07012024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۴۰۸5136

خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : یکی از شاخه های قدرت نظام حضور مردم در صحنه است

 ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 08 تیرماه 1403 هم زمان با «چهاردهمین دوره ی انتخابات ریلست جمهوری اسلامی ایران »  به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« مجتبی باقری   » مؤذنی « حاج عبدالعزیز حجازی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال (ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ مهندس سید مهدی چلوی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شوش  ـ مهندس علی اصغر حسینی نیک بخشدار بخش مرکزی شوش ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی اول با اشاره به آیه ی 61 از سوره ی مبارکه آل عمران گفت : «  فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ/// پس هر کس با تو درباره عیسی در مقام مجادله برآید بعد از آنکه به احوال او آگاهی یافتی، بگو: بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم.» یکی از آیاتی که حقانیتِ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به راحتی می توان از آن آیه بیان کرد ؛ آیه ی 61 سوره ی مبارکه ی آل عمران است ؛ اتفاقی که به نام مباهله که صورت گرفت ؛ وقتی که پیامبر خدا(ص) ؛ سران جهان نامه ای نوشتند و آنها را به اسلام دهعوت کردند ؛ بعضی ها آمدند و گفتند : « ما قبل از اینکه شما ما را به دینی دعوت کنید ما باآئینی دعوت شدیم و تسلیم شدیم و در آن مسیر قرار گرفتیم . »  مباحثی مطرح می شود که در این خطبه فرصت پرداختن به آن مباحث نیست ؛ به اینجا می رسند که اگر ما می خواهیم بگوئیم حقانیت و خق با چه کسی است ؛ سابقا چنین رسمی بود که جمع می شدند و همدیگر را لعنت می کردند و آن مباهله ایی که صورت گرفت .آیه نازل می شود و پیامبر را دعوت می کنند تا روز موعود که فرا می رسد و اسکوف نجران وقتی که آن شرایط را می بیند که آقا رسول الله(ص) دارد می آیدامام حسن(ع) و امام حسین (ع) ؛ صذیقه طاهره(س) و آقا امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) همراه پیامبر بودند ؛ وقتی چنین اتفاقی می افتد ؛ رو به یاران خودش می کندو به آنها می گوید :« برگردید ؛ من کسانی را می بینم که اگر لعن کنند ؛ ریشه نجران کنده می شود .اگر شما برنگردید ریشه ی نصرانیت برداشته می شود و دیگر چیزی به نان نصارا باقی نمی ماند . » این را اسکوف نجران می گوید . نَجْران شهری مرزی است در جزیرة العرب که مابین حجاز و یمن واقع شده و در دوران قبل از اسلام، جمعیتی بسیار از مسیحیان در آنجا سکونت گزیده بودند. پیامبر(ص) با آنان بر جزیه مصالحه کرد و سپس در کیش اسلام داخل شدند، مگر آن عده‌ای که در قرن هفتم میلادی به نجران عراق مهاجرت کردند که مابین «کوفه» و «واسط» واقع شده و از آنجا تا کوفه مسافتی به مقدار دو روز راه است .  

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : این حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در این واقعه ی مباهله رسول اکرم(ص) جمعی را با خودش نبرد ؛ فقط خودشان رفتند و همین قضیه اگر در طمول تاریخ بخواهیم به آن نگاه بکنیم ؛ همین اتفاق در محرم افتاد ؛ البته به شکل عملیش ؛ کسانی مقابل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفتند ؛ امام حسین(ع) یک جمعِ خالص ؛ درست است در ظاهر اندک ؛ ولی عمیق همراه خودش داشت ؛ آنها به دنبال این بودن که نامی از امام حسین(ع) نماند ولی چه اتفاقی افتاد ؟ این اتفاق افتاد که بعد از واقعه ی کربلا ؛ یک معاویه را شما دارید که این معاویه حتی اهل سنت هم گردنش نمی گیرند ؛ یعنی وقتی می آیند خلفا را می شمارند ؛ به یزید که می رسند می گویند با یزید کاری نداریم و از شمردن دست برمی دارند . مباهله عملی صورت گرفت ؛ قرار بود نامی از حسین ابن علی(ع) نباشد ولی امروز نام امام حسین(ع) کل عالم را در بر گرفته است .

 

امام جمعه ی شهرستلن شوش در ادامه اظهار داشت : اربعین را ببینید ؛ در اربعین امام حسین(ع) فقط شیعیان نیستند که پیاده رویی می کنند ؛ آدم های مختلف از ادیان و کشورهای گوناگون در این پیاده روی شرکت می کنند ؛ به تعبیر یکی از اساتید در جلسه ایی تحت عنوان « اجلاس ادیان » گرفته بودند در کشور هند ؛ این استاد خودش تعریف می کرد و گفت :« من رفتم آنجا ؛ هندویی آمد و شروع کرد به شعر خواندن نمی دانستم چه می گوید ؛ به زبان خودش ولس همینطور که داشت شعر می سرود من گریه ام گرفته بود و اشکم جاری شد ؛ یک لحظه خودم را کنترل کردم و با خودم گفتم من چرا دارم گریه می کنم ؟ ؛ چه اتفاقی افتاده که من اشکم جاری شده است ؟ متوجه نبودم جی دارد می گوید . بعد از جلسه مترجم را صدا کردم و گفتم این هندو چی گفت؟ مترجم گفت این در وصف حسین ابن علی(ع) شعر می خواند.» اگر می خواهیم ماندگار بشیم باید متصل به اقیانوس بشیم . خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتربگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان بازگردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ در دنیا زیارت اهل بیت(ع)و در آخرت شفاعتشان را نصیب حال ما بگردان .        

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خطبه اول که به مظهر حقانیت پزداخت در خطبه ی دوم نیز به همان موضوع اشاره کرد و گفت : آن اتفاقاتحقانیت اهل بیت (ع) اتفاقاتی نیستند که متعلق به بحث کردن و مجادله و اختلاف باشد بلکه اتفاقاتی هستند که خودشان منبع وحدت هستند ؛ وحدت از آنها جاری می شود ؛ یکی از آن ایام روز غدیر است ؛ روز غدیری که الحق و انصاف در این سالیان بعد از انقلاب  اسلامی ما که صورت گرفت هر سال پر شور تر ؛ جشن ها و مناسبت های آن برگزار می شود ؛ بحمدوالله در سالیانی که منتهی به آن هستیم و سالهای نزدیکتر اطعام و پخت غذاها یک رونق بسیار خوب گرفت و دارد به جایی می رسد به قصه ی عاشورا . شما تاسوعا و عاشورا تقریبا کسی در خانه غذا پخت نمی کند الی اشخاصی که نذری و روضه ی خانگی دارند .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : اینقدر نذری می آید ؛ اطعام صورت می گیرد که دیگه کسی مشغول پخت غذا نمی شود ؛ همین اتفاق در این عید غدیر می افتد ؛ کم کم داریم به اینجا می رسیم که می بینیم مردم ؛ برای اهل بیت(ع) برای آقا امیرالمؤمنین ؛ آنقدر دارن در بحث اطعام قدم بر می دارند که داریم به جایی می رسیم ؛ روز غدیر کمکم دیگر مبتلای به پخت غذا نشود . مضاف بر آن جشنهای خیابانی که دارد در مسیری چند کیلومتری صورت می گیرد و این کار مورد عنایت مقام معظم رهبری هم بود ؛ حضرت آقا مؤکدا تشکر کردند ما هم از همه ی هیئت ها تشکر می کنیم ؛ مردمی که به صورت خود جوش آمدند ؛ همه ی کسانی که کمک کردن ؛ در کنار هیئات ؛ مردم و مساجد بودن ان شاءالله که این فعالیت ها توشه ی راهی برای آخرتمان .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : حضرت آقا فرمود :« کار این نظام لنگ نماند حتی ثانیه ایی ؛ در همون ابتدای کار بر اساس قانون سرپرستی برای ریاست جمهوری  تعیین شد و روال کار صورت گرفت تا اینکه برسیم به انتخاب یک رئیس جمهور که این رئیس جمهور قطعا وقتی ما می خواهیم انتخاب بکنیم ما داریم جایگزاری می کنیم ؛ یک انتخاب بوده است که آن انتخاب توسط خدا به شهادت رسید ؛ قطعا وقتی می خواهیم انتخاب کنیم ؛ آن انتخابمان هم باید کسی باشد که شهید زنده باشد ؛ کسی را باید انتخاب بکنیم که تمام ذکرش  و فکرش برای مردم باشد و ادامه دهنده ی  خادم رئیس جمهور ؛ رئیس جمهور با اخلاص ؛ پر تلاش ؛ خادم الرضا(ع) ؛ رئیسی عزیز باشد.  

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مباحثی که در رسانه ها مطرح شده پرداخت و خاطر نشان نمود : در همین هفته ی اخیر خیلی جوان هایی دیدم 20 ساله شاید با بعضی ها دو ساعت ؛ دو ساعت و نیم صحبت در مورد اصل موضوع ؛ خیلی بحث مصداق مطرح نیست اصل اینکه آیا این حضور ما پای صندوق اخذ های رأی که رهبرمان فرمود :« قدت قوی کردن این که ما می خواهیم ایران قوی داشته باشیم ؛ یعنی ایران قوی از همه ی جهات . یکی از شاخه های قدرت نظام حضور مردم در صحنه است .» آنی هم که دشمنان ما هدف قرار گرفته اند ؛ اونی است که دارن روش کار می کنند آن قدرت را از ما بگیرند بحث حضور مردم در صحنه ی کارهایی است که انقلاب به حضور آنها نیاز دارد ؛ دقت بکنید با هدفها و کارهای مختلف با گذاره هایی که میارند جلوی روی جوانهای ما قرار می دهند ؛ این گزاره ها ؛ گزاره های تحریفی است که دارند انجام می دهند ؛ گاهی آوقات می آیند مطرح می کنند ؛ شما انقلاب کردید و این انقلاب هم عاملش عدم آگاهی و نادانی بوده ؛ اینو مطرح می کنند .فقر بوده ؛ بعد این انقلاب هم که انجام دادید باعث و نانی این جنگ شدید ؛ باعث و بانی جنگ که شدید ؛ دشمن هم شما را تحریک کرد ؛تحریم که کرد شما بیشتر به فقر و فلاکت متبلا شدید ؛ آیا واقعا آن اتفاقی را که رقم زد ؛ به دنبال نادانی و ناآگاهی است ؟

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل گفت : اتقاقا ما وقتی انقلاب را نگاه می کنیم می بینیم انقلاب نتیجه ی آگاهی ؛ ایمان و استقامت است . نتیجه ی آگاهی مردم از این غارت مردم است که به دست عوامل شاه و خود شاه فاصد صورت می گرفت . آگاهی مردم از فسادی است که رأس حرم قدرت بود ؛ آگاهی مردم از اسبداد و خفقان بود که به تعبیر رسانه های غربی که حدود 100هزار آدم زندانی سیاسی ما داشتیم . آگاهی از انتخاب فرمایشی ؛ آگاهی از قانونی که شاه ایران با سگ ایرانی برابر می کرد . همون کاپیتولاسیونی که وجود داشت ؛ آگاهی ازعطای  وام ها و باج های میلیاردی نه به آدم ها ؛ به کشورهای پول دار غرب ؛ مثل انگلیس و فرانسه ؛ آگاهی ازسرسپردگی مسئولان کشور به انگلیس ؛ فرانسه وآمریکا ـ آگاهی از اینکه اگر کسی  می خولست مسئولید بگیرد می بایست می رفت سفیر فرانسه ـ سفیر انگلیس و سفیر آمریکا را می دید ؛ آگاهی از اینکه اتفاقات در داخل مملکت رقم نمی خورد و اگر اتفاقی می خوست بیوفتد باید می رونند فرانسه و انگلیس این اتفاق رقم می خورد ؛ آنها باید برای ما تصمیم می گرفتند .

 

وی افزود : من ندیدم آدمی را که به دنبال انقلابند ؛ این عظمت کار انقلاب است ؛ انقلاب به ما عزت داد ؛ انقلاب با ما خق انتخاب داد ؛ جالبه رسانه های غربی ؛ رسانه های وابسته می خواهند این حق انتخاب را از مردم بگیرند یعنی شما وقتی می گوئید استبداد یعنی حق انتخاب نداشتن . انقلاب اومد از همان ابتدای کارش نگذشته بود گفت : مردم بیائید پای صندوق ها آیا شما می خواهید به جمهوری اسلامی بلی بگوئید؟ یانه بگوئسد؟ بیائید رأی بدهید الان وقتی حضور پر شور را ببینند پایه ی قوام جمهوری اسلامی که آمده این ایران قوی شکل می گیرد و آن آیه ی شریف تعبیر می شود همانگونه که آیه ی 3 از سوره مبارکه مائده می فرمائد : «حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِكُمْ فِسْقٌ ۗ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ/// برای شما مؤمنان گوشت مردار و خون و گوشت خوک و آن ذبیحه‌ای که به نام غیر خدا کشتند و همچنین هر حیوانی که به خفه کردن یا به چوب زدن یا از بلندی افکندن یا به شاخ زدن به هم بمیرند و نیم‌خورده درندگان جز آن را که قبلاً تذکیه کرده باشید حرام است و نیز آن را که برای بتان می‌کشند و آن را که به تیرها قسمت می‌کنید، که این کار فسق است-امروز کافران از این که به دین شما دستبرد زنند و اختلالی رسانند طمع بریدند، پس شما از آنها بیمناک نگشته و از من بترسید. امروز (به عقیده امامیه و برخی اهل سنّت روز غدیر خم و خلافت علی (ع) است) دین شما را به حد کمال رسانیدم و بر شما نعمتم را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم-پس هر گاه کسی در ایام قحطی و سختی از روی اضطرار نه به قصد گناه از آنچه حرام شده مرتکب شود، خدا بخشنده و مهربان است. خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتربگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان بازگردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ در دنیا زیارت اهل بیت(ع)و در آخرت شفاعتشان را نصیب حال ما بگردان .        از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت دعای آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 09تیر ماه الی 15تیر ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شهید احمد سگوند و  شهید سعید زربخش » گرامی داشت .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست