04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۱۸1901

پرسپولیس شوش در اولین بازی خانگی استقلال خرمشهر را شکست داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه  18 مهر 1395 در چمن شماره ی یک ورزشگاه جهان پهلوان تختی شوش از سری مسابقات لیگ دسته ی سوم باشگاه های کشور  ، اولین دیدار رسمی پرسپولیس شوش در مقابل استقلال خرمشهر برگزار و با برد تیم میزبان خاتمه یافت .

 

این بازی در هوایی گرم و آفتابی و با حضور بیش از 2000 نفر تماشاگر به داوری یعقوب آشوری و امید شریفی مطلق و فرزاد ایمانی نژاد هر سه از استان بوشهر و علی کریمی به عنوان داور چهارم از شهرستان شوش و عبدالسلام رضا زاده از استان ایلام به عنوان نماینده ی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و هدایت اله انصاری به عنوان ناظر داوری از استان خوزستان با نتیجه ی سه بر دو به سود پرسپولیس خاتمه یافت .

اسامی تیم پرسپولیس شوش :

مجید ظهیری ـ حسین طولابی ـ علی غلامی قلعه عبدشاهی ـ سجاد محمدجانی نجف آبادی (از دقیقه ی 61 علی منصوری ) ـ مرتضی علی دوستی قلعه نوعی ( از دقیقه ی 75 علی چایانی ) ـ مهدی گلچین مقدم (از دقیقه ی 85 محمد ظهیری نژاد ) ـ رضا لطیفی ـ محمد چنانه (کاپیتان ) ـ قاسم کعب ـ جعفر حجازی  و یوسف آل کثیر


معرفی کادر فنی :

هادی حسن زاده ( سرپرست ) ـ سعید زبیدی ( سرمربی ) ـ احمد رستگار ( مربی ) ـ عبدالامام خنیفر کمک مربی ـ هادی کرمی ( تدارکات ) ـ امین زاهدی نسب (فیزیوتراپیست )

گل ها :

محمد چنانه دقیقه 33 از روی نقطه ی پنالتی ـ رضا لطیفی دقیقه 54 و یوسف آل کثیر دقیقه ی 88


اخطار :

علی غلامی قلعه عبدشاهی بازیکن شماره (6) در دقیقه ی 70 به خاطر تکل از پشت روی پایب بازیکن حریف و احمد رستگار ( مربی تیم ) در وقت اضافه ی اعلام شده .

اسامی تیم استقلال خرمشهر :

جعفر ساکی ـ علی عبیداوی ـ محمد مرفاوی ـ مهدی جبلی پور ( از دقیقه 59 محمد عمیره ) ـ سعید بوعذار ( کاپیتان ) ـ ایوب حیدری ـ امین مطور ـ رسول مخیمر ـ رضا اسدی ـ مهدی مطور  و حسین حمید


معرفی کادر فنی :

عبدالرضا مطور ( سرپرست ) و سلیم شریعتی ( سرمربی )

گل ها :

حسین حمید در دقیقه ی 62 با ضربه سر وامین مطور در دقیقه ی 68

شروع بازی :

پرسپولیس شوش در حالی که سه دیدار تدارکاتی خوب را پشت سر گذاشته بود و در  آخرین بازی دوستانه ی خود مقابل استقلال اهواز 2 بر 2 متوقف شده بود با نشاندن سه بازیکن مطرح خود روی نیمکت ذخیره رو در روی استقلال خرمشهر قرار گرفت و تا دقیقه ی 61 میدان داری نمود و در دقایق 5 با ضربه ی ایستگاهی از 20 متری توسط بازیکن شماره ی 8 خود یعنی مرتضی علیدوستی قلعه نوعی  دروازه ی استقلال را به توپ بست که با اختلاف اندکی از سمت راست دروازه ی  جعفر ساکی عبور کرد ؛ هم چنین در دقیقه ی 9 برای دومین بار با یک شوت سرکش توسط بازیکن شماره ی 23 خویش  محمد چنانه دوازه ی استقلال خرمشهر را تهدید نمود .

پرسپولیس در دقیقه ی 10 صاحب اولین کرنر خود شد که با واکنش خوب ساکی دروازه بان استقلال خرمشهر این ضربه مهار گردید .


موقعیت های گل نیمه ی اول :

ـ در دقیقه ی 33 در حالی که یوسف آل کثیر حریف مقابل خود را پشت سر گذاشت و در موقعیت گل قرار گرفت توسط بازیکن شماره 5 مهدی جبلی پور در محوطه ی هیجده قدم سرنگون گردید و داور وسط آشوبی نقطه ی پنالتی را نشان داد که محمد چنانه  موفق شد جهت خلاف حرکت دروازه بان ، توپ را با تور دروازه آشنا نموده و اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند .

ـ در دقیقه 54 محمد چنانه از جناح راست وارد زمین حریف شد و با یک پاس خوب به رضا لطیفی بازیکن شماره 11 ، با مهارت و تجربه ای که داشت موفق شد دومین گل پرسپولیس شوش را به ثمر برساند .


آغاز نیمه ی دوم و رده و بدل شدن سه گل  :

ـ پرسپولیس هم چنان میدان داری می کرد اما  با سپری شدن دقایق بازی دچار افت و خیز شد و در دقیقه ی 62 حسین حمید بازیکن شماره 19 استقلال خرمشهر با ضربه ی سر وقتی که خط دفاع پرسپولیس را آشفته دید توپ را وارد دروازه نمود و یکی از گل های خورده ی تیمش را جبران کرد .

ـ استقلال خرمشهر فشار خود را بیشتر وارد کرد تا این که در دقیقه ی 68 توسط بازیکن شماره ی 8 خود امین مطور دومین گل تیمش را وارد دروازه ی پرسپولیس نمود و نتیجه ی بازی را به تساوی کشاند .

ـ پرسپولیس وقتی که دید  نتیجه برد را از دست داده ، اقدام به تعویض مرتضی  غلامی علیدوستی قلعه نویی که خسته بود نمود و علی چایانی بازیکن با تجربه ی خود  را در دقیقه ی 75 وارد بازی کرد ـ در دقیقه ی 85 نیز  مهدی گلچین مقدم را از بازی بیرون کشید و محمد ظهیری نژاد را وارد زمین نمود و با توجه به این که از دقیقه 61 نیز علی منصوری را به جای سجاد محمد جانی نجف آبادی وارد زمین کرده بود ؛ با این سه تعویض دوباره به بازی برگشت تا این که در دقیقه 88 توسط یوسف آل کثیر سومین گل را به ثمر رساند .


استقلال خرمشهر وقتی که دید برای سومین بار دوازه اش فرو ریخته است ، تحمل این شکست را نداشت و به بهانه ی سنگ پرانی تماشاگران ؛ مربیان تیم وارد زمین شده و بازیکنان خود را از جریان بازی خارج نمودند که با وساطت نیروی انتظامی دوباره داور با اعلام 4 دقیقه وقت تلف شده مجددا یازی را آغاز نمود ؛ اما هنوز یک دقیقه از وقت تلف شده سپری نشده بود که یکی از بازیکنان خرمشهر در حالی که پیراهن خود را درآورده ؛ شتابان وارد میدان شد و مدعی بود که از پشت سر به وی سنگ زده اند در حالی که این بازیکن روی نیمکت ذخیره نشسته  و از پشت سر جایگاه ذخیره ها که کاملا محافظت شده است ، وارد شدن سنگ در جایگاه ذخیره امکان پذیر نیست ؛ داور هم وقتی که متوجه موضوع شد هر دو تیم را به ادامه ی بازی فراخواند تا این بازی با نتیجه ی سه بر 2 به نفع پرسپولیس شوش خاتمه یابد .


تحلیل شوش نیوز :

1 ـ در حالی که محمد عمیره بازیکن خرمشهر با شماره ی 20 در لیست اداره شده به نماینده ی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و داوران داده شده بود ؛ اما با شماره 3 وارد بازی شده که با تماس تلفنی با رضا زاده متوجه شدیم که سرپرست این تیم شماره بازیکن را تغییر داده است .

2 ـ برای اولین بار برای اعلام اسلمی بازیکنان  ، دو عدد بوق بلندگو بر روی پیکان وانت بسته شده بود و البته فقط اسامی تیم پرسپولیس اعلام شد و علاوه بر این که اثری از نام تیم استقلال خرمشهر نبود بلکه اشاره ی به زنندگان گل و تعویض ها هم نشد .

3 ـ وقتی که عده ای از نوجوانان با لباس متحدالشکل بعد از گلی که پرسپولیس به ثمر می رساند به پایکوبی می پرداختند گرد و خاک شدیدی سایر تماشاگران را آزار می داد که رئیس اداره ی ورزش و جوانان قول مساعد داد که قبل از بازی آینده شستشوی لازم انجام گردد .

4 ـ در حالی که سال های قبل جایگاهی ویژه ی خبرنگاران در ورزشگاه وجود داشت ، اما امسال این جایگاه به نیمکت ذخیره های پرسپلیس اضافه شده بود و در این خصوص رئیس اداره ی ورزش وجوانان مجدداً قول مساعد داد که جایگاه خبرنگاران برای بازی بعد مهیا گردد .

5 ـ برقراری نظم و امنیت در ورزشگاه یکی از وظایف نیروی انتظامی است که به گفته ی رئیس اداره ی ورزش و جوانان نیروی انتظامی برای اعزام اکیپ درخواست واریز وجه نقد نموده و در این راستا از شورای تأمین شهرستان شوش این انتظار را داریم مساعدت های لازم برای برقراری امنیت در ورزشگاه را مدنظر داشته باشد که تنها تیم مردمی شوش حداقل در این بخش متحمل پرداخت هزینه نشود .


نگاهی به نتایج هفته ی اول لیگ دسته ی سوم باشگاه های ایران :

یکشنبه 18 مهر 95

پیروزی گرمسار 1 – 2 شمیران

کشاورز لواسان – استقلال میاندرود - لغو شد

انتظار بجنورد 4 – 0 شهدای ساری

آرامش طوس مشهد 0 – 0 استقلال جوان خان ببین

تهران مبدل – نماینده مازندران

آرش ری – پرسپولیس مشهد

آریا سپاهان تهران – شهدای ماکران میاندرود

شهدای رزکان کرج 3 – 1 شهرداری آستارا

فرید کرج 0 – 2 شهرداری رود سر (میرزا کوچک صعومه سرا)

فجر میثاق کرج – کاوه شهرداری ورامین - لغو شد

سرخ جامگان آریا – عمران شهرداری ساری

سبحان دارو رشت 2 – 0 شهرداری پارس آباد

افرا درب تبریز – شاهین مهر تهران -- لغو شد

فجر دهلران 0 – 3 آبیدر سنندج

کاویان نقده 1 – 2 ماهان تندیس تهران

انصار بهاباد – صفاهان اصفهان - ساعت 14:45

ستارگان بستانو بندرعباس – آب و برق کیش

بستی اعتمادیان قاین 1 – 2 خانه هنرمندان آران و بیدگل

آرمان صدرا شیراز – پارسه شیراز

فجر رفسنجان - تکاور زابل -  لغو شد

شهرداری بم 2 – 1 مس نوین کرمان

شهدای شهباز شازند 2 – 2 ازنا جوان شازند

استقلال ملاثانی 3 - 1 کیان بختیاری (زاگرس)

پریز دورود 2 – 3 ابوذر باشت

استقلال شوشتر 1 1 پیروزی برازجان

نفتون مسجد سلیمان 1 - 1 پیام چغادک بوشهر

پرسپولیس شوش 3 2 استقلال خرمشهر

پاراگ تهران – شهید باقری اسلام آباد

مهرگان دره شهر – آلومینیوم آبسگون

عقاب تبریز 2 - 0 بهره برداری مترو تهران

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست