07032024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۴۱۰5142

«گُلوَنی» نماد قوم لُُُُُراست ؛ نمادی که قدمتی بیش از 3 هزار ساله دارد؛ توهین به این نماد توهین به یک قوم است

به قلم ـ عباس کرم الهی

شهرستان اندیمشک به طور کلی و نیمی از شهرستان شوش دانیال(ع) از استان خوزستان و کل استان لرستان قوم لُر هستند « سگوند رحیم خانی و سگوند حاج علیخانی » و برای آنها از زن گرفته تا مرد و پیر و جوان از 3 هزار سال پیش به هنگام نبردها ـ شادی ها و تغریحات ـ گُولونی » یک نماد است .

 

همانند قوم عرب که به لباس رسمی خود احترام ویژه دارد یا قوم بختیاری که به لباس حود اهمیت خاصی می دهند و بی احترامی بی این لباس ها به هر سه قوم بر می خورد  ؛ برای لُرها هم گلونی یک نماد است .

 

اخیرا یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که به یکی از شهرستان های استان لرستان می رود  یکی از مردان این دیار به رسم ادب و احترام یک گلونی را گردن نامزد می گذارد که نامزد ناراحت شده و گلونی را پرت می دهد و می گوید : « مگر من زنم چرا بی احترامی می کنید؟ » آن مرد لُر می گوید این گلونی برای ما یک نماد کهن است و شما با این کار به قول لُر توهین کردی و قطعا جواب آن را در آینده خواهی گرفت مگر رسما عذرخواهی نمائید .

 

کلیپ این خبر در فضای مجازی باز نشر شده است ؛ آیا یک نامزد ریاست جمهوری بدون شناخت به جایی می رود که چنین توهینی سهوا یا عمدا صورت گیرد؟


 

قطعا قوم لر اگر در مرحله ی اول به این نامرد رأی داده است بی شک در دوره ی دوم رأی به رقیب خواهند داد و در این مرحله میزان رأی ملت است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست