06262024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۳۰۴5116

خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : تا خدا هست این انقلاب به مسیر خودش را ادامه می دهد

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 04 حردادماه 1403  « همزمان با روز زوز مقاومت و پایدارس دزفول »  به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« مجید باقری   » مؤذنی « حاج عبدالعزیز حجازی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ـ ـ آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ سرهنگ پاسدار سید عطاءالله موسوی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و هیئت همراه ـ جچت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ مهندس مجدیان معاونت برنامه ریزی فرمانداری شوش ـ عامر الهایی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حزفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .  

 

خطیب نمازابتدا نمازگزاران را به آیه 120 از سوره ی مبارکه آل عمران دعوت نمود و گفت : « إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا ۖ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ//// اگر شما (مسلمین) را خوشحالی پیش آید از آن غمگین شوند، و اگر به شما حادثه ناگواری رسد خوشحال شوند. اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکرر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند، که همانا خدا بر آنچه می‌کنید محیط و آگاه است» یکی ازشاخصه های اسنان مؤمن و متقی صبر در مقابل خواب های نفسانی و وسوسه های شیطانی است  . خداوند عالم نکته ای را متوجه انسان مؤمن می کند و این است اگر شما اهل صبر و اهل مقاومت باشد ؛ اهل استقامت درمقابل خاسته های نفسانی باشید ؛ تمام تلاش های شیطان و نفس به جایی نمی رسد ؛ آن شخصیشیطان و مبارزه های نفسانی  ضرر می کند که امر را رها کرده باشد ؛ خیلی در قید و بند مقاومت و صبر ؛ در مقابل خواهش های نفسانی خودش نباشد ؛ بعضی اوقات بزرگان و علمای ما ؛ کسانی که اهل دل و نظر بودن ؛ برای اینکه نفس خودشان را تربیت بکند ؛ من برای اینکه این نفس را در اختیار بگیرد حتی نسبت به اموری که حلال است ؛ یعنی آن شخصی که خطا مرتکب می شود بحث آن جداست ؛ بعضی اوقات نسبت به امور حلال هم می آمدند و این اتفاق را رقم می زدند که استفاده نکنند برای اینکه نفس را تربیت بکنند .؛ : الزاما این نیست که آدم در دنیا هر چه هست و نیست را بخواهد استفاده بکند و بعد نفس را تربیت یکند 

 

حجن الاسلام شیخ مهدی علیزاده در ادامه به یکی از داستان های حرض امام اشاره کرد و اظهار داشت : آمدند یک هندوانه ایی جلو ایشان بود که رنگ و آبش دلبر بود و هر انیانی دوست داشت از این هندوانه بخورد ؛ وقتی شاگردها آمدند بخورند ؛ امام فرمود : « نخورید به درد شما نمی خورد » گفتن : چرا؟ مگه چی شده؟ امام فرمود : « وقتی من قاچش کردم ؛ گفتم عجب هندوانه ی خوبی است وقتی آمدم بخورم ؛ گفتم من اگر از این بخورم حلال است هیچ مشکلی هم ندارد ولی فردا نفسم ممکن است یک چیزی از من بخواهد که اونوقت نتونم جلوشو بگیرم ؛ بزار الان جلوی نفس خودم را بگیرم » این می شود صبر در مقابل خواهش های نفسانی ؛ انسان هر چیز و هر راهی را با خواهش های نفسانی خودش طی نکند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : انسان مؤمن رفتارش اینگونه است . صبر و استقامتش باعث شود که به یک تقوایی برسد در مقابل هوا و هوس استقامت مند . خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم ما طول عمر باعزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین نصرت عنایت بفرما .   

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

 

خطیب نماز جمعی شهرستان شوش از قدردان بودن نعمت هایی که خداوند عالم  داده به عنوان یکی از شاخصه های مؤمن و متقی اشاره کرد و گفت : امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) در نامه 69 در نهج البلاغه به حارث حمدانی توصیه هایی نمودند ؛ در انتهای آن نامه سه تا کار را از حمدانی می خواهد که انجام بدهد  یکی نسبت به نعمت ؛ اولا از نعمت هایی که خدا بهت داده درست استفاده کن و در جای خودش استفاده ی درست از نعمت داشته باشی ؛ بعضی اوقات خدا نعمتی به ما می دهد ما از این نعمت درست استفاده نمی کنیم ؛ پس اولین پایه ی قدر شناسی ار نعمت این است که درست از نعمت استفاده کنیم ؛ کسی هوش دارد و آدم با ذکاوتی است و دوست دارد از از هوش و ذکاوتی که خدا بهش داه به جای اینکه دز مسیر دین استفاده کند می رود در مسیر خلاف از این هوش و ذکاوت استفاده می کند ؛ از این آدم ها هم داریم  .

 

وی افزود : دومین نکته این است که هیچ کدام از نعمت هایی که خدا بهت داده ضایع نکن .  و اما در سومین نکته می فرماید :« جوری باید رفتار بکنی که اثر آن نعمتی که خدا بهت داده دیده شود . یعنی هر کسی تو را دید اثر را در وجودت ببیند . » وقتی انسان قدردان باشد خداوند نعمت را از او نمی گیرد یا اگر هم بگید به تعبیری نعمتی بالاتر از آن نعمت خداوند به انسان مؤمن می دهد .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : یکی از نعمت هایی که خداوند عالم ارزانی داد ؛ واقعا باید بگوئیم  مردم قدردان این نعمت بودند و اثرش را نشان دادند ؛ «نعمت یک رئیس جمهور خدوم ؛ تلاشگر ؛ ولایی ؛ مخلص ؛ اهل صدق و اهل علم و عمل » کسی که خادم الرضا بود و با آن شهادت دردناک ؛ قلوب مردم را به درد آورد ؛ شما دیدید دز این چند روز مردم از سراسر کشور آمدند ؛ به گواه عکس ها و فیلم ها ؛ بررسی میدانی که صورت گرفت ؛ مشهد تا به امروز چنین جمعیتی به خودش ندیده بود که برای خادم الرضا ؛ برای این عالم ؛ که اهل صدق بود و خدمت می کرد ؛ مرم آمدن پای صحنه و قدردان بودن ؛ قطعا خداوند علو درجات را برای این عالم و همراهان خودش خواهد کرد ؛ فقط چند نکته را در این باب می خواهم عرض کنم .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در نکته ی اول گفت : شهید بزرگوار آیت الله رئیسی یک الگوی مدیریتی هم تراز انقلاب را به ما نشان داد . امروز قدردانی از این نعمت ؛ مضاف بر آن حضور انقلابی و هوشمندانه که تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد ؛ «صبح روزی که خبر شهادت آیت الله رئیسی پخش شد ؛ این رسانه های  خارجی شروع کردن به هلهله و شادی ولی وقتی حضور شما مردم را دیدن تازه فهمیدن چه بلایی سرشان آمده است» تازه فهمیدن چه اتفاقی رقم خورده ؛ وحدت و همدلی و یکرنگی که بین مردم ایجاد شد . اما بالاتر از اون یک الگو در تراز انفلاب بود و این را به ما نشان داد که می شود مدیر کارهای اجرایی بود ولی دروغ نگفت ؛ می شود کار اجرایی کرد ولی خیلی به دنبال این نباشی که حالا یکی رو بپیچانیم « نه حیلی با صدق و صفا . یک تعبیری هست که می گویند « سیاست پدر مادر  نمی شناسد » در این قبال می گویند « دین را قاطی سیاست نکنید ـ سیاست چیز تمیزی نیست ـ شهید بزرگوار این را نشان داد که می شود دین در سیاست باشد کار بکنی و آن دین خراب نشود »این یک الگوی مدیریتی است ؛ می شود کسی دیپلمات باشد ؛ به یاد دارید زمانی مقام معظم رهبری فرمود :« من دیپلماسی نیستم ولی انقلابی ام » می شود کسی دیپلمات باشد ولی انقلابی باشد مثل شهید حسین امیرعبداللهیان؛ این دیپلماتِ انقلابی که تصاویر مختلفی از ایشان در ذهن داریم ؛ من یک تصویر را که همه ی شما دیده اید ؛ مسئولین حوزه ی خلیج فارس گذاشته بودن جلو و امیرعبداللهیان را در ردیف دوم گذاشته بودن ایشان گفت جای ایران اینجا نیست ؛ ایران باید جلو باشد ؛ آمد در صف اول ایستاد خیلی ها به ایشان می گویند شما زبان دنیا را بلد نیستی ؛ ولی نشان داد کسی که برای برای انقلاب و وطن مایه بگذارد ؛ شما اثرات بزرگ این مرد انفلابی را ببینید ؛ یکی از قوی ترین وزرای دولت ؛ شهید حسین امیرعبداللهیان بود که 60 درصد و بالاتر از آن از کار دیپلماسی خودش را دز مسیر اقتصادی قرار داد چون می دانست مشکل ما مشکل اقتصادی مملکت است ؛ کار می کرد ؛ در روزی که در تهران تشییع شد ؛ خبر آمد کشورهای اروپایی یک به یک دارن میان و فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت می شناسند ؛ شما در موضوع وعده ی صادق خحیلی از دشمنان دنبال این بودند که ایران بیاد و عکس العمل نشان بدهد تا آنها هم عکس العمل نشان بدهند آن فعالیت دیپلماسی ایشان باعث شد که سخت ترین کار را انجام بدهد تا آنها باز نتوانند عکس العل انجام دهند . چرا ؟ چون یک به یک به کشورها رفت و با آنها صحبت کرد . نشان داد که ثبات به داشتن زبان نیست .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : این مرد بزرگ با آن حادثه ی دلخراش با همراهانش به شهادت رسیدند ؛ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی» فرمودند : « هیچ خللی در کار انقلاب به وجود نمی آید» ؛ یک جمله ای را از حضرت امام بخوانم جلد سیزدهم صحیفه ی امام  صفحه ی  236 ـ اوایل انقلاب گاهی اوقات دشمنان به خاطر اینکه روحیه ی مردم را ضعیف کنند ؛ می یومدند شایعه ی رحلت امام را پخش می کردند ؛ این باعث می شد روحیه ی مردم ضعیف شود . آن هم در دوران دفاع مقدس ؛ امام جمله ای دارد « شنیدم که امروز هم شایعه مرگ فلانی را پخش کردند و شایعه پخش کردن که امام به رحمت خدا رفته و دلخوش کرده به خودش که فلانی مرد ؛ من کی هستم ؛ ملت ما خدا را دارد ؛ ملت ما از اول تا همبشه پشتیبانش خداوند تبارک و تعالی بوده است ؛ منتهی گاهی ملموس بوده و گاهی ملموس نبوده» این تعبیر امام ؛ تعبیر زیبایی است امام می گوید اصلا انقلاب ما قائم به شخص نیست ؛ امام به رحمت خدا رفن خلعی در انقلاب به وجود آمد ؟ این تعبیر تا وقتی که هنوز امام در قید حیات بود گفتند

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل گفت : انقلاب آدم های بزرگی را از دست داد ولی خللی در انقلاب به وجود نیامد چرا ؟ همان تا خدا هست این انقلاب به مسیر خودش را ادامه می دهد ؛ ان شاءالله ؛اما نکته سوم شنیدید و شنیدیم که پیدا کردن بدن مطهر شهدا رو چیزی که در رسانه ها گفتم حدود 100 درصد بدن سوخته بود از روی انگشتر بدن آقای رئیسی را تشخیص دادندقربانت برم آقا امام حسین(ع) وقتی خواهرت آمد در گودی قتگاه حتی انگشت و انگشتر هم نداشت چه کردن این نا نجیب ها ؛ وقتی زینب کبری(س) رفت در گودی قتلگاه ؛ نیزه شکسته ها را کنار می زد و دنبال بدن برادر می گردد ؛ هیچ نشانه ای پیدا نمی کند ؛ حتی پیراهن را از تنش درآورده بودند ـ  یابن شبیب تاب و تبم روضه های اوست ـ یابن شبیب خواب شبم روضه های اوست ـ یابن شبیب با لب تشنه شهید شد ـ یابن شبیب موی رقیه سپید شد ـ یابن شبیب شمر به گودال رفته بود ـ بیرون خیمه عمه ام از حال رفته بود ـ خیلی زبان دشمنشان تند بوده است ـ یابن شبیب خنجر او کند بوده است ـ یابن شبیب مشک گرفتار تیر شد ـ یابن شبیب عمه ما هم اسیر شد ـ چشم رباب بود و تقاضای آب آب ـ یابن شبیب وای من از مجلس شراب . خدایا با پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهر امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ مارا از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب ما را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ سهیونیست بین الملل را الان نیست و نابود بگردان در دنیا زیارت اهل بیت(ع) و در آخرت شفاعتشان نصیبمان بگردان . در لحظه ی مردن شب اول قبر ( صرات میزان) مولا امیرالمؤمنین را به فریاد همه ما برسان .

 

ا

ز دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت دای آلسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستانشوش از 05خردادالی 11خرداد ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شهید خامس خرمن ـ شهید علی بروایه  ـ شهید علی

عبدی زاده قلعه بانو   ـ شهید مهدی حیدری ـ شهید یونس طاهری   و  شهید محمود ظهیری » 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست