیر /// سرمربی : امین نیسی   /// مدیر فنی : سعید زبیدی

 

گل ها :

 

هانی تمیمی ( دقیقه ی 28 ) ـ محمد ظهیری ( در دقایق 33 و 52 ) و علی منصوری ( دقیقه 87 )

 

اسلامی بازیکنان تیم طلایی ماهشهر :

 

هانی مختاری ـ ساجد حردانی ـ امیر بنی سعید(کاپیتان) ـ موسی عساکره ـ کمال غبیشاوی( از دقیقه 37 از بازی خارج و به جای ایشان علی عادلی پور  وارد بازی شد) ـ موسی صالحی منش ـ جهاد طوری ـ عباس بلالی (از دقیقه ی 68 از بازی خارج و به جای ایشان قادر آلبو شهبازی  وارد بازی شد ) ـ عباس آلبوغبیش ـ جعفر قیم و حجت اله قنواتی


 

سرمربی : حبیب عساکره

 

زننده ی گل های تیم :

 

موسی صالحی منش ( دقیقه 32  ) و  جهاد طوری ( دقیقه 51 ) ///////// اخطار : جعفر قیم ( دقیقه ی 9 )

 

شرح بازی :

 

دو تیم تا دقیقه ی 18 مدیگر را محک می زدند  ، اما بعد از آن تیم پرسپولیس مالک مطلق زمین و توپ شد و از جناح چپ ، راست و عمق محوطه ی هیجده قدم بارها به دروازه ی مهمان خود طلایی پوشان یورش برد تا این که در دقیقه 28 بازیکن شماره ی 27 پرسپولیس شوش  اولین گل خود و تیمش را به ثمر رساند تا دست خالی به رختکن نروند و بعد از آن سه بار دیگر موقعیت های خطر ناکی را روی دروازه ی حریف به دست آورد اما یکی پس از دیگری آنها را از دست داد و طلایی پوشان از حملات پی در پی حریف  صاحب یک ضد حمله شد و بازیکن شماره ی 22 ، موسی صالحی منش قدر این فرصت را دانست و تو را از خط دروازه ی پرسپولیس شود عبور داد ولی این تساوی یم دقیقه دوام نیاورد و بازیکن شماره 10 پرسپولیس محمد ظهیری گل پیرورزی بخش خود و تیمش را دقیقه ی 33 وارد دروازه ی تیم طلایی پوشان نمود و بازی با همین نتیجه در نیمه اول خاتمه یافت .

 

نیمه دوم باز این پرسپولیس بود که تکه تاز میدان بود ولی در دقیقه ی 51 از بازی غافل شد و طلایی پوشان ماهشهر توسط بازیکن شماره 6 خود یعنی جهاد طوری با یک شوت از 17 متری گل دوم تیمش و تساوی بخش را به ثمر رساند  ، اما پرسپولیس بلافاصله به خود آمد و باز همانند نیمه ی اول  در دقیقه 52 توسط محمد ظهیری برای سومین بار به موقعیت گل رسید و 3 بر یک تیمش را جلو انتخاب و نگذاشت یک دقیقه این تساوی  دوامی داشته باشد.

 

پرسپولیس با تفکر سرمربی جوان خود امین نیسی امروز همانند بازی های قبلی خود قدرت و سرعتش را به حریف نشان داد تا این که علی منصوری بازیکن شماره 18 و تأثیر گذار این تیم که سهم به سزایی در گل های قبلی تیمش داشت در دقیقه 87 برای چهارمین بار  پرسپولیس را به چهارمین گلش رساند و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید که در این جشنواره ی گل باید گفت « پرسپولیس شوش از 20 بار شلیک توپ خطرناک به طرف دروازه ی حریف ، فقط 4 بار توپش به هدف خورد .

 

پرسپولیس شوش بعد از اتمام بازی از مجموع 9 بازی خود صاحب 7 پیروزی و 2 تساوی شده و با کسب 23 امتیاز هم چون هفته های قبل سایه ی خود را بر رقبای خود انداخته و در صدر جدول آقایی می کند و چنانچه در سه بازی باقیمانده اش در دور رفت به همین رول پیش رود می بایست جشن قهرمانی نیم فصل این تیم را ببینیم .


 

 

پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز  در پایان 90 دقیقه بازی هر دو تیم  علی منصوری از تیم پرسپولیس شوش را به خاطر به ثمر رساندن یک گل و تأثیر داشتن در دو گل دیگر این تیم به عنوان بهترین بازیکن بازی معرفی می کند که این معرفی مورد تأیید کادر فنی پرسپولیس نیز قرار گرفت و جا دارد از  محمد ظهیری که قدر پاس هایی که به وی ختم  شد و او هر دو موقعیت را به گل بدل نمود به عنوان بازیکن دوم این مسابقه معرفی نماید .


 

 

نگاهی به حواشی بازی ( از نگاه مثبت ) :

 

ـ پس از اتمام بازی ، رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش هزینه ی ناهار بازی هفته ی دهم پرسپولیس را که خارج از خانه برگزار می شود را تقبل نمود .

 

ـ مجید زهیری دروازه بان تیم پرسپولیس در حالی که دو هفته است دست راستش از ناحیه ی انگشت ها شکسته است ، ولی به خاطر تعصبی که دارد درون در وازده ایستاده است .


 

ـ باری اولین بار در تاریخ فوتبال شوش دو آمبولانس برای بازی پرسپولیس شوش و طلایی پوشان ماهشهر به ورزشگاه آمده بود  بر خلاف بعضی از مسابقات به خاطر عدم وجود آمبولانس از وسایل نقلیه ی شخصی به عنوان آمبولانس استفاده می شود .

 

ـ حبیب عساکره سرمربی تیم طلایی پوشان ماهشهر در گفت و گو با شوش نیوز عنوان نمود « اگر می دانستم که با ارسال نامه ای به هیئت فوتبال خوزستان بازی تیم من به خاطر حضور بازیکنانم در کربلا کنسل می شود این کار را انجام می دادم که در وقت دیگری این بازی برگزار شود و من با تمام قوا به شوش بیایم اما  به قانون فوتبال احترام گذاشتم و حتی اگه با 7 نفر بود باز  می آمدم .

 

ـ این مربی  پیشکسوت در ادامه اظهار داشت : اگر می بینید که بر خلاف نام تیم از لباس سفید استفاده کرده ایم در واقع تیم ما یک ریشه ی 40 تا 45 ساله دارد و تا سال گذشته ما به نام دارایی فعالیت داشته ایم اما اداره ی دارایی اهواز به اسم تیم ما معترض بود و به ناچار این اسم روی تیم گذاشته شود و از روزی که نام تیم عوض شده  ، آن عشق و حالی که به فوتبال داشتم از من گرفته شده ، چون خودم از 13 سالگی به نام دارایی در این تیم بازی کرده ام و ایکاش  بشود که دوباره به همان نام برگردیم .


 

ـ جلیل خرم آبادی که در دهه ی 60 و 70 در مسابقات باشگاه های شوش توپ می زد ، امروز پس از سال ها به عنوان نمایده کمیته ی داوران به ورزشگاه تختی همراه با حسن ظهیری داور بین المللی این شهرستان آمده بود و به مدت 15 دقیقه با رقیان قدیمی خود روبوسی کرد .


 

نگاهی به حواشی بازی ( از نگاه منفی ) :

 

ـ از هفته ی اول شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه هی خوزستان گفته شده که سیستم صوتی ورزشگاه برای اعلام اسامی بازیکنان  ـ زنندگان گل ـ تعویض ها و اطلاع رسانی اخبار ورزشی مهیا گردد اما در حالی که امروز هفته ی نهم را پشت سر گذاشتیم مرتب امروز و فردا می شود .

 

ـ سرویس های بهداشتی جنب رختکن های هر دو تیم متأسفانه نه شیلنگ دارند و نه آفتابه و به جای آن از بطری های یک لیتری نوشابه ی خانواده استفاده می شود که این از نظر رعایت نکات بهداشتی غیر قابل قبول است .

 

ـ زمانی اطراف میدان چند نفر  با لباس متحدالشکل  بر روی صندلی های سیار و تاشو می نشستند و هر کدام توپی را در اختیار داشته که به آنها توپ جمع کن می گفتند اما امروز از این توپ جمع کن های متحدالشکل خبری نیست و گاهاً دو نفر با لباس های رنگارنگ کنار زمین به نام توپ جمع کن می ایستند که بیشتر اوقات با گوشی موبایل خود ور می روند به جای این که حواسشان به بازی باشد و در مجموع فقط از 2 عدد توپ به عنوان توپ ذخیره استفاده می شود که این را نباید خرد به تیم گرفت چون تهیه ی توپ حداقل کارهواداران است که در همیاری به پرسپولیس با پرویز ساکیانی از پیشکسوتان پرسپولیس که در حال جذب هواداران این تیم است یاری کنند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست