09282024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۷۰۶5253

امام جمعه شهرستان شوش گفت : مهمترین هدف ؛ کسی که در راه یک لقمه نان حلال جانش را بدهد شهید محسوب می شود

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 06 مهرماه 1403 به مجریگری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« محمد رضا تریچی  » مؤذنی « دکتر عبدالعزیز حجازی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ـ حجت الاسلام شیخ محمد دانیالی فرد نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناخیه ی شوش دانیال(ع) ـ سرهنگ پاسدار مهدی طرفی فرمانده سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ـ سرگرد پاسدار عباس احسانی فر جانشین فرمانده ی ناحیه ی سپاه شوش دانیال(ع) ـ حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی ـ  علی الهایی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ـ جمعی از عشایرغیور ـ  جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مرتضی مرعشی  در مصلای نمازجمعه برگزار شد .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا به دعا و نیایش پرداخت و گفت :«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ . الحمد للَّه ربّ العالمین . لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم . حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ . العبد المؤید و رسول المسدد المصطفی الامجدالمحمود الاحمد القاسم مصطفی محمد(ص) السلام علی ابن ابیطالب و آله الطیّبین الطاهرین المعصومین الهداة المهدییّن و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین . أستغفر الله الذی لا اله الّا هوالحی القیوم و أتوب الیه توبة عبدٍ خاضعٍ مسکینٍ مستکین ، لا یستطیع لنفسه صرفاً و لا عدلاً و لا نفعاً و لا ضراً و لا حیوةً ولا موتاً و لا نشورا و صلّی الله علی محمدٍ و عترته الطّیبین الطاهرین الآخیار الأبرار و سلّم تسلیما . اللهّم صلّ علی محمدٍ و آل محمد و عجّل فرجهم و أهلک عدّوهم من الجنّ و الأنس من الأولیّن و الآخرین  . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم که همان راه خداست  .راه انبیاست .که از مسیر انجام واجبات ؛ ترک محرمات ؛ خدمت به خلق و گره گشایی از مردم می گذرد . روز جمعه است ؛ متعلق به آقا امام زمان(عج) است .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : دز این روز جمعه بهترین ذکر برای استجابت دعا چیزی نیست جز ذکرِ آسمانی و گره گشای صلوات بر محمد و آل محمد(ص) ؛ در حال و هوای هفته ی وحدت و ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) هستیم ؛ در هفته ی گذشته ؛ و در اولین خطبه ی نماز جمعه که خدمت همه ی عزیزان بودیم از فرصت استفاده کردیم ؛ پیرامون سیره ی نبوی ؛ زندگی آقا رسول الله(ص) ؛ احادیثی را از سبک زندگی آقا رسول الله(ص) نکاتی را گفتیم و عرض کردیم ؛ یکی از مهمترین درس های  زندگی آقا رسول الله(ص) ؛ وحدت و همدلی است .


 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : در چنین شرایطی دلها به هم نزدیک می شود ؛ کارها برکت پیدا می کند و کارها سامان می گیرند ؛ لذا امروز هم باز جا دارد یک روایت دیگری ارائه کنم محضر نمازگذاران و هنوز در حال هوای هفته ی وحدت و ولادت با سعادت آقا رسول الله(ص) هستیم ؛ بسیار شنیدیم که فردای قیامت پرده ها فرو می افتد و گرفتاری ها زیاد می شود . آبروها ریخته می شود ؛ دستهای خالی و التماس به درگاه خداوند است ؛ الان روز سخت در آن صحرای محشر است وا مصیبت ها .


 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی در ادامه به روایتی از حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت :آن حضرت از آقا رسول الله(ص) نقل می کند می فرماید :« در آن روز سخت ؛ در روز محشر ؛ درآن قیامتی که به پا می شود ؛ همه ی شیعیان و مسلمانان دنبال یک پناهگاه هستند ؛ دنیا یک سایه هستند ؛ دنبال یک مکانی هستند که به آن تکیه بکنند ؛ و در آن روز سخت آبرویی بیابند . » روزی که زن و مرد از هم فرار می کنند؛ آبروها ریخته می شود می فزماید :« در آن روز که همه به دنبال یک سایه ایی هستند ؛ همه امیدشان به آقا رسول الله(ص) هستند» . بعد می فرماید :« اینکه همه دوست دارند مهمان آقا رسول الله(ص) باشند خوب است ؛ اما قرار نیست که همه بدون حساب و کتاب در کنار پیامبر قرار بگیرند؛ یک شرایطی دارد»  .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به حدیثی اشاره می کند و می گوید :« از پر فضیلت ترین اعمالی که در قرآن و عترت بسیار بر آن تأکید شده است ؛ صلوات بر محمد و آل مجمد(ص) است ؛ صلوات ذکری عام اما سزشار از خاصیت است ؛ در اهمیت این ذکر همین بس که در آیه ی 56 از سوره ی مبارکه ی احزاب می فرماید :« إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا /// خدا و فرشتگانش بر (روان پاک) این پیغمبر صلوات و درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان، بر او صلوات و درود بفرستید و با تعظیم و اجلال بر او سلام گویید و تسلیم فرمان او شوید» . خدا و ملائک بر پیامبر(ص) درود مى‏‌فرستند؛ اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید، بر او درود فرستید و به تسلیم قطعی (اوامر) او شوید». همه دوست داریم با پیغمبر اکرم(ص) و اهل‌بیت (ع) محشور شویم. یکی از راه‌های سهل‌الوصل برای رسیدن به این امر، صلوات زیاد فرستادن در دنیاست. رسول خدا(ص) فرمود: «أَوْلَى النَّاسِ بِی فِی یَوْمِ الْقِیَامَةِ أَكْثَرُهُمْ عَلَیَّ صَلَاةً فی الدنیا /// نزدیک‌ترین افراد در روز قیامت به من کسانی هستند که در دنیا زیاد بر بر من و آل من صلوات بفرستند.»


 

وی افزود : از اخلاق نبوی زیاد شنیده ایم ؛ پیامبر اکرم(ص) با همین اخلاقش توانست وحدت ایجاد کندو همدلی را ایجاد کند , اگر کسی اخلاقش خوب باشد ؛ دلش می خواهد مرتب باهاش حرف بزنند ولی اگر خدایی نکرده ؛ اخلاق خوبی نداشته باشد ؛ مردم از او فرار می کنند . تا از در وارد شد ؛ می گویند یا امیرالمؤمنین فلانی آمد داخل ؛ الان با زبانش نیش و کنایه  بارمان می کند ولی وقتی اخلاق و منش پیامبری باشد ؛ عزیز و محبوب می شود .


 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی امانتداری را یکی از فضائل پیامبر دانست و اظهار داشت : امانت‌داری پیامبر اکرم (ص) زبان‌زد عام و خاص بوده و هست؛ حتی پیش از بعثت نیز آن حضرت در میان مردم مکه، با لقب «امین» مشهور بود؛ بدترین دشمنان ایشان نیز وی را فردی امین می‌شمردند و در امانت‌داری او تردیدی نداشتند. هر کس حتی اگر نخ و سوزنی نزد آن حضرت به امانت می‌گذاشت، ایشان آن را به وی باز می‌گرداند. ایشان بر امانت‌داری تاکید می‌کرد و کسانی را که از این ویژگی بی‌بهره بودند، اساساً بی‌ایمان می‌دانستند. «لا ایمان لمن لا امانة له» از نظر ایشان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های سنجش و ارزیابی انسان‌ها امانت‌داری آنهاست؛ «لا تنظروا الی کثرة صلاتهم وصومهم، و کثرة الحج والمعروف،... ، ولکن انظروا الی صدق الحدیث واداء الامانة /// به کثرت نماز، روزه، حج و... آنها منگرید، بلکه به راست‌گویی و امانت‌داری آنها بنگرید». همچنین می‌فرمودند: «امانت‌داری موجب غنی و خیانت موجب فقر است.»


 

وی افزود : «و‌ مـا کان لنبیّ ان یغلّ یات بما غلّ یوم القیامه /// گمان کردید ممکن است پیامبر به شما خیانت کند؟!» در حالی که ممکن نیست هیچ پیامبری خیانت کند! و هر کس خیانت کند، روز رستاخیز، آنچه را در آن خیانت کرده، با خود (به صحنه محشر) می‌آورد؛...» در شأن نزول آیه آورده‌اند: در غزوه‌ بدر، قطیفه سرخی از غنایم گم شد. برخی گـفتند: پیامبر (ص) برداشته است، آیه مزبور نازل شد. «و ما صاحبکم بمجنون  و ما هو‌ علی‌ الغیب‌ بضنین؛  و مصاحب شما (پیامبر) دیوانه نیست! و او نسبت به آنچه از طریق وحی دریافت داشته بخل ندارد!» مقصود از «و ما هو عـلی الغـیب بضنین» نفی اتهام از پیامبر (ص) نسبت به هرگونه خیانتی است


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دیگر فضائل رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت : « مردم داری و مهربانی ـ مهربانی با مردم ـ عطوفت با منافقان ـ مهربانی با خویشاوندان ـ مدارا با مخالفان ـ احساس مسئولیت ـ عفو دشمنان  ـ خیر و رحمت به مؤمنان ـ ادب و مناظره ـ الگو در صبر و شکیبایی ـ اسوه ایی نیکو برای همگان و قضاوت عادلانه »بخشی از فضائل رسول اکرم(ص) می باشد .


 

وی در ادامه یادآور شد :کسی می تواند نزد رسول اکرم باشد که امانتدار خوبی باشد ـ امانتداری یعنی چی ؟ یعنی اگر پولی دستت دادند وقتی که برگشت آن پول را کامل به او برگردانی ؛ این یکی از شاخه های امانتداری است ؛ آدم باید امانتدار خدا باشد ؛ امانتدار مردم باشد و امانتدار خودش باشد ؛ امانتدار خدا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات ؛ یعنی نمازی که باید بخونیم وقتی طرف نمازش را می خواند می گویند طرف نمازش را ادا کرد یعنی این نماز امانتی است و باید آن را در پنج وقت شبانه روز تحویل بدهیم ؛ نمیشه آدم نسبت به واجباتش بی تفاوت باشد بعد مدعی باشد چرا مشکلاتم حل نمی شود ؟ چرا این گرفتاری ها را دارم ؟ چون که واجبات خدا را انجام ندادی .


 

وی در ادامه خاطرنشان نمود : آدم باید نسبت به مردم امانتدار باشد ؛ رازدار باشد ؛ شاید کسی اومد تا را امین دانست و راز دلش را به تو گفت ؛ تو باید راز آن بنده خدا را پخش کنی ؟ تو باید بد بختی و گرفتاری اش را به همه ی عالم بگی ؟ خجالت زده اش بکنی ؟ شرمنده اش بکنی ؟ حالا بنده خدایی آمدمن کمی کمکش کردم ومسئله ی  فلانی را حل کردم و بعد بیایم آن را پخش کنم ؟ اینطور که آبرویش را برده ام ؛  این چه امانتداری است ؟ آدم امانتدار ؛ مهمتر از همه ؛ مسئولیت ها و عنوان هایی که به انسانها می رسد  ؛ این یکی از بزرگترین امانت هاست ؛ یکی از امانتهای الهی است  روزگار چرخید و چرخید و شدی امام جمعه ی شوش ؛ شدی خادم مردم ؛  تریبون مقدسی تحویلت دادن ؛ مردم به احترام نماز جمعه می آیند ؛ می نشینند و خطبه ها را گوش می دهند ؛ مردم که بیکار نیستند ؛ هزار مشغله دارند ؛ روز جمعه و تعطیلشه ؛ می تونه بره به خانواده اش برسه ؛ به صله ی رحمش برسد ؛ اما می آید در فریضه و ثواب معنوی نماز جمعه شرکت می کند ؛ از احادیث و جملات نورانی اهل بیت(ع) که از این تریبون شنیده می شود استفاده بکند ؛ مسئولیت یک امانت بزرگی است .


 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی افزود : جمهوری اسلامی یک امانت بزرگ است ؛ ما خون هزاران شهید را پای این انقلاب اسلامی ریخته شده و فدا شده ؛ هزاران رزمنده و جانباز در این راه ایثار و جانفشانی کرده اند که من بشم خادم مردم ؛ بعد در بین مردم دیده بشوم ؛ نگاه می کنیم ببینیم فلان مسئولی که عنوانی دارد ؛ خادم مردم است ؛ اما در جمع های مردمی دیده نمی شود و یک دفعه خبر می آید در فلان محفل شبانه دیده می شود ؛ در فلان تقسیم کردن عنوان ها و پست ها دیده می شود ؛ مردم نوکر انتخاب می کنندکه ازش کار بکشند ؛ گره ایی از کار مردم حل بکند ؛ حاج آقا این حرفای خودت هستند؟ خیر حرفهای آقا رسول الله(ص) است . این حرفهای آقا امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) است و حرف شهید عزیزمان شهید رئیسی است که در قلبهای ماست . یک جمله تاریخی فرمود که « آقای مسئول ؛ آقای امام جمعه ؛ آقای کار به دست ؛ تو شأنی جز نوکری نداری » نوکری دین خدا ؛ اینها را باید گفت .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه گفت : « از نگفتن ها بعضی وقتها  برخی از مشکلات مردم زیاد می شود » تریبون نماز جمعه باید فریاد بزدند احادیث نورانیِ اهل بیت(ع) ؛ شأن نورانی و با صفای شیعیان امیرالمؤمنین که هر هفته خودش را به نماز جمعه می رساند؛ با کمر درد یا پا دردی که دارد و با همه ی مشغله ایی که دارد ؛ زانوی ادب می زند ؛ امیدارد فلان مسئول را هم در جمع ببیند ؛ حاج آقا خیلی داری مسئولین را می زنی ؛ نه آقا ؛ ما شاءالله از مسئولینی که الان بین صفوف شما نشسته اند ؛ ماشاءالله به مسئولینی که در دفاترشون باز است ؛ وقتی اراده می کند بنده خدایی که مسئولی را ببیند ؛ در دسترس است ؛ در محل کارش ؛ تلفنش را پاسخ می دهد ؛ ما چنین مسئولی را تشویق می کنیم ؛ چنین مسئولی را تحسین می کنیم ؛ «دوست خوب می گوید بهت گفتم اما دشمن می گوید می خواستم بهت بگم» لذا نماز جمعه یادآوری است ؛ یادآوریِ این امانت است که اکنون دست من و شماست ؛ آقا امیرالمؤمنین می فرماید :« کسی که امانتدار نیست ایمان ندارد .»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تأکید نمود : آقا من نماز می خوانم ؛ روزه می گیرم ؛ حج رفته ام ؛ امانتدارنباشی ؛ خادم مردم نباشی ؛ پاسخگوی مردم نباشی ؛ دردی از دل مردم حل نکنی ؛ «صندلی که 72 شهید برایش افتاده که من امام جمعه بشینم روی این صندلی به شرط نوکری و خادمی مردم است » آقا امیرالمؤمنین فرمود :« برترین درجات ایمان یک انسان امانتداری و امین بودن است . » آقا امیرالمؤمنین در نامه ایی خطاب به استاندار خودش اشعث بن قیس می فرماید :« وَ اِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَة، وَلكِنَّهُ فى عُنُقِكَ اَمانَةٌ ///  حکمرانی‌ برای‌ تو طعمه نیست، بلکه امانتی‌ است برعهده ات.» این لقمه ی چرب و نرمی نیست که به دست شما افتاده یا مال بی صاحبی نیست که به شما واگذار شده و بین دوستان خودت آن را تقسیم کنی ؛ این بیت المال است حضرت امیرالمؤمنین می فرماید : « این مسئولیت یک امانت است ؛ طعمه نیست ؛ نباید از این کار غفلت کنی ؛ این را به همه کار به دستان فرمود

 

امام جمعه ی شهرستان شوش خطاب به مسئولین دستگاه های دولتی و انقلابی در شوش گفت : هر کسی در هر مسئولیتی که به عهده دارد باید بداند که آن مسئولیت امانت است ضمن اینکه این عناوین برای هیچکس ماندگار نیست فردا در روز قیامت از شما سئوال می پرسند ؛ « امام جمعه ـ فرماندار ـ نماینده ـ شهردار ـ شورای اسلامی شهر ـ رئیس فلان اداره » پارسال مسئول بودی عنوان داشتی ؛ چه کردی؟ جوان بودی چکار جوانیت کردی؟ مال داشتی چکار مال و اموالت کردی؟ اینها را خطبا بسیار به ما گفتند . آدم باید برای اینگونه سئوالات در روز قیامت آماده باشد .

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی : در پایان خطبه ی اول تأکید می کنیم ؛ از سیره ی نبوی در عمل به این احادیث نورانی و خاصه امانتدار بودن نسبت به کار و مسئولیت وخادمی مردم . خدایا بار پروردگارا توفیق عمل به این احادیص نورانی به همه ما عنایت بفرما .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . مجددا خودم و شما عزیزان  را دعوت و سفارش به تقوای الهی ؛ دعوت می کنم به احادیث نورانی اهل بیت(ع) ـ دعوت می کنم برای آماده شدن برای لحظه جان دادن ـ دعوت می کنم برای سرازیری قبر ـ  آماده شدن برای روزی که بند کفن باز می کنند و صورتمان را روی خاک می گذارند ـ آن لحظه تلقین را می خوانند و می گویند :« اسْمَعْ افْهَمْ یا فُلانَ بْنَ فُلان ـ سْمَعْ افْهَمْ یا عای بْنَ حسین ـ هَلْ انْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذِی فَارَقْتَنا عَلَیهِ مِنْ شَهَادَةِ انْ لٰا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَا شَریکَ لَهُ وَ انَّ مُحَمَّداً صَلّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ سَیِّدُ النَّبِیّینَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلِینَ و انَّ عَلِیاً أَمیرُ الْمُؤمِنینَ وَ سَیِّدُ الْوصِیِّینَ وَ امامٌ افْتَرَضَ اللّٰهُ طاعَتَهُ عَلَى الْعٰالَمِینَ وَ انَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِیَّ بن مُوسىٰ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ وَ عَلى بْنَ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلیٍّ وَ الْقٰائِمَ الْحُجَّةَ الْمَهْدِىَّ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْهِمْ ائِمَّةُ الْمُؤمِنینَ وَ حُجَجُ اللّٰهِ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِینَ وَ ائِمَّتُکَ ائِمَّةُ هُدىً بِکَ ابْرارٌ یا فُلانَ بْنَ فُلانٍ ـ اذا اتٰاکَ الْمَلَکٰانِ الْمُقَرَّبٰانِ رَسُولَیْنِ مِنْ عِندِ اللّٰهِ تَبٰارَکَ وَ تَعٰالَى وَ سَأَلاکَ عَنْ رَبِّکَ وَ عَنْ نَبِیِّکَ وَ عَنْ دِیِنکَ وَ عَنْ کِتابِکَ وَ عَنْ قِبْلَتِکَ وَ عَنْ ائِمَّتِکَ فَلا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ وَ قُلْ فِی جَوابِهِما اللّٰهُ رَبّی وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ نَبِیِّی وَ الإِسْلامُ دِینِی وَ الْقُرْآنُ کِتٰابِی وَ الْکَعْبَةُ قِبْلَتِى وَ امیْرُ الْمُؤمِنینَ عَلِىُّ بْنُ أبی طٰالِبٍ امٰامى وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ الُمجْتَبىٰ امٰامى وَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ الشَّهیدُ بِکَرْبَلاءَ امٰامِى وَ عَلِىٌّ زَیْنُ الْعٰابِدِینَ امَامِى وَ مُحَمَّدٌ البِاقِرُ امَامِى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ امَامِى وَ مُوسَى الکاظِمُ إِمامی وَ عَلِىٌّ الرِّضٰا إِمامی و مُحَمَّدٌ الجَوادُ إِمامی و عَلىٌّ الْهَادِى امَامِى وَ الْحَسَنُ الْعَسْکَرىُّ امَامِى وَ الْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ امٰامى هٰؤُلٰاءِ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ ائِمَّتِى وَ سَادَتِى وَ قَادَتِى وَ شُفَعَائِى بِهِمْ أَتَولَّى وَ مِنْ اعدائِهِمْ أَتَبَرَّأُ فِى الدُّنْیَا وَ الآخِرَةِ ثُمَّ اعْلَمْ یا فُلانَ بْنَ فُلان ـ انَّ اللّٰهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى نِعْمَ الرَّبُّ وَ انَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ نِعْمَ الرَّسُولُ وَ انَّ عَلِىَّ بْنَ أَبِی طالِبٍ وَ اوْلادَهُ الْمَعْصُومینَ الْأَئِمَّةَ الْاثْنَیْ عَشَرَ نِعْمَ الْأئِمَّةُ وَ انَّ مٰا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ حَقٌ وَ انَّ الْمَوْتَ حَقٌ وَ سُؤٰالَ مُنْکَرٍ وَ نَکیرٍ فِى القَبْرِ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ‌ النُّشُورَ حَقٌّ وَ الصِّرٰاطَ حَقٌّ وَ الْمِیْزٰانَ حَقٌّ وَ تَطٰایُرَ الْکُتُبِ حَقٌّ وَ انَّ الْجَنَّةَ حَقٌّ وَ النّٰارَ حَقُّ وَ انَّ السَّاعَةَ آتِیَةٌ لا رَیْبَ فِیهَا وَ انَّ اللّٰهَ یَبْعَثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ ـ فَهِمْتَ یا فُلانُ ـ ثَبَّتَکَ اللّٰهُ بِالْقَولِ الثَّابِتِ وَ هَداک اللّٰهُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ عَرَّفَ اللّٰهُ بَیْنَکَ وَ بَیْنَ اوْلیٰائِکَ فی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِهِ ـ  للّٰهُمَّ جَافِ الْأَرْضَ عَنْ جَنْبَیْهِ وَ اصْعَدْ بِرُوحِهِ الَیکَ وَ لَقِّهِ مِنکَ بُرهَاناً اللّٰهُمَّ عَفوَکَ عَفْوَک» ـ آماده شدن برای آن روز سخت ـ آماده شدن برای آن صحرای محشر ـ روزی که آبروها ریخته می شود ـ پرونده ها باز می شوند ـ زن و مرد از هم فرار می کنند ـ در آن روز سخت چیزی به درد ما نمی خورد مگر عمل صالح ـ مگر دستگیری از خلق الله ـ مگر استفاده ی از فرصت ها در راه دین خدا ـ مگر خدمت و گره گشایی از کسی که بارش افتاده ـ حرف تا دلت بخواهد زیاد است .

 

حجت السلام سید مرتضی مرعشی  در ادامه اظهارداشت : بزرگی می فرمود : « آدمی که بیدار و هشیار باشد کسی است وقتی که فلیم یک هفته او را بگیرند ؛ از روز و از شبش از اهدافش ؛ از رفتارش ؛ یک هفته فیلمبرداری بکنند ؛ و بعد یک هفته به او بگویند می خواهیم این فیلم را  در صدا و سیماپخش کنیم تو مشکلی نداری ؟» اگه گفت من مشکلی ندارم ؛ معلومه مرد خداست ؛ اما اگه ترسید می گوید نه آقا آبرویم را نبرید ؛ فیلم مرا پخش نکنید آدم باید حواسش برای آن لحظه ها باشد ؛ عمر زودگذر در حال تمام شدن است؛ محورهای بیاناتِ رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده ی معظم « شهدا ـ رزمندگان ـ ایثارگران ـ نیروهای مسلح نیروی انتظامی ـ سپاه پاسداران و ارتش » یادگاران 8 سال دفاع مقدس ؛ جملات حضرت آقا دقیق بودند ؛ حضرت آقا در این دیدار و محفل صمیمی جملات مهمی را فرمد که قطغا از صدا و سیما دیدید و شنیدید که من به فرازی از آن اشاره می کنم  « جنگ فقط برای دفاع از وطن نبود ؛ بلکه مسئله ی این جنگ دفاع از اسلام بود » دشمنان ما حمله کردند برای زدن اسلام ؛ برای زدن انفلاب اسلامی ؛ حضرت آقا فرمودند :«تبیین چرایی دفاع مقدس و گزارش حادثه ی جنگ و موضوع لازم ما امروز است ؛ جوان دانشجوی ما ؛ جوان محصل ما باید بداند که صدام جنایتکار به پشتیبانی اروپا و آمریکا و شوروی سابق به این اسلامی حمله کردند . »     

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش اظهارداشت : آمدند که انقلاب اسلامی را نابود کنند ؛ آمدند آن انقلاب نو پا و تازه متولد شده را نابود کنند ؛ دفاع مقدس جوهر واقعی انسانی و ایمانی را در جهان زنده کرد ؛ فرزندان این مملکت که فداکاری کردند و شهید شدند مردانی بودند ؛ زنانی بودند که از دامن مادران شیردل و پیرزنان و غیور مردانی متولد شدند که برای سرزمین خودشان جانفشانی کردند حضرت آقا فرمودند :« مسئله ی دشمن با ما انرژی هسته ای و حقوق بشر و حقوق زن نیست ؛ اینها بهانه است ؛ اصل نظام اسلامی نشانه و هدف است» . جوان دانشجوی ما و محصل مات باید هوشیار باشد آنها را گول نزنند ؛ دورش نزنند ؛ تحریفات را به خوردش ندهند آقا فرمودند :« در مسئله ی فلسطین و مقاومت در لبنان ؛ جریان مقاومت لبنان به فضل پروردگار پیروز است  و اسرائیل رو به افول و نابودی است.»

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی به فرازی دیگر از بیاتنات مقام معظم رهبری اشاره کردند و گفتند : حضرت آقا فرمود :« این حملات و مفاومت و حزب الله لبنان استحکامات مقاومت را در آن خلعی ایجاد نمی کند ؛ آنقدر قوی بسته شده که همه امت حزب الله و جریان مقاومت همه آماده فدا شدن و سپس شهید شدن هستند »

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش آخر بیانات مقام معظم رهبری گفت : حضرت آقا فرمودند :« پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور جوانه بزند؛ وزارتخانه های مهم آموزش و پرورش ؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صدا وسیما  ؛ اینها نباید منشأیی بشوند برای نفود بعضی ازانسان های جاسوس و فاسد و ضد انقلاب با بعضی از عنوانهایی که زرق و برق دار کسی قول نخورد ؛ انقلاب اسلامی امانت است .

 

وی سپس به جمعه های خشم در پی حمایت از مردم قهرمان غزه و لبنان و محکومیت اسرائل کودک کش گفت : مردم مظلوم غزه و مردم مظلوم لبنان ؛ اجسادی که دیدنشان حتی قلب آدم را به درد می آورد ؛ قریب به 50 هزار زن و بچه بیگناه تکه تکه شده اند؛ نه جشنی دارند ؛ نه ماه رمضانی دارند ؛ نه عید فطر و عید قربانی دارند ؛ نه ماه محرمی دارند و نه ماه صفری ؛ نه مدرسه ای دارند ؛ نه بیمارستان و درمانگاهی دارند ـ نه خورد و خوراکی دارند  ؛ یک مجموعه و یک پادگانی نظامی به نام رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت مستقیم آمریکا و اروپا داره در منطقه جولان می دهد ؛ داره جنایت می کند ؛ داره خیانت می کند هر گناه و هر جنایتی که از خودش بزرگتر است دارد انجام می دهد ؛ صدای کسی هم بالا نمی آید از این دولت های به ظاهر اوپایی و آمریکایی که مدعی حقوق بشرهستند ؛ منتظرند ببینند در ایران اسامی یه کسی یه گوشه ای تصادف بکند گوش فلک را کر بکنند و ما 50 هزار نفر آدم بیگناه که یک سوم و شایدم بیستر فقط نوزاد هستند ؛ پیرزن ـ پیرمرد از قعطی و گرسنگی دارند می میرند . اما با اعتقادشان به راه امام حسین(ع) پیروزند .امروز در نماز وحدت آفرین نماز جمعه و باحضور مردم ولایتمدار و شهید پرورو با مشت های گره کرده فریاد می زنیم « مرگ بر آمریکا ـ  مرگ بر اسرائیل »   

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی در پایان خطبه ی دوم به گاز گرفتگی متان معدن طبس اشاره کرو اطهار داشت : « روز آتش نشانی و ایمنی» را گرامی می داریم که البته شنبه 7 مهرماه 1403 می باشد ؛  عرض تسلیت داریم به خانواده های داغدار کارگران معدن طبس ؛ کارگرانی که در معدن در راه یک لقمه نان حلال جان دادند و شهیدگونه جان باختند ما روایت داریم « کسی که در راه یک لقمه نان حلال جانش را بدهد شهید محسوب می شود » و اینو تأکید می کنیم مجموعه های کارفرما ؛ مجموعه هایی که کار دستشلپان است دقت بکنند اول ایمنی بعد کار سر بعضی از این غفلت ها و کوتاهی ها ببیتید چه فاجعه ای به وجود آمد

 

از دیگر برنامه های این هفته  می توان به اراه اندازی  « میز خدمت حضور حقوقدانان جهادگر بسيج شهرستان شوش در مصلاى نماز جمعه واقع در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع)  جهت‌ ارائه خدمات ومشاوره های حقوقي رايگان به مردم‌ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد که به نمازگذاران پاسگو بودند» ؛ همچنین « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحیم انصاری » و یا د خاطره ای شهدایی که از تاریخ 07 مهر ماه الی 13 مهرماه  در هشت سال جنگ دفاع مقدس  شربت شهادت نوشیدند به  « شهیده کشور عین الوند ـ شهید علیرضا غریبی  ـ شهیده زهرا نجات  ـ شهید جاسم یگاه ـ شهیده معصومه یگاه ـ شهیده فرحه سرخه ـ  شهید عبدالحسین حرگانی مفرد ـ شهیده قدم ذبیح  ـ شهید عبدالرضا بازگیر ـ شهیده فاطمه بهور ـ شهیده طاهره بارانی بیاتیانی ـ شهید احمد بشنی ـ شهید رحیم پور ـ شهیدحجت شوهانی ـ شهید حسن فتحی بیاتیانی ـ شهید شریف آل کثیر ـ شهید محمد خطباوی ـ شهیده غلوه موسوی ـ شهید حاجی دبه دار ـ شهید غلامحسین دبه دار ـ شهید عیسی رحمتی قلعه علیخانی ـ شهید سید رضا طالب موسوی ـ شهید محمدرضا اسپنانی ـ شهیده مژده اسدی عیسوند ـ شهید غبدالحسین بروایه ـ شهید محمد دیناروند ـ شهیده فرحه دبات ـ شهید عبدالرضا حسن چاییده ـ شهید سید نورالحسینی ـ شهید سید اسماعیل موتورچی ـ شهید کریم کریمی پور  و شهید عباس دبه دار  »  اشاره کرد ـ یادشان گرامی باد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست