04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۱۲۷4692

اجتماعی

رسم غلط تیر اندازی در مراسمات عشایر شهرستان های شوش و کرخه باز حادثه آفرید

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوام مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است و متاسفانه اتفاقاتی تلخ از این قبیل در حال تکرار شدن در شهرستان های  شوش و کرخه هستند .

شامگاه 25 بهمن ماه 1400 در مراسم جشنی در شهر شاوور از توابع شهرستان کرخه پسر بچه ای مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان نظام مافی شوش تلاش پزشکان کار ساز نشد و این نوجوان  12 ساله جان باخت ! ...تا کی ما باید شاهد فرهنگ غلط تیر اندازی در مراسم عزا و شادی باشیم؟

آیا وقت آن نرسیده که فعالیت های پیشگیرانه و موثری همانند صحبت کردن با سران طوایف در منطقه صورت بگیرد؟

از بزرگان ، شیوخ  و سران عشایر بزرگوار شهرستان های  شوش و کرخه انتظار داریم با تدابیر و با فرهنگ سازی و همکاری های قانونی بساط این رسوم غلط و خرافی را بردارید تا دیگر شاهد حوادثی چنین ناگوار نباشیم  و از این بزرگان می خواهیم  با عقلای هر قوم راهکاری برای از بین بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان ما به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود .


متاسفانه عدم معرفی مجرم در مراسمی که با تیراندازی حوادث ناگواری در انها رخ داده یکی از مشکلاتی است که نیروی انتظامی در خصوص اینگونه پرونده ها با آن مواجه است .بیائید « نه به تیراندازی » را رونق دهیم .

با این تفاسیر مطلع شدیم متاسفانه این نوجوان 12ساله که قربانی این حادثه شده خواهرزاده سرکار  دکتر فاطمه چنانه استاد بزرگوار فرهنگی است که ضمن عرض تسلیت  و صبر جمیل به خانواده محترم ایشان ابراز همدردی می کنیم .

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست