03192024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۲۰3985

دوره ی آموزش رزمی تونفا و دفاع شخصی در شوش آغاز شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8 صبح روز یکشنبه 20 مردادماه1398 همزمان با «روز عرفه و سالروز شهادت مسلم بن عقیل  و هانی ابن عروه»  به همت فرماندهی گردان شهید احمد حیاری شهرستان شوش  از لشکر 7 ولیعصر(عج) ، دوره ی تکمیلی آموزش رزم تونفا و دفاع شخصی ویژه ی گروهان ویژه در سالن کشتی جهان پهلوان تختی آغاز شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ستوان یکم  پاسدار حمید توحیدیان فرمانده ی گردان شهید حباری در این خصوص گفت: دوره ی تکمیلی آموزش رزمی تونفا و دفاع شخصی ویژه ی گروهان ویژه ی ما یک روز درمیان زیر نظر استاد حاج رضا محمودخانی به صورت تئوری از سالن کشتی جهان پهلوان تختی و به صورت عملی در محل گردان برگزار می شود و تا یک ماه ادامه دارد .


در اولین  روز این این دوره ی آموزشی حاج رضا محمود خانی یکی از مدافعان حرم شهرستان شوش و مدیر کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش خطاب به  بسیجیان حاضر در این دوره گفت : وقتی که در علم پزشکی به شخصی که دیابت دارد می گویند از ساعت 4 تا 7 صبح  انسولین بدنش کاهش می یابد اما در نظامی گری  اینطور نیست چون  یک بسیجی باید یک بدن کاملا ورزیه داشته باشد و اگر قرار است از دفاع شخصی صحبت کنیم ، حضرت امام خمینی(ره) در این راستا می فرماید : « دفاع شخصی برای آسیب رساندن به کسی نیست »امام راحل در ادامه می فرماید : « دفاع در برابر تجاوز، قاعده ای است عام و فراگیر که از طبیعت و فطرت انسان سرچشمه می گیرد. مزید بر آن همه ادیان و مکاتب الهی به ویژه اسلام بر آن مهر تأیید زده اند.


وی در ادامه به انواع و اقسام دفاع شخصی اشاره کرد و گفت : تتبع و جستجو در میان منابع و متون اسلامی ما را به سوی سه نوع دفاع رهنمون می نماید:‏« 1 ـ دفاع از کیان اسلام : در این نوع دفاع، مدافع مسلمان در برابر یورش دشمن به اسلام، مملکت اسلامی، جامعه ی اسلامی و ارزش های اسلامی، می ایستد. در بسیاری از متون فقهی، از این نوع دفاع تحت عنوان جهاد دفاعی یاد شده و احکام آن در کتاب جهاد انعکاس یافته است.‏ 2 ـ دفاع شخصی : دفاع شخصی یکی دیگر از انواع سه گانه دفاع در اسلام است که در آن مدافع در مقام دفاع از جان، ناموس و مال خود و یا دیگری به دفع متجاوز می پردازد. دفاع شخصی هرگاه برابر با شرایط و ضوابط انجام شود، از عوامل رافع مسئولیت کیفری بوده و مدافع در مقابل آسیبی که به مهاجم می رساند، از زیر بار مسئولیت می رهد. در آثار و متون فقهی، مطالب مرتبط با دفاع شخصی، در کتاب حدود جای گرفته اند. 3 ـ دفاع اجتماعی : دفاع اجتماعی یا امر به معروف و نهی از منکر نیز، در اسلام نوعی دفاع تلقی می شود. امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین بوده و به وسیلۀ آن از ارزش های دینی و نظامات اسلامی در برابر هجوم دشمنان داخلی دفاع می شود. فقها مسائل مرتبط با دفاع اجتماعی را در کتاب امر به معروف و نهی از منکر مورد بحث قرار می دهند.‏


وی در ادامه یاد و خاطره ی شهید احمد حیاری را گرامی داشت و در این راستا خاطر نشان نمود : هر بسیجی در شهرستان شوش حاجتی دارد بر سر مزار شهید احمد حیاری می رود ؛ یکی از بسیجیان ساعت 2 بامداد یکی از همین روزها دلش تنگ شده بود و به همین خاطر تماس گرفت و گفت : میخوام به گلزار بروم با من می آیی ؟با او رفتم سر مزار شهید احمد حیاری ، این بسیجی دل را به خدا وصل کرد و حاجت خود  از خدا خواستار شد ؛ فردای آن روز این برادر بسیجی حاجت روا شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست